Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Kaela
Hylos schreef: vr 04 feb 2022, 18:38 Even bij Martenastate kijken of er al sneeuwklokjes zijn?
Het Fryske Gea heeft daar morgen iig een fotografie excursie ivm de sneeuwklokjes. :biggrin2:
En Dekemastate zal ook vast al wel wat boven de grond uit steken!

Als ik niet zo'n wrak was gingen we samen even wandelen hier en dan naar Sparjebied voor thee bin het haardvuur (of gewoon bij ons thuis ;D ). Komt wel weer, met de kinderwagen erbij! :biggrin2:
Dat komt zeker wel weer!

Bloemen fotograferen is leuk als ik daarna weer overeind getakeld wordt ;D
Hylos schreef:Je kunt ook gewoon gaan gamen. :cool:
Fallout 76 even installeren, gaan we samen op pad in de virtuele wereld. ;D
Ja uuuuuh nee. Zo erg verveel ik me nog niet :P
Door Kaela
Siberienne schreef: vr 04 feb 2022, 20:42 Ik snap je helemaal hoor Karin, het is ook lastig. Ik kijk soms naar mezelf en weet ook niet waarom ik nu vooral al breiend domme detectives lees. En dan heb ik geen ‘inwendige topsport’, hormoongeschommel (nou ja dat heb ik wel maar de andere vorm) en kan ik er wel meer op uit als ik wil. Maar alles is ook beetje in mineur, donker, rottig weer (hier nu ook, al hebben we wel wat zon, maar door het sneeuw/regen gezeur is alles spekglad en kun je nauwelijks ergens normaal lopen). En we krijgen al 2 jaar te horen dat er een boze buitenwereld is en contact met mensen gevaarlijk. Die boodschap begint toch bij heel veel mensen door te wegen.

Ik heb laatst wat bloeiende planten gekocht, ben begonnen met wat meer te oefenen (feldenkrais, lichte oefeningen voor de rug/nek maar lekker om te ontspannen) en heb wat gekleurd (voorbereiding voor mozaiek). Wat oude contacten opgehaald- videobellen in ons geval, muziek uit mijn jeugd geluisterd en meegezongen, extra aandacht besteed aan het eten.

Meneer gamet en racet en oefent en leert wat nieuwe dingen voor zijn werk.

Is dat nog iets? Een tutorial kijken op YouTube? Andere taal leren / oefenen met duolingo?

Wordfeud?

Kleuren? Of zoek anders een leuke patroontje uit met een Noors truitje voor de kleine - ik kan het wel breien :biggrin2:
Ja dat zeg je allemaal heel goed. Alles bij elkaar opgeteld is dit ook wel het moment om er even wat doorheen te zitten. En zeker met het verdriet van Otje er bij.

Ik heb een accessoire set voor de airfryer besteld en ga straks even zoeken naar wat leuke bak recepten. Niet te ingewikkeld, mijn aanrecht is 40 bij 50 cm groot, maar zal vast wel wat leuks te vinden zijn. En ik heb twee kleurboeken en een set potloden besteld. Eens zien of dat wat is.

Vanmorgen waren we redelijk op tijd wakker en zijn we eerst bij de mac gaan ontbijten en daarna in Beetsterzwaag gaan wandelen. De zon deed haar best, eindelijk even geen grijs en grauw weer. Ik ben er heel erg van opgeknapt!
Door Siberienne
Kaela schreef: za 05 feb 2022, 11:21 Ja dat zeg je allemaal heel goed. Alles bij elkaar opgeteld is dit ook wel het moment om er even wat doorheen te zitten. En zeker met het verdriet van Otje er bij.

Ik heb een accessoire set voor de airfryer besteld en ga straks even zoeken naar wat leuke bak recepten. Niet te ingewikkeld, mijn aanrecht is 40 bij 50 cm groot, maar zal vast wel wat leuks te vinden zijn. En ik heb twee kleurboeken en een set potloden besteld. Eens zien of dat wat is.

Vanmorgen waren we redelijk op tijd wakker en zijn we eerst bij de mac gaan ontbijten en daarna in Beetsterzwaag gaan wandelen. De zon deed haar best, eindelijk even geen grijs en grauw weer. Ik ben er heel erg van opgeknapt!
Ah fijn! Ja de zon even zien doet een mens goed.
Verdriet om Otje had ik nog niet eens genoemd inderdaad.

