Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Siberienne
Ik lees de berichten over de mensen die zich nergens wat van aantrekken maar ik kan de puf niet meer opbrengen om me er boos over te maken. Het was een drama op de IC. De afgelopen dagen zijn er alleen al vanaf de IC meer dan 20 mensen overgeplaatst vanuit Tilburg naar de rest van Nederland en nu hebben we even een beetje ruimte weer op de IC. Er liggen wel nog meer dan 100 mensen opgenomen op de afdelingen en dus deels ook nog op de IC.
Het is onvoorstelbaar hoe hard iedereen aan het werk is en gemotiveerd zijn best doet.
En tegelijk hoe machteloos we ons vaak voelen. De mensen bij wie het uit de hand loopt en die op de IC belanden liggen vaak minstens 3 weken aan een zeer intensieve beademing en ik had laatst voor het eerst dat iemand ‘een beetje vooruit’ ging.
Het lijkt wel of er twee werelden zijn; binnen en buiten het ziekenhuis (voor mij dan) en of die twee niks met elkaar te maken hebben. Ik sprak vandaag nogal wat mensen uit andere delen van het land en ze kunnen het zich niet voorstellen. Ik merk het gewoon als ik met ze praat. Hoe erg het is bij ons waar alles opgeslokt wordt door Corona.

Dus ja, ik snap de mensen wel die er niks van snappen. Want ik wist waar ik ging werken na mijn vakantie, ik wist wat er aan de hand was maar hoe het voelde kon ik me geen voorstelling van maken tot ik erin zat. en ik merk dat ik het ook nu niet echt uit kan leggen.
Door Kaela
Angelique schreef: za 21 mar 2020, 17:41 Ik zei hier vanmiddag al toen dat bericht over die bouwmarkten oo de radio was...het virus lijkt wel een iq-test :-X

Andere kant, op de camperfora dikke ruzie tussen de mensen die lekker vanuit brabo of randstad naar het noorden willen, want weinig virus, dus lekker rekaxed en diegene die zeggen...blijf gewoon thuis...die eerste groep belt het Corona-informatiepunt en krijgen als antwoord...als je je aan de regels houdt...dus niezen in je elleboog en 1,5 meter afstand houdt, dan werkje niet mee aan de verspreiding en kun ej dus gewoon gaan. >:(
Waarom zeggen die mensen niet gewoon...blijf thuis.
Omdat dat in het plan dat er nu ligt helemaal niet hoeft.

Ik begin om eerlijk te zijn een beetje de kriebels van het hele "blijf thuis" te krijgen. Ja, we moeten verstandig doen. Party's, met zijn allen naar de markt, drukte op het strand, dat is allemaal idioot! Dat moet je nu niet doen. Er is een grote groep die echt niet snapt wat er speelt en dat brengt iedereen in het nadeel.

Maar als je je aan de richtlijnen houdt van social distance, hoesten en niezen in je elleboog, binnen blijven als je niet in orde bent enz, dan hoef je niet thuis te blijven. Je mag best naar buiten. En je mag best met je camper naar Drente. Zolang je je daar ook maar aan die regels houdt.
Je mag toch ook nog gewoon je hond uitlaten, een wandeling maken, met je paard rijden.

Ik vind dit lastig opschrijven, want ik onderschat het echt niet. Ik vind het hartverscheurend om hier over de zorgen over ouders te lezen. Ik heb diep respect voor de zorg en snap absoluut waarom we niet allemaal tegelijk ziek moeten worden. Het is echt niet dat ik denk dat het wel meevalt. Maar dat gezegd hebbende, ik denk ook niet dat het helpt als we onszelf regels op gaan leggen die vanuit de overheid en de experts niet gevraagd worden. Of nou ja, een ander dan, wat iedereen zelf kiest, is aan jezelf natuurlijk.
Door Siberienne
Bij ons in de regio zijn trouwens ook uitbraken in zowel verpleeghuizen als instellingen voor gehandicaptenzorg. Ik sprak het hoofd medische dienst vandaag om weer een positieve uitslag door te bellen en hij klonk zo intens verdrietig en vermoeid. Het is echt heel sneu/erg wat daar gebeurt.
Door Siberienne
Kaela schreef: za 21 mar 2020, 19:42 Omdat dat in het plan dat er nu ligt helemaal niet hoeft.

