Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Laura2004
Pauline schreef: Ik deed het altijd door het eten, maar ik ga nu eens proberen of ze het ook zo eten.
Mijn honden vinden het heerlijk, zodra ze horen dat ik het potje met visoliecapsules pak staan ze al naast me.
Door herder_lover
hmm, ik heb het wel door het eten gedaan, maar ze spugen het allemaal weer uit en likken de rest van de bak schoon en de capsule ligt braaf op het grind ::)

En hoe vaak geven jullie het?
Door Laura2004
herder_lover schreef: hmm, ik heb het wel door het eten gedaan, maar ze spugen het allemaal weer uit en likken de rest van de bak schoon en de capsule ligt braaf op het grind ::)

En hoe vaak geven jullie het?
Ik geef 1 keer per week een capsule en 1 keer per week verse vis of vis uit blik. En soms geef ik een weekje geen visolie.
Door roefus
Ik geef het eigenlijk twee keer per week (soms één keer, omdat ik het dan vergeet).
Daarbij dus een blik zalm en sardien per week.
Maar Roefus vindt zo'n viscapsule dus echt vies.
Als ik hem doorprik en de inhoud over het vlees heen spuit, dan wil-ie het vlees eigenlijk niet meer eten.

Hij houdt dus ook niet van rauwe vis, dus dat zal wel samenhangen.
Dus doe ik het nou meestal maar over de vis heen, of door pens (maar eigenlijk vindt-ie de pens danook niet meer zo lekker).
Door Laura2004
Raar joh! Kai kan echt heel erg miepen met eten, maar zo'n visolie capsule vond hij vanaf het begin heerlijk, terwijl hij ook niet echt van verse vis houdt (alleen van sardines waar ik 4.50 euro per kilo voor moet betalen).
Door tieneke
bas rouge schreef: Ik mik het ook zo in hun bakken en geef het bij een maaltijd die ze in hun bakken krijgen, dat is meestal een orgaan of spiervleesmaaltijd. Gewoon voor het praktische.
Ja zo doe ik het ook,meestal met groentenmix en yoghurt etc erbij ;)
Door roefus
Laura2004 schreef: Raar joh! Kai kan echt heel erg miepen met eten, maar zo'n visolie capsule vond hij vanaf het begin heerlijk, terwijl hij ook niet echt van verse vis houdt (alleen van sardines waar ik 4.50 euro per kilo voor moet betalen).
Ja, ik las dat jij dat schreef.
En dacht al hoe raar dat Roefus het dan vies vindt.
Maar...ik heb dat spul één keer over mijn trui gehad (toen ik nog met een schaar knipte ;D) en jee...dat ruikt echt mega sterk..ECHT VIS.

Kan ik mij nou dus toch wel een beetje voorstellen, dat als-ie niet van vis houdt, dat dit dus wel héél doordringend moet zijn.

En voor de rest eet-ie toch eigenlijk alles (geen schrokker, maar hij eet alles lekker op).
Met twee dingen hebben we moeite: vis en groente.
(blikvis lukt dus wel).
Maar groente is ook een ramp...hoe ik het ook maak.

Bijvoorbeeld: ik maak die groentenmix niet lekker door lever, pens, vlees toe te voegen.
Het werkt andersom: de lever, pens en het vlees zijn nu vies !
TOCH wil ik groente blijven geven, maar ik moet het er haast 'inlepelen' 8)
Door roefus
tieneke schreef: Ja zo doe ik het ook,meestal met groentenmix en yoghurt etc erbij ;)
Haha...da's dus geen tip voor mij 8)
Visolie bij groentemix... ;D
Door Laura2004
roefus schreef: Maar groente is ook een ramp...hoe ik het ook maak.

Bijvoorbeeld: ik maak die groentenmix niet lekker door lever, pens, vlees toe te voegen.
Het werkt andersom: de lever, pens en het vlees zijn nu vies !
TOCH wil ik groente blijven geven, maar ik moet het er haast 'inlepelen' 8)
Ik krijg hier bij geen van beide meer groente naar binnen. Ze laten het staan en als ik er iets doorheen doe dan laten ze dat ook staan, dus ik ben maar weer tijdelijk gestopt met groente, over een tijdje ga ik het maar weer proberen.
Door roefus
Laura2004 schreef: Ik krijg hier bij geen van beide meer groente naar binnen. Ze laten het staan en als ik er iets doorheen doe dan laten ze dat ook staan, dus ik ben maar weer tijdelijk gestopt met groente, over een tijdje ga ik het maar weer proberen.
O, wel leuk om te lezen (al is het voor jou minder).
Daar hebben dus meer honden moeite mee.
Hier ook dus.
Het lukt mondjesmaat, maar inderdaad: gisteravond net zoals jij schrijft.

menue: geitenribbetje, kalkoenvlees, en wat lamslever.

Door de lever zat de groentenmix (niet teveel) en een eitje.
Nou: hij vindt lever gewoon lekker, normaal gesproken.
Maar dan eet hij nu alles op en laat de lever met ei en groente liggen ......

Yes, ik kreeg het binnen door hem te voeren met een lepel.
Maar eigenlijk vind ik dat idioot.
Door roefus
tieneke schreef: Wat zijn ze hier dan makkelijk,alles slurpen ze naar binnen....behalve konijn ::) ::)
;D ;D ;D en dat eet Roef nou weer ;D
Door Borke
Borke krijgt het 1x per week door de groentemix. Ik spuit de capsules leeg (bij voorkeur in de hondenbak) en gooi ze weg, Borke eet ze niet op.
Laatst gewijzigd door Borke op za 20 mei 2006, 20:05, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door