Het social distancing wil de maatschappij nog niet erg lukken, en als zelfs zieke mensen gewoon gaan shoppen, dan is het einde zoek

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Eef+Stippels schreef: ↑za 21 mar 2020, 16:12 Zeg dat wel...Ja precies![]()
Het social distancing wil de maatschappij nog niet erg lukken, en als zelfs zieke mensen gewoon gaan shoppen, dan is het einde zoek![]()
MillyMol schreef: ↑za 21 mar 2020, 15:42 Ik zie met stijgend afgrijzen foto’s en filmpjes voorbij komen van mensen die gezellig met zijn allen naar de bouwmarkt, het tuincentrum, de markt, de milieustraat, het strand etc. gaan en daar hutjemutje op elkaar staan en zitten.![]()
De mensheid gaat niet ten onder aan dit virus, maar aan zijn eigen egoïsme en stupiditeit. Echt hoor!![]()
Lizzy schreef: ↑za 21 mar 2020, 17:12 WhatsApp Image 2020-03-21 at 17.11.02.jpeg
Lizzy schreef: ↑za 21 mar 2020, 17:09 Ja precies. Ik snap het wel, hij moest paracetamol en z'n medicijnen hebben en nah, 83 jaar en van niemand afhankelijk willen zijn
. Zegt tie nog dat ie heeeeeel voorzichtig heeft gedaan en veel afstand van iedereen heeft gehouden. Maar ik heb hem toch wel duidelijk gemaakt dat het een ongelofelijke oen is en hij niet meer naar buiten mag. Ik hoop dat de schade beperkt is gebleven
. Hij schaamde zich wel na mijn monoloog. De enige terechte emotie. Hij heeft me belooft en gezworen niet meer naar buiten te gaan. Maar als hij/zij (dus echt geen domme man en vrouw) dus naar buiten gaan: zeg er de donder maar op dat er zo talloze mensen zijn
![]()
![]()
Dreetje schreef: ↑za 21 mar 2020, 19:15 Ik heb het zo met m’n moeder te doen. Ze is 80 en heeft 2 jaar geleden een herseninfarct gehad waar ze wonder boven wonder goed uitgekomen is. Ze woont nog zelfstandig en bezocht tot voor kort nog bijna dagelijks haar tweelingszus met de ziekte van Parkinson in het verpleeghuis. Ze vindt het verschrikkelijk dat ze er niet meer naar toe kan. M’n zus was vanmiddag bij haar aan de deur. Ze heeft een bosje tulpen en reep chocolade voor de deur neergelegd en een handkus door het raam gegeven. M’n moeder wilde de bloemen en chocolade niet van haar aanpakken. Tot overmaat van ramp woont ze ook nog 200 km bij ons vandaan.Daar word je toch zo verdrietig van he?
Kallista schreef: ↑za 21 mar 2020, 19:25 Daar word je toch zo verdrietig van he?Inderdaad die mensen op Zandvoort...denk toch eens na![]()
Mijn man werkt in een zorginstelling voor gehandicapten, sinds gisteren mag daar na overleg crisisteam geen familie of vrijwilligers meer binnen, om bewoners en personeel te beschermen.
En ik zie het nog gebeuren dat ze een dezer dagen de poorten helemaal op slot gooien, en alleen nog het hoogstnodige personeel binnen de poort en voor de rest alles naar huis. Die hebben ooit in een crisis situatie voor een complete lockdown gekozen, gezien de deels heel kwetsbare doelgroep.
En dan zie je dan foto's van zulke idioten op zandvoort langskomen![]()