Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Kaela
Ik verveel me. Het is rotweer, meneer is druk aan het klussen, ik heb heel weinig energie, we vermijden drukke plekken, ik heb alle slechte tv inmiddels wel gezien. Ik heb zin om er op uit te gaan, maar geen idee waarheen.

Heeft iemand een leuk idee om te doen dit weekend?
Door Sonja
Tja, het weerbericht voor de komende dagen ziet er ook niet zo geweldig uit. :(
Ik kom ook niet verder dan Olympische Spelen kijken, lezen en iets van koekjes bakken ofzo. :biggrin2:
Door pearlsofpassion
Een extra grote puzzel als je dat leuk vind?
Of iets knutselen voor de vogels?

Uit gaan met dit weer weet ik ook niet meteen. Eens bij je paardjes gaan knuffelen? Lekker uitgebreid borstelen?
Je lekker goed inpakken en regen foto's gaan maken? Of bestaat dat niet?
Door Kaela
Puzzelen doe ik al wel maar hou ik niet zo lang vol door de houding. Ben nog met de kerst puzzel bezig ::)

Naar de paarden zou ik graag willen. Maar dat is een uur rijden en als het takkeweer is sta je daar in de regen. Ik mis het echt heel erg, het is echt mijn uitlaatklep normaal. Even nergens om denken, gewoon lekker buiten en bezig zijn. Ik mag altijd komen voor wat poetsen en wandelen ofzo. Misschien valt het weer toch nog een beetje mee?

De olympische spelen vind ik weinig aan helaas. Dat had wel mooi vermaak geweest anders.
Door dinky89
Zelf ben ik nu met dit vieze weer bezig met de arc the thriomph van bouwpakket.com. Is eigenlijk een soort miniatuur Lego.
Verder heb ik volgend weekend een high tea wat misschien nog idee is en fysiek beperkt energie vraagt?
En anders naar een museum in de stad?

Hier wordt het vooral muziekje aan, olympische spelen, beetje bouwen en beetje tijdschrift lezen ;)
Door Lizzy
Er valt met dit weer weinig leuks te doen. Strand wandelen is bijv. heerlijk maar jeetje, toch niet met dit weer? Dierentuin en dan lekker buiten blijven? Morgen is er misschien een markt waar je overheen kunt struinen? Lekkere dingetjes kopen en binnen bij de kachel voor Netflix of Prime Video hangen met een leuk filmpje? Lekker onder een dekentje met een soort van gezonde snacks op de bank kruipen met een boek? Spelletjes gaan doen met meneer Kaela? Ik kan echt urenlang jokeren (kaarten) of rummikuppen of Stratego'en :biggrin2:
Door Kaela
Lizzy schreef: vr 04 feb 2022, 17:09 Er valt met dit weer weinig leuks te doen. Strand wandelen is bijv. heerlijk maar jeetje, toch niet met dit weer? Dierentuin en dan lekker buiten blijven? Morgen is er misschien een markt waar je overheen kunt struinen? Lekkere dingetjes kopen en binnen bij de kachel voor Netflix of Prime Video hangen met een leuk filmpje? Lekker onder een dekentje met een soort van gezonde snacks op de bank kruipen met een boek? Spelletjes gaan doen met meneer Kaela? Ik kan echt urenlang jokeren (kaarten) of rummikuppen of Stratego'en :biggrin2:
Jokeren doe ik principieel niet met meneer :biggrin2: Hij speelt dat al sinds hij uit de luiers is en daar valt geen eer aan te behalen ;D. Daarom spelen wij meestal yatzee, dat win ik tenminste :cool:

Iets bakken zou ik wel leuk vinden, en het op(vr)eten is momenteel ook geen probleem. Maar wij bestellen 1 keer per week boodschappen en ik voel me niet prettig om een drukke supermarkt in te gaan. Dat soort dingen beperken wel heel erg helaas. Ik vind het wel een heel goed idee om wel dingen te bestellen bij de boodschappen voor volgende week! Dan ben ik voorbereid.

Luisterboeken verslind ik momenteel. Misschien ook even het boekenlees topic weer afstoffen. Enige nadeel is dat ik er van in slaap val. Wat echt heerlijk is als ik op bed ga en snachts wakker ligt. Voorkomt dat ik ga piekeren. Gewoon lekker ontspannen luisteren. Maar overdag val ik dan ook in slaap en dan slaap ik snachts weer nog slechter.