Dit is een van mijn favoriete makkelijker bakrecepten; https://favorflav.com/nl/recipes/kruidi ... ttolenghi/ ik vervang een deel van de tarwebloem door amandelmeel en dat maakt het nog lekkerder. Maar weet niet of dat in de airfryer past.

En muffins zijn ook lekker makkelijk te maken. Of een crumble. Pinterest staat veel leuks
Door Kaela
pearlsofpassion schreef: vr 04 feb 2022, 18:42 Als je lang in de auto moet zitten, stop dan een kussentje onder je kont. De meeste autozetels zijn eigenlijk niet ideaal voor een vrouwenbekken (gaan te snel omhoog aan de zijkant) waardoor er druk op de zijkanten van je zitvlak komt wat weer doorzet op je bekken. En als je zwanger bent verzwakt je bekken (zodat de baby er op het eind door past) en wordt het juist extra belast door het gewicht van je buik. Dan kan je last krijgen van pijn aan het bekken of de bilspieren.
Dat kussen kan de druk verlichten..
Die gouden tip kreeg ik natuurlijk pas tijdens de laatste zwangerschap toen ik al last had van m'n bekken en bilspieren. ::) Ligt natuurlijk aan mezelf, dat ik pas hulp vraag als ik niet meer kan stappen. :P
Deze vergeet ik op te reageren, maar thanx! Ik heb lichamelijk nog heel weinig last van dingen. Het is alleen de vermoeidheid. Maar ik hou hem in gedachten voor wanneer jet nodig is!!

Mijn kleurboeken avontuur wordt spannend! Ik heb twee boeken besteld. Van beide leveranciers een mail gekregen dat ze niet leverbaar zijn, dat ze wel een andere hebben en dat ik er dan stiften cadeau bij krijg. Oke, verras me maar!
Door pearlsofpassion
Nou ja, als je't merkt is het natuurlijk al te laat.. :biggrin2:
Bij m'n eerste zwangerschap heb ik nog lopen spitten en sleuren (iets met veel tijd, veel werk in de tuin te doen en slecht luisteren) en dat ging prima.. Maar de volgende kreeg ik dan toch last. En de vraag is natuurlijk, had ik niet beter wat beter opgelet bij de eerste.
Het is zowiezo wel achteraf pas, ook na de eerste, dat je beseft dat zo'n zwangerschap toch meer van je vergt dan je dacht en dat je lichaam toch nooit meer helemaal hetzelfde gaat zijn. Dat voel je dan plots..
En dan bedoel ik niet de buikspieren of gewicht oid, maar dieper. Rug en bekken vooral. Maar ook plassen vb is echt anders dan voorheen en een volle blaas en niezen gaan nog steeds niet samen.
Je herstelt er wel van, tuurlijk, maar toch... Die belasting heb je gehad.. Nu is, zoals ik, 3 kinderen in dik 3 jaar kopen, in dat opzicht nu ook niet zo'n strak plan... :P
De meeste mensen denken dat je van de bevalling het meeste 'restschade' overhoudt, maar dat is niet zo. Daarvan was ik het heel verbaasd hoe goed zo'n lichaam ermee om kan en hoe je er, als je niet gescheurd of geknipt bent, een dag later al nauwelijks nog wat van voelt daar beneden. Dat vond ik zo'n mooi en natuurlijk gevoel. Maar wel verbazend.

Maar goed, goed dat je nog geen last hebt. Houden zo. :biggrin2:
Het is ook voor iedereen verschillend.
Als de buik toch wat zwaar begint te wegen, daar heb je ook banden voor die prachtige werken. Maar hopelijk heb je die dus niet nodig. :cool:

Vermoeidheid is trouwens volkomen normaal, hoort erbij.. Bij de eerste sliep ik 14uur op een dag, herinner ik me.
En het is een cliché, maar je kan er zo al aan wennen voor als de baby er is. :P
Door Kaela
41A91889-2A7F-43A1-A7C6-23E4FEC4984B.jpeg
41A91889-2A7F-43A1-A7C6-23E4FEC4984B.jpeg (4.19 MiB) 535 keer bekeken
Muffins met snickers uit de airfryer!

Ik heb drie keer de vorm kunnen vullen. De eerste batch is lekker, maar mislukt omdat ik er teveel deeg in had gedaan. De tweede en derde zijn uitstekend gelukt.
Het is veel te veel voor ons, dus ik ga zo even een paar naar de buren brengen die zo’n schade van de storm hebben. Maar eerst slapen, moeke is weer uitgeteld :cool:
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door