Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Tanna
Lizzy schreef: ma 23 mar 2020, 10:10 Voor de mensen met partner: doen jullie nog met z'n tweetjes boodschappen?
Wij doen eigenlijk nooit boodschappen, alles wordt bezorgd. Eens in de 2 weken komt De Ekonoom en eens in de maand Jumbo. Eerst kwam ik nog wel eens bij AH maar nadat mijn lief eind september een zwaar herseninfarct kreeg ging dat niet meer aangezien ik niet rijd. Ik kom al jaren vrijwel niet in winkels, ook toen wij nog in het westen woonden werd alles bezorgd. Lekker rustig voor mijn hoofd.
Door Lizzy
Tanna schreef: ma 23 mar 2020, 16:21 Wij doen eigenlijk nooit boodschappen, alles wordt bezorgd. Eens in de 2 weken komt De Ekonoom en eens in de maand Jumbo. Eerst kwam ik nog wel eens bij AH maar nadat mijn lief eind september een zwaar herseninfarct kreeg ging dat niet meer aangezien ik niet rijd. Ik kom al jaren vrijwel niet in winkels, ook toen wij nog in het westen woonden werd alles bezorgd. Lekker rustig voor mijn hoofd.
Fijn voor je :-*

(als ik kon laten bezorgen deed ik het ook maar AH zit vol voor de komende twee weken).
Door Kim_S
Cathelijn schreef: ma 23 mar 2020, 14:36 Je kon er natuurlijk op wachten... een sterfgeval in de kennissenkring. Het is nog niet duidelijk waaraan hij is overleden maar zijn begrafenis wordt zeer sober.
En een andere kennis is vanuit Uden overgeplaatst naar Leeuwarden :-\
Sterkte!! :-*

Ik ben nu wel klaar met wachten op de testuitslag >:(
Door doranto
Kim_S schreef: ma 23 mar 2020, 16:54 Sterkte!! :-*

Ik ben nu wel klaar met wachten op de testuitslag >:(
Dat kan ik me voorstellen. Zou het niet kunnen dat er iets niet helemaal goed gegaan is? Uitslag kwijt ofzo? Kun je niet even bellen?
Door Lizzy
Cathelijn schreef: ma 23 mar 2020, 14:36 Je kon er natuurlijk op wachten... een sterfgeval in de kennissenkring. Het is nog niet duidelijk waaraan hij is overleden maar zijn begrafenis wordt zeer sober.
En een andere kennis is vanuit Uden overgeplaatst naar Leeuwarden :-\
Ach nee :'( . Heel veel sterkte Cathelijn :'( :-*
Door Kim_S
Volgens de huisarts was de test negatief.
Heel eerlijk geloof ik het eigenlijk niet, en ben ik bang dat ik misschien te laat getest ben (pas op dag 8-9).

Ik heb serieus nog nooit zo veel gehoest zonder noemenswaardige andere klachten. En nog nooit zo lang ook. Ik snap er helemaal niks van...

Maar goed, officieel negatief dus. Hoera ::)
Door Siberienne
Kaio schreef: ma 23 mar 2020, 15:21 Eh en hij is ook nog in de wachtkamer bij een ha geweest? Eh....Houston.....

Ik hoop dat het op je werk mee gaat vallen
Maar je weet dat toch helemaal niet? Dat hij in de wachtkamer is geweest? Misschien is het wel telefonisch gegaan of keurig volgens de protocollen die daarvoor zijn. Of bij de praktijken die speciaal toegewezen zijn om patiënten met luchtweg klachten veilig te zien.

En waarom moet er nu getest worden? Als hij is thuis quarantaine zit is dat toch prima? Dat zou je met test ook doen? Wat maakt een test nou uit voor het beleid? Dat snap ik niet helemaal.

