Siberienne schreef: Maar je weet dat toch helemaal niet? Dat hij in de wachtkamer is geweest? Misschien is het wel telefonisch gegaan of keurig volgens de protocollen die daarvoor zijn. Of bij de praktijken die speciaal toegewezen zijn om patiënten met luchtweg klachten veilig te zien.Misschien omdat mijn collega op een plek werkt waar gewekt moet worden en er toch nog zo’n 100 mensen aanwezig zijn op een dag als vandaag? En hij nog wel met keelpijn gewerkt heeft? En zijn directe collega ook ziek is?
En waarom moet er nu getest worden? Als hij is thuis quarantaine zit is dat toch prima? Dat zou je met test ook doen? Wat maakt een test nou uit voor het beleid? Dat snap ik niet helemaal.
Er worden trouwens in NL minstens (onder rapportage omdat nog niet alle labs op het rapportage systeem zijn aangesloten) tussen de 1500 en 3500 mensen per dag getest. Dat gaat vooral om mensen op de SEH, in andere zorginstelling (verpleeghuizen etc) en via huisartsen bij patiënten uit risicogroepen. We kunnen per dag als het nodig is meer testen maar we rekenen er ook op dat dit nog wel even doorgaat en dat we dus toch slim ermee om moeten gaan wie we testen. en ja dat is minder dan Duitsland.
Geen aanval naar jou hè? Gewoon vragen die in mij opkomen hoor!
En ja bij de HA zijn keurig de RIVM regels in acht genomen