Ik begin om eerlijk te zijn een beetje de kriebels van het hele "blijf thuis" te krijgen. Ja, we moeten verstandig doen. Party's, met zijn allen naar de markt, drukte op het strand, dat is allemaal idioot! Dat moet je nu niet doen. Er is een grote groep die echt niet snapt wat er speelt en dat brengt iedereen in het nadeel.

Maar als je je aan de richtlijnen houdt van social distance, hoesten en niezen in je elleboog, binnen blijven als je niet in orde bent enz, dan hoef je niet thuis te blijven. Je mag best naar buiten. En je mag best met je camper naar Drente. Zolang je je daar ook maar aan die regels houdt.
Je mag toch ook nog gewoon je hond uitlaten, een wandeling maken, met je paard rijden.

Ik vind dit lastig opschrijven, want ik onderschat het echt niet. Ik vind het hartverscheurend om hier over de zorgen over ouders te lezen. Ik heb diep respect voor de zorg en snap absoluut waarom we niet allemaal tegelijk ziek moeten worden. Het is echt niet dat ik denk dat het wel meevalt. Maar dat gezegd hebbende, ik denk ook niet dat het helpt als we onszelf regels op gaan leggen die vanuit de overheid en de experts niet gevraagd worden. Of nou ja, een ander dan, wat iedereen zelf kiest, is aan jezelf natuurlijk.
Kaela ik ben het met je eens.

Hoe erg het ook in de zorg is, laten we niet vergeten dat het leven ook juist nu door mag gaan. We hebben er niks aan als iedereen alleen maar thuis bang gaat zitten zijn. Want daar komen ook slechte dingen uit, dan gaan mensen verhongeren omdat niemand ze eten wil brengen.
Met verstand en beleid doorgaan. Want dit kan echt weleens nog 1-2 jaar gaan duren.
Door Kaela
Siberienne schreef: za 21 mar 2020, 19:46 Kaela ik ben het met je eens.

Hoe erg het ook in de zorg is, laten we niet vergeten dat het leven ook juist nu door mag gaan. We hebben er niks aan als iedereen alleen maar thuis bang gaat zitten zijn. Want daar komen ook slechte dingen uit, dan gaan mensen verhongeren omdat niemand ze eten wil brengen.
Met verstand en beleid doorgaan. Want dit kan echt weleens nog 1-2 jaar gaan duren.
Pfieuw. Ik vond het moeilijk opschrijven, omdat ik echt wel doordrongen ben van de ernst. Ook al heb ik hier ook al geschreven dat ik mijn autostuur niet ontsmet en mijn post gelijk open maak ;) . Maar als ik jou reactie zie, dan heb ik het wel redelijk oke weten te verwoorden.
Kaela schreef: za 21 mar 2020, 19:42 Omdat dat in het plan dat er nu ligt helemaal niet hoeft.

Ik begrijp je hoor, en ik weet ook dat jij best doordrongen bent van de ernst van de zaak. Maar toevallig las ik net voordat ik jouw post las dit artikel in de New York Times, en dan denk ik: overheden hebben het ook niet altijd bij het juiste eind. Die denken ook nog aan dingen als de economie - wat begrijpelijk is - en kunnen daardoor beslissingen nemen die een paar weken later (of zelfs maar een week later) funest blijken de te zijn voor de indamming van het virus.

