Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Siberienne schreef: Maar je weet dat toch helemaal niet? Dat hij in de wachtkamer is geweest? Misschien is het wel telefonisch gegaan of keurig volgens de protocollen die daarvoor zijn. Of bij de praktijken die speciaal toegewezen zijn om patiënten met luchtweg klachten veilig te zien.

En waarom moet er nu getest worden? Als hij is thuis quarantaine zit is dat toch prima? Dat zou je met test ook doen? Wat maakt een test nou uit voor het beleid? Dat snap ik niet helemaal.

Er worden trouwens in NL minstens (onder rapportage omdat nog niet alle labs op het rapportage systeem zijn aangesloten) tussen de 1500 en 3500 mensen per dag getest. Dat gaat vooral om mensen op de SEH, in andere zorginstelling (verpleeghuizen etc) en via huisartsen bij patiënten uit risicogroepen. We kunnen per dag als het nodig is meer testen maar we rekenen er ook op dat dit nog wel even doorgaat en dat we dus toch slim ermee om moeten gaan wie we testen. en ja dat is minder dan Duitsland.
Misschien omdat mijn collega op een plek werkt waar gewekt moet worden en er toch nog zo’n 100 mensen aanwezig zijn op een dag als vandaag? En hij nog wel met keelpijn gewerkt heeft? En zijn directe collega ook ziek is?

Geen aanval naar jou hè? Gewoon vragen die in mij opkomen hoor!

En ja bij de HA zijn keurig de RIVM regels in acht genomen
Door Siberienne
Spikkelneus schreef: ma 23 mar 2020, 18:13 Wanneer komt de antilichamen test? Want ik weet vrij zeker dat ik corona heb gehad, maar niet 100%. Zodra je dat wel weet, kan je je zieke ouders gaan helpen, maar daar durf ik nu niet op bezoek. Omdat als 4 weken benauwdheid geen corona was, je nog steeds besmettelijk kan zijn. Niet dat ik ook maar 1 moment geloof dat het iets anders was, want ik heb nog nooit zo'n raar griepje gehad als dit....
De eerste trials gaan nu beginnen. Ik houd jullie op de hoogte
Door Siberienne
constance.blokzijl schreef: ma 23 mar 2020, 18:20 Misschien omdat mijn collega op een plek werkt waar gewekt moet worden en er toch nog zo’n 100 mensen aanwezig zijn op een dag als vandaag? En hij nog wel met keelpijn gewerkt heeft? En zijn directe collega ook ziek is?

Geen aanval naar jou hè? Gewoon vragen die in mij opkomen hoor!

En ja bij de HA zijn keurig de RIVM regels in acht genomen
En dan? Wat ga je doen als de test positief is? En wat als die negatief is? Ga je meer mensen naar huis sturen als de test positief is? Als de maatregelen anders zouden zijn dan wat je nu al doet, dan moet je met de GGD gaan overleggen. Maar als het beleid is ‘ziek is naar huis’ dan blijft dat hetzelfde ongeacht de test. Alleen dat ‘ziek is naar huis’ is volgens mij nog knap lastig uit te leggen....
Door Kaio
En toch snap ik het niet. Merkel gaat in quarantaine zonder symptomen.
Als dan iemand op een werkplek besmet is zouden de personen die in aanraking ermee zijn geweest toch ook in quarantaine moeten gaan? Of als het heel belangrijk werk is zou op zijn minst die persoon getest moeten worden? Zodat de collega's ook weten waar ze aan toe zijn? Of ben ik nou gek? (dat ook hoor)
Bovendien wordt Merkel ook nog getest zonder dat ze zelf symptomen heeft (dat wordt er gezegd dan). Heeft dat dan wel nut?
Tis natuurlijk wel een ander land met andere protocollen, dat zal het verschil wel zijn.
En eigenlijk weten we en begrijpen we het als gewone burger ook niet echt
Kim_S schreef:Volgens de huisarts was de test negatief.
Heel eerlijk geloof ik het eigenlijk niet, en ben ik bang dat ik misschien te laat getest ben (pas op dag 8-9).

