Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door Lizzy
Ben ik nou abuis? Ik dacht dat de cocktail of de DPH opgelost werd in de Weil en dat Weil dus wel los te krijgen en te enten is?

Parvo is drie jaar geldig. Ik ken DA's die inderdaad jaarlijks willen blijven vaccineren tegen Parvo. Zelfs Atjo Westerhuis flikt dat.... En dat zou een kritische DA moeten zijn mbt vaccineren :-X
Door *Dorothea*
Lizzy schreef: Ben ik nou abuis? Ik dacht dat de cocktail of de DPH opgelost werd in de Weil en dat Weil dus wel los te krijgen en te enten is?
ligt er aan welk merk je gebruikt. Bij Vanguard zit de parvo en weil bij elkaar, bij Nobivac zit de Weil los van de rest.
Die entschema´s die de fabrikant aanraadt, zijn ook verschillend (vraag me niet waarom).
Nobivac adviseert jaarlijks kennelhoest met Weil, Pfizer (van de vanguard) adviseert jaarlijks parvo en weil.
Door Angelique
Lizzy schreef: Ben ik nou abuis? Ik dacht dat de cocktail of de DPH opgelost werd in de Weil en dat Weil dus wel los te krijgen en te enten is?

Parvo is drie jaar geldig. Ik ken DA's die inderdaad jaarlijks willen blijven vaccineren tegen Parvo. Zelfs Atjo Westerhuis flikt dat.... En dat zou een kritische DA moeten zijn mbt vaccineren :-X
Klopt hoor, bij mijn arts wordt Nobivac gevaccineerd en speciaal voor mij heeft ze los oplosmiddel besteld. Hoe het bij de andere merken zit weet ik niet.
Door tiny
Mijn DA flikte het om Nobivac op te lossen in Weil terwijl ik specifiek vroeg om een zoutoplossing om de Nobivac in op te lossen. Nobivac en Weil samen is een loodzware enting. Tessa werd daar elk jaar zo ziek van dat ik handvol geld kwijt was aan medicatie om diarree en braken te laten verdwijnen. Dit is ook de reden dat ik weg ben gegaan bij die Da.  >:( >:(
Door Lizzy
Angelique schreef: Klopt hoor, bij mijn arts wordt Nobivac gevaccineerd en speciaal voor mij heeft ze los oplosmiddel besteld. Hoe het bij de andere merken zit weet ik niet.
Maar, dan heeft hij toch voor alleen Weil geen oplosmiddel nodig, als ie Nobivac vaccineert? Ik vat 'm ff niet meer en ik wil 'm vatten omdat ik denk dat ik Linga toch tegen Weil laat enten.

Ent jij nou wel of geen Weil?

Ik heb het met mijn DA dus nooit over oplosmiddelen gehad en gevraagd om bijv de DHPPi, zonder Weil. Ik ben benieuwd wat hij daar mee gedaan heeft... Of hij een oplosmiddel heeft gebruikt van een ander vaccin (van de katten - waardoor hij het vaccin weg heeft kunnen gooien en mij dus meer berekend zou kunnen hebben). Of hij heeft zoutwater gebruikt. Of hij heeft gewoon DHPPi met Weil gegeven....
Door maddoc
de Lepto enting is vloeistof, waar meestal andere entstof (die gevriesdroogd is) in opgelost word (dus bv de parvo of de rest vd cocktailenting).
Nobivac levert naast de DHPPI +Lepto, ook aparte Lepto entingen (en ook aparte parvo entingen). Dus de Lepto kan gewoon zo gespoten worden, zonder oploswatertjes oid.
Door Angelique
Lizzy schreef: Maar, dan heeft hij toch voor alleen Weil geen oplosmiddel nodig, als ie Nobivac vaccineert? Ik vat 'm ff niet meer en ik wil 'm vatten omdat ik denk dat ik Linga toch tegen Weil laat enten.

Ent jij nou wel of geen Weil?

Ik heb het met mijn DA dus nooit over oplosmiddelen gehad en gevraagd om bijv de DHPPi, zonder Weil. Ik ben benieuwd wat hij daar mee gedaan heeft... Of hij een oplosmiddel heeft gebruikt van een ander vaccin (van de katten - waardoor hij het vaccin weg heeft kunnen gooien en mij dus meer berekend zou kunnen hebben). Of hij heeft zoutwater gebruikt. Of hij heeft gewoon DHPPi met Weil gegeven....
Vorig jaar heeft kleintje Weil gehad, maar helemaal los van de DHP die ze een week of 6 daarvoor heeft gehad. Toen zei mijn Da dat ze dit entgedrag van mij al had zien aankomen en speciaal oplosmiddel voor de Weil had besteld. Omdat ik het aantal rattenvallen hier in het kanaal gestaag zie toenemen denk ik dat ik dit jaar iedereen Weil laat zetten.
Door *Natasja*
Hoe kun je controleren of de DA inderdaad alleen Weil ent? Beau en Benthe moeten binnenkort ook om hun Weil-enting, en ik wil wel zeker weten dat ze echt alleen Weil geënt krijgen.
Door claudiaB
Angelique schreef:

Wat is de huidige status van de vaccinaties van je hond?

da2pi+cpv-lepto van vanguard in mei 2006
cpv-lepto van vanguard in juni 2007

eigenlijk worden de honden ieder jaar geent volgens bovenstaand schema.
Door Angelique
claudiaB schreef: da2pi+cpv-lepto van vanguard in mei 2006
cpv-lepto van vanguard in juni 2007

eigenlijk worden de honden ieder jaar geent volgens bovenstaand schema.
Als ik het goed begrijp is hij dus vorig jaar nog met Parvo gevaccineerd. Dan zou dit jaar weer Parvo een beetje overdreven zijn.
Door claudiaB
Angelique schreef: Als ik het goed begrijp is hij dus vorig jaar nog met Parvo gevaccineerd. Dan zou dit jaar weer Parvo een beetje overdreven zijn.
bedankt voor je advies!! Laat ik alleen weil enten.
Door me and my boys
heb net ook de DA gebeld, vinci krijgt nog wel een cocktail--wel van nobivac.
De andere 2 jongens krijgen alleen de weill enting ook van nobivac.
Op mijn vraag aan de assistente om te titeren zei zij dat ze dat alleen doen voor hondsdolheid???
Ga maandag maar even een gesprekje met de da aan.
Maar nou zie ik door de bomen ook het bos niet meer, voor vinci de coctail van nobivac-maar daar zit dan weill bij in, of moet dat dan apart?
En de weill enting bij de andere jongens dat kan dan wel apart, maar moet dan opgelost worden?
ellen
Door *Natasja*
Goed nieuws: ik was zojuist bij de DA (zie topic http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... w.html#new) en heb meteen even nagevraagd of ze de losse Weil-enting op voorrad hebben. De assistente vertelde dat ze recent het hele ent-gebeuren hebben omgegooid en nu dus ook de Nobivac-enting met 3-jarige registratie gebruiken. Ook hebben ze de losse Weil-enting (voor de zekerheid 2 keer gevraagd, maar het is echt alleen Weil wat erin zit) gewoon op voorraad.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door