Maar er zijn mensen die ik graag weer eens wil zien, o.a. een dierbare vriend in NL die net 95 is geworden en dat in september wil vieren. Daar wil ik graag naartoe. En de kerst wil ik in Rome doorbrengen. En ik wil weer eens naar mijn dierbaren in Finland. Kan dat ongevaccineerd? Is het verstandig dat ongevaccineerd te doen? Die dierbaren in NL en Finland zijn gevaccineerd, maar hoe zit het met vliegen en treinreizen?
Als ik eerlijk ben, huiver ik ook een beetje om de bijwerkingen die her en der gerapporteerd worden, en dat speelt zeker ook een rol in mijn twijfel om me te laten vaccineren. Maar anderzijds: ik heb ook een hekel aan vliegen (met het vliegtuig bedoel ik), ook omdat ik altijd bang ben dat er iets gebeurt (ik heb een erg levendige fantasie

Welbeschouwd is dat hele 'je-kunt-doodgaan-van-de-bijwerkingen'-gevoel hetzelfde als het 'je-kunt-doodgaan-als-je-in-het-vliegtuig-stapt'-gevoel. Onzinnig, en rationeel weet ik dat ook wel, maar verstandelijk is en blijft het andere koek.