https://www.nytimes.com/2020/03/21/worl ... e=Homepage

Wat ik persoonlijk eng vind aan al die mensen die een loopje nemen met het social distancing en dat soort dingen, is dit: deze week is de eerste week geweest dat er van mensen gevraagd is om afstand te houden tot elkaar, niet buiten de deur te komen als het niet hoeft, affijn: om aan social distancing te doen. De eerste week. En nu al, in de eerste week, zijn er in NL blijkbaar veel mensen die zich gewoon niet aan de adviezen houden. In de eerste week, wanneer alles nog nieuw is en alle activiteiten binnenshuis nog enigszins spannend/interessant zijn.
Fast forward nu eens naar over drie weken. Als mensen tegen de muren omhoog gaan klimmen omdat alle activiteiten die je binnenshuis kunt doen niet meer nieuw en spannend zijn. Als social distancing een sleur is geworden. Mensen zullen dan nog veel harder geneigd zijn tegen de adviezen in naar buiten te gaan, elkaar op te zoeken. Terwijl corona zich dan inmiddels nog verder verspreid zal hebben.
Als mensen het niet eens één week kunnen opbrengen om zichzelf een beperkinkje op te leggen - dat is toch gewoon treurig?
Door kiara
Cathelijn schreef: za 21 mar 2020, 09:27 Als de mensen het niet van de grond kunnen pakken omdat ze niet kunnen bukken, zou het mooi zijn als je werkgever iets kan bedenken qua tafeltjes of krukjes om het op te zetten.
Dat gaat helaas niet zijn verschillende adressen dus niet in 1 gebouw
Door pike
Ik blijf binnen als het maar even kan. Ik ben niet echt bang, maar het gedrag van de mensen beangstigd me wel. Ze weten gewoon geen afstand te houden. Ook winkelpersoneel niet. Maar ik zit qua leeftijd wel in de risicogroep (net aan dan :biggrin2: ) en daarom blijf ik liever binnen. Ik heb genoeg hobby's om mij mee bezig te houden en als het weer maar even te doen is kan ik naar buiten in de relatief grote tuin. Genoeg te doen daar en ik kan er ook lekker zitten. Met de hond loop ik in het buitengebied, daar wil niemand lopen dus kom je er niemand tegen. En het is daar ook best mooi. Heerlijk rustig. Nou ben ik een individualist dus dat scheelt wel enorm denk ik. Ik eet nog steeds lekker en als ik niets meer bezorgd kan krijgen dan rest mij niets anders dan naar de winkel te gaan en zal ik dat niet laten. Misschien moet ik dan een hooivork meenemen als garantie voor afstand :biggrin2:
Door Kaela
Dat is ook zo Anne! Het is heel triest dat mensen zich niet aan de regels houden. En de eigenwijzen die dat nu niet doen, zullen dat over drie weken ook niet doen.

En die mensen gaan zich zeker niet houden aan niet officiele regels van thuis moeten blijven. Dus op social media met zijn allen plaatjes en foto’s delen dat mensen volledig thuis moeten blijven gaat niet helpen. Want alleen mensen met verantwoordelijkheidsgevoel trekken zich daar wat van aan.

Weet je, door al dat geroep, voel ik me haast schuldig als ik buiten kom. Net zoals dat ik me een hamsteraar voelde toen ik vorige week een pak wc papier dat al een week op mijn lijstje stond kocht. Totaal onnodig dat ik me zo voel, dat weet ik we, maar dat komt door dat verantwoordelijkheidsgevoel. En ik zal niet de enige zijn.

Ja de overheid en de experts kunnen het fout hebben. Dit is iets totaal nieuws en niemand weet het zeker. Maar ik ben blij dat ze aan de economie denken! We moeten ook weer verder. Zelfs al sterven er miljoenen mensen, dan moeten er nog altijd miljarden verder met leven! We willen toch ook met zijn alleen eten, drinken, kleding en een (warm!) huis om in te wonen. We kunnen niet onbeperkt alles stilleggen, we zullen een weg moeten vinden. En persoonlijk vertrouw ik wel op de huidige koers (dat is, als men zich er aan zou houden). Ik geloof niet in een lockdown.
Door MillyMol
Siberienne schreef: za 21 mar 2020, 19:41 Ik lees de berichten over de mensen die zich nergens wat van aantrekken maar ik kan de puf niet meer opbrengen om me er boos over te maken. Het was een drama op de IC. De afgelopen dagen zijn er alleen al vanaf de IC meer dan 20 mensen overgeplaatst vanuit Tilburg naar de rest van Nederland en nu hebben we even een beetje ruimte weer op de IC. Er liggen wel nog meer dan 100 mensen opgenomen op de afdelingen en dus deels ook nog op de IC.
Het is onvoorstelbaar hoe hard iedereen aan het werk is en gemotiveerd zijn best doet.
En tegelijk hoe machteloos we ons vaak voelen. De mensen bij wie het uit de hand loopt en die op de IC belanden liggen vaak minstens 3 weken aan een zeer intensieve beademing en ik had laatst voor het eerst dat iemand ‘een beetje vooruit’ ging.
Het lijkt wel of er twee werelden zijn; binnen en buiten het ziekenhuis (voor mij dan) en of die twee niks met elkaar te maken hebben. Ik sprak vandaag nogal wat mensen uit andere delen van het land en ze kunnen het zich niet voorstellen. Ik merk het gewoon als ik met ze praat. Hoe erg het is bij ons waar alles opgeslokt wordt door Corona.