Iets maken ben ik niet heel goed in. Ik maak nooit wat af. En we hebben er nu ook niet echt plek voor. Ik ben ook gewoon moody en een hormonale zeurkont nu hoor, sorry. Maar met een woonkamer vol klusspullen, dit weer, de stomme corona enz vind ik het ook gewoon echt heel lastig om mogelijkheden te zien ipv beren op de weg. Ik was zo blij dat mijn verlof in de zomer valt, maar ik heb onderschat dat ik deze donkere maanden toch gewoon door moet.

Morgenochtend lijkt het best aardig weer te worden en gaan we even naar een mooie plek om te wandelen. Beetsterzwaag ofzo. Dat doet een mens altijd goed. Misschien klaart mijn hoofd dan weer wat op, want ik vind mezelf ook maar een moppersmurf momenteel :-\
Door Hylos
Even bij Martenastate kijken of er al sneeuwklokjes zijn?
Het Fryske Gea heeft daar morgen iig een fotografie excursie ivm de sneeuwklokjes. :biggrin2:
En Dekemastate zal ook vast al wel wat boven de grond uit steken!

Als ik niet zo'n wrak was gingen we samen even wandelen hier en dan naar Sparjebied voor thee bin het haardvuur (of gewoon bij ons thuis ;D ). Komt wel weer, met de kinderwagen erbij! :biggrin2:
Door pearlsofpassion
Als je lang in de auto moet zitten, stop dan een kussentje onder je kont. De meeste autozetels zijn eigenlijk niet ideaal voor een vrouwenbekken (gaan te snel omhoog aan de zijkant) waardoor er druk op de zijkanten van je zitvlak komt wat weer doorzet op je bekken. En als je zwanger bent verzwakt je bekken (zodat de baby er op het eind door past) en wordt het juist extra belast door het gewicht van je buik. Dan kan je last krijgen van pijn aan het bekken of de bilspieren.
Dat kussen kan de druk verlichten..
Die gouden tip kreeg ik natuurlijk pas tijdens de laatste zwangerschap toen ik al last had van m'n bekken en bilspieren. ::) Ligt natuurlijk aan mezelf, dat ik pas hulp vraag als ik niet meer kan stappen. :P
Door Kim_S
Schattig mutsje of dekentje haken voor jullie kleine meiske straks? Als je daar het geduld voor kunt opbrengen tenminste, voor mij is het niks :biggrin2:

Ik ga meestal spelletjes doen op mijn telefoon of de ipad. Maar dat gaat ook wel vervelen natuurlijk.

Leuke babynamen bedenken? :)
Door Hylos
Je kunt ook gewoon gaan gamen. :cool:
Fallout 76 even installeren, gaan we samen op pad in de virtuele wereld. ;D
Door Siberienne
Ik snap je helemaal hoor Karin, het is ook lastig. Ik kijk soms naar mezelf en weet ook niet waarom ik nu vooral al breiend domme detectives lees. En dan heb ik geen ‘inwendige topsport’, hormoongeschommel (nou ja dat heb ik wel maar de andere vorm) en kan ik er wel meer op uit als ik wil. Maar alles is ook beetje in mineur, donker, rottig weer (hier nu ook, al hebben we wel wat zon, maar door het sneeuw/regen gezeur is alles spekglad en kun je nauwelijks ergens normaal lopen). En we krijgen al 2 jaar te horen dat er een boze buitenwereld is en contact met mensen gevaarlijk. Die boodschap begint toch bij heel veel mensen door te wegen.

Ik heb laatst wat bloeiende planten gekocht, ben begonnen met wat meer te oefenen (feldenkrais, lichte oefeningen voor de rug/nek maar lekker om te ontspannen) en heb wat gekleurd (voorbereiding voor mozaiek). Wat oude contacten opgehaald- videobellen in ons geval, muziek uit mijn jeugd geluisterd en meegezongen, extra aandacht besteed aan het eten.

Meneer gamet en racet en oefent en leert wat nieuwe dingen voor zijn werk.

Is dat nog iets? Een tutorial kijken op YouTube? Andere taal leren / oefenen met duolingo?

Wordfeud?

Kleuren? Of zoek anders een leuke patroontje uit met een Noors truitje voor de kleine - ik kan het wel breien :biggrin2:
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door