Er worden trouwens in NL minstens (onder rapportage omdat nog niet alle labs op het rapportage systeem zijn aangesloten) tussen de 1500 en 3500 mensen per dag getest. Dat gaat vooral om mensen op de SEH, in andere zorginstelling (verpleeghuizen etc) en via huisartsen bij patiënten uit risicogroepen. We kunnen per dag als het nodig is meer testen maar we rekenen er ook op dat dit nog wel even doorgaat en dat we dus toch slim ermee om moeten gaan wie we testen. en ja dat is minder dan Duitsland.
Door Siberienne
Kim_S schreef: ma 23 mar 2020, 17:47 Volgens de huisarts was de test negatief.
Heel eerlijk geloof ik het eigenlijk niet, en ben ik bang dat ik misschien te laat getest ben (pas op dag 8-9).

Ik heb serieus nog nooit zo veel gehoest zonder noemenswaardige andere klachten. En nog nooit zo lang ook. Ik snap er helemaal niks van...

Maar goed, officieel negatief dus. Hoera ::)
Is er een keel uitstrijk bij je afgenomen? Of neus? Of beiden?
Testen kunnen zeker vals negatief zijn. Dat is ook dilemma waar we in ziekenhuis tegenaan lopen en waar we nu steeds meer over leren. Virus wordt wisselend uitgescheiden lijkt wel. Dus soms moeten we meerdere testen afnemen, wij doen sowieso de combinatie neus/keel, moet goed diep afgenomen worden en als dat negatief is maar het beeld lijkt op Corona doen zo nodig ook een long spoeling. Maar daar zou ik me als ik jou was niet voor aanmelden ;) ;) ;)
Door Kim_S
Siberienne schreef: ma 23 mar 2020, 18:04 Is er een keel uitstrijk bij je afgenomen? Of neus? Of beiden?
Testen kunnen zeker vals negatief zijn. Dat is ook dilemma waar we in ziekenhuis tegenaan lopen en waar we nu steeds meer over leren. Virus wordt wisselend uitgescheiden lijkt wel. Dus soms moeten we meerdere testen afnemen, wij doen sowieso de combinatie neus/keel, moet goed diep afgenomen worden en als dat negatief is maar het beeld lijkt op Corona doen zo nodig ook een long spoeling. Maar daar zou ik me als ik jou was niet voor aanmelden ;) ;) ;)
Alleen een keelswab. En ze gaan niet nog een keer testen want de huisarts was heel blij dat ik negatief was (ik niet, raaaaar ::))

Maar nou weet ik dus nog niks. En manlief krijgt geen test want ik ben negatief. Zucht. Wanneer komt er een thuistest? ::)
Door Siberienne
Kim_S schreef: ma 23 mar 2020, 18:07 Alleen een keelswab. En ze gaan niet nog een keer testen want de huisarts was heel blij dat ik negatief was (ik niet, raaaaar ::))

Maar nou weet ik dus nog niks. En manlief krijgt geen test want ik ben negatief. Zucht. Wanneer komt er een thuistest? ::)
Keel alleen is sowieso onbetrouwbaar. Swab moet er ook diep in totdat je kokhalst, even snel keeltje uitstrijken is ook niet goed.
Ik verwacht die niet op korte termijn, die thuis test... over een paar maanden serologie zal er wel zijn :P beterschap voor je man!
Door Spikkelneus
Wanneer komt de antilichamen test? Want ik weet vrij zeker dat ik corona heb gehad, maar niet 100%. Zodra je dat wel weet, kan je je zieke ouders gaan helpen, maar daar durf ik nu niet op bezoek. Omdat als 4 weken benauwdheid geen corona was, je nog steeds besmettelijk kan zijn. Niet dat ik ook maar 1 moment geloof dat het iets anders was, want ik heb nog nooit zo'n raar griepje gehad als dit....
Door Kim_S
Siberienne schreef: ma 23 mar 2020, 18:10 Keel alleen is sowieso onbetrouwbaar. Swab moet er ook diep in totdat je kokhalst, even snel keeltje uitstrijken is ook niet goed.
Ik verwacht die niet op korte termijn, die thuis test... over een paar maanden serologie zal er wel zijn :P beterschap voor je man!
En als ik nou bloed ga geven bij Sanquin? :P
Onee, ik hoest nog ::)

Die test was dus gewoon flut. Lekker dan.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door