Nynke F schreef:
ik begrijp wat je zegt Nitus, maar de meningen liggen zo ver uit elkaar dat ik het gevoel heb door de bomen geen bos meer te zien
Ik vind het gewoon moeilijk om hierover zelf een mening te vormen, ook omdat er voor zoveel verschillende ziekten ge-ent wordt.
Weill laat ik dus sowieso wel doen, en rabiës hoeft nu niet, dat weet ik zeker.
Nu twijfel ik nog steeds over Gunnar, die wordt dus 12 en reageert sowieso heftig op de cocktailenting.
Ik zal me verder beraden
Maar een mening kun je pas vormen als je je zelf in de materie verdiept hebt
. En het IS ook best lastige materie.
Probeer bij jezelf na te gaan wat je belangrijk vind en hoe bang je werkelijk bent dat je hond ziek wordt. Als je zelf geen verantwoordelijkheid durft te nemen (en dat is niet rot of lullig bedoeld!!!) dan ga je voor safe en ent je je hond voor alles want dan is hij 'beschermd' en heb je er alles aan gedaan, voor je eigen gevoel dan.
Kijk, als Fedor Weil zou oplopen dan zou dat mijn 'schuld' zijn, want ik heb hem daarvoor niet laten enten, kun je met zo'n schuldgevoel omgaan? Al acht ik de kans zeer klein dat Fedor Weil oploopt, maar ook daar zijn de meningen over verdeelt... dus soms moet je je eigen plan trekken.
Maar in het geval van Gunnar... wil je dat hij ziek wordt van de enting? En volgens mij heb je hem al die jaren trouw ge-ent? Denk je niet dat hij ondertussen genoeg antistoffen heeft opgebouwd over al die 12 jaar?