Dus ja, ik snap de mensen wel die er niks van snappen. Want ik wist waar ik ging werken na mijn vakantie, ik wist wat er aan de hand was maar hoe het voelde kon ik me geen voorstelling van maken tot ik erin zat. en ik merk dat ik het ook nu niet echt uit kan leggen.
Je beschrijft hetzelfde als wat soldaten beschrijven die op missie zijn geweest en gevechtshandelingen hebben verricht. Het is ook niet te bevatten voor buitenstaanders, Het is al nauwelijks te bevatten voor de mensen die dagelijks in die ellende aan het werk zijn. Er zal heel wat trauma counseling nodig zijn wanneer dit achter de rug is.
Door hannabelgje
Ik geloof persoonlijk wel in een lockdown en ben dan ook blij in België te wonen waar een lockdown is. Als je nu iedereen elkaar gezellig laat besmetten krijg je naar mijn idee wel een heel hoog dodental. En dan kunnen ze allemaal heel leuk zeggen ja maar dat zijn allemaal mensen die al iets mankeren. Ja maar daar zitten bijvoorbeeld ook mensen bij die diabetes hebben en die gewoon daarmee oud zouden moeten worden en dus aan een corona infectie dan sterven. Als je zelf gezond bent en verder niks mankeert zal het misschien niet zo'n vaart lopen maar er zijn zo ontzettend veel mensen die wel iets mankeren en nu dus moeten vrezen voor hun leven.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk

Door Cathelijn
Siberienne schreef: za 21 mar 2020, 19:41 Ik lees de berichten over de mensen die zich nergens wat van aantrekken maar ik kan de puf niet meer opbrengen om me er boos over te maken. Het was een drama op de IC. De afgelopen dagen zijn er alleen al vanaf de IC meer dan 20 mensen overgeplaatst vanuit Tilburg naar de rest van Nederland en nu hebben we even een beetje ruimte weer op de IC. Er liggen wel nog meer dan 100 mensen opgenomen op de afdelingen en dus deels ook nog op de IC.

Het is ook onwerkelijk denk ik als niemand in je omgeving ziek is, je jezelf kiplekker voelt en de zon schijnt. Het is dan een abstract gegeven. Dat zal ook meespelen in het onderschatten en het niet houden aan de restricties.
Zelfs hier in de omgeving van Uden lijkt het soms niet echt. Je kunt dan wel vertellen hoe erg het is maar dringt dat echt door? Gelukkig heb ik vandaag alleen verstandige mensen gezien en het is heel rustig op straat en vanmorgen ook in de supermarkt.
Ik hoop zo Siberienne dat we binnenkort het effect gaan zien van de maatregelen en dat jullie dat ook gaan merken :-*
Door Siberienne
ellenned schreef: za 21 mar 2020, 10:20 wij hebben tot gister geen enkele bescherming gehad, niks nada, terwijl er al 4 clienten ( verst beperkt)van de 17 in kamerisolatie zijn, 3 personeelsleden van de 7 behoorlijk ziek . Dus ja, wij gaan de kamers in, onbeschermd. De huisarts die volledig in pak etc de clienten kwam controleren was stom verbaasd. Uiteindelijk hebben we gister een noodpakketje gekregen.Als er verder klachten zijn van clienten, bv nu iemand met gordelroos, doen we alles via foto s naar de huisarts.
We werken ons de blubber en dat is echt niet erg, ik heb 11 uur geslapen vannacht, maar de laconiekheid van sommige mensen, die zich aan geen enkele richtlijn houden en een soort van vakantie aan het vieren zijn, stoort me enorm.Kom s bij ons kijken, kijk s hoe overvol de IC s liggen, ik snap er gewoon niets van!

Heeft je werkgever jullie aangemeld bij het ROAZ? Die verdelen de persoonsbeschermingsmiddelen. Google op ROAZ en je provincie dan vindt je dat wel. De GGD hoort dit soort dingen op te pakken maar die zijn compleet overbelast heb ik het idee. Goede nieuws; er komen leveringen met spullen aan. Hou je taai! En stuur me maar een PB als je het niet kunt vinden
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door