Ik heb serieus nog nooit zo veel gehoest zonder noemenswaardige andere klachten. En nog nooit zo lang ook. Ik snap er helemaal niks van...

Maar goed, officieel negatief dus. Hoera ::)
Eh ja hoera, maar als je weer aan de test twijfelt is het ook weer tja :-\ Schiet ook niet op dan.
Door Fenixjuh
Aaah... Heel veel sterkte Cathelijn!

Ik had me samen met vriendje aangemeld bij Sanquin, iets wat we al langer wilden, maar nooit tijd enzo... Laatst bij oproep toch gedaan, dacht dat we goed bezig waren in Corona-tijd, kwam ik er vanmiddag achter dat de afspraak voor 22 april gepland is ipv nu woensdag... Dus wij doen ook maar mee met anti-lichaam onderzoek... ::)

Verstuurd vanaf mijn PRA-LX1 met Tapatalk

Kaio schreef:En toch snap ik het niet. Merkel gaat in quarantaine zonder symptomen.
Als dan iemand op een werkplek besmet is zouden de personen die in aanraking ermee zijn geweest toch ook in quarantaine moeten gaan? Of als het heel belangrijk werk is zou op zijn minst die persoon getest moeten worden? Zodat de collega's ook weten waar ze aan toe zijn? Of ben ik nou gek? (dat ook hoor)
Bovendien wordt Merkel ook nog getest zonder dat ze zelf symptomen heeft (dat wordt er gezegd dan). Heeft dat dan wel nut?
Tis natuurlijk wel een ander land met andere protocollen, dat zal het verschil wel zijn.
En eigenlijk weten we en begrijpen we het als gewone burger ook niet echt
Eh ja hoera, maar als je weer aan de test twijfelt is het ook weer tja :-\ Schiet ook niet op dan.
Ik heb dus een beetje hetzelfde, maar goed vandaag is me verschillende keren bevestigd dat ik ook niet helemaal goed ben Afbeelding
(Mijn collega’s hebben me gemist hihi)
Door Kaio
Glazen bol had gelijk dat er vandaag iets nieuws zou komen he.
Maar tot 1 juni, zeg. Soms krijg ik daar wel echt schrik van! Gewoon kortsluiting noemen we het maar ;) :P
Maar dan denk ik ook aan de impact die het heeft voor iedereen, leerlingen, examens, maar ook mensen die andere zorg nodig hebben, die nu uitgesteld wordt.
Maar goed tis niet anders.
Door Cathelijn
Net een kaartje geschreven voor de weduwe. Pff, je wil zo graag meer kunnen doen.

Ik merk dat ik het nu gewoon ff moeilijk heb, moe, verdrietig, beetje angstig. Eigenlijk heb ik een knuffel nodig maar ja, ik woon alleen en de maatregelen zijn dus uitgebreid tot 1 juni. Ik zie er tegenop.
Vanavond maar vroeg naar bed en hopelijk gaat het morgen weer wat beter.
Door Fenixjuh
Oooh, dikke digitale knuffel!! :bigarmhug:
Ik voelde me vrijdag ook depri, nachtje slapen hielp wel...
Het blijft zowieso moeilijk, maar het belangrijkste is aandacht, niet alleen nu maar ook over 3-6 maanden (en langer)...

Verstuurd vanaf mijn PRA-LX1 met Tapatalk

Door Kim_S
Cathelijn schreef: ma 23 mar 2020, 20:18 Net een kaartje geschreven voor de weduwe. Pff, je wil zo graag meer kunnen doen.

Ik merk dat ik het nu gewoon ff moeilijk heb, moe, verdrietig, beetje angstig. Eigenlijk heb ik een knuffel nodig maar ja, ik woon alleen en de maatregelen zijn dus uitgebreid tot 1 juni. Ik zie er tegenop.
Vanavond maar vroeg naar bed en hopelijk gaat het morgen weer wat beter.
:bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug:
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door