sam28 schreef: ↑do 05 sep 2024, 13:37 Nee, Nee, NeeEn het ergste, manlief zit in Zweden…![]()
ik zou huis en haard achterlaten. Dikke nee.
Dit is alles wat ik al niet meer aan kan.

Maar spinnetje woont nu weer buiten

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Kim_S schreef:Sorry Sam maar ik moest zo hard lachen, je schrijft het zo geweldig!![]()
Dit is nog maar een kleintje Sam, hier op de boerderie zijn ze zeker 2x zo groot, en kom ik ze nu bijna dagelijks wel ergens tegen![]()
De ergste was op het plafond precies boven mijn hoofdkussen, toen ik naar bed ging
sam28 schreef: ↑do 05 sep 2024, 08:42 IMG_2638.jpegHej Sam dit is geen hooiwagen maar een Trilspin. Hooiwagens zijn geen spinnen en kunnen ook geen web maken. Trilspinnen komen oorspronkelijk uit Zuid-Europa en vinden het hier eigenlijk te koud en leven daarom binnenshuis. En daar vreten ze een hoop ongedierte op, ook andere spinnen en bv. zilvervisjes.
Het trainingskamp.![]()
Als je inzoomt zie je de babies beter![]()
IMG_2639.jpeg
Vanochtend kwam ik deze knoepert weer tegen. Ik wilde m negeren en naar werk maar dan is ie weer weg en dat was ie van de week ook al een keer.
Met alle moed in me heb ik er een glas overheen gedaan en m vast getaped aan de muur![]()
De muis heb ik nog niet gezien maar goed, ook geen vlekken dus Cato heeft m nog niet gepakt.
zurca schreef: ↑do 05 sep 2024, 21:01 Echt niet he?! Echt, Echt, Echt niet....Ha ha hier nog 1
Alleen deze foto's geeft mij al kippenvel. En evacueren? Nope, dood...morsdood moeten ze. Vlekken? Ik pak de muurverf er wel bij maar evacueren is er hier niet bij.
Bang voor spinnen? Ik? Neuuhhhh, panisch dat ben ik![]()
![]()
pike schreef: ↑do 05 sep 2024, 20:49 Hej Sam dit is geen hooiwagen maar een Trilspin. Hooiwagens zijn geen spinnen en kunnen ook geen web maken. Trilspinnen komen oorspronkelijk uit Zuid-Europa en vinden het hier eigenlijk te koud en leven daarom binnenshuis. En daar vreten ze een hoop ongedierte op, ook andere spinnen en bv. zilvervisjes.Hooiwagens hebben maar 1 bolletje qua lichaam en trilspinnen zoals andere spinnen twee? Klopt dat?![]()
sam28 schreef: ↑vr 06 sep 2024, 16:14 WHAAA!!!!!!!
Vanochtend zat er een joekel in het trapgat die lief met angst in haar ogen buiten heeft gezet! Held!!!![]()
Maar ik had al wel gezien dat dit niet de spin was die ik had gevangen en ontsnapt was.
We wilden net weg en lief pakt haar broek, gooit broek weg en zegt paniekerig: Er Zat Iets In!!!!!
3 keer raden![]()
![]()
![]()
Zelfs Lief vond dit teveel van het goeie. We gaan naar haar huis vandaag verder
sam28 schreef: ↑vr 06 sep 2024, 16:14 WHAAA!!!!!!!O nee hè wat een nachtmerrie
Vanochtend zat er een joekel in het trapgat die lief met angst in haar ogen buiten heeft gezet! Held!!!![]()
Maar ik had al wel gezien dat dit niet de spin was die ik had gevangen en ontsnapt was.
We wilden net weg en lief pakt haar broek, gooit broek weg en zegt paniekerig: Er Zat Iets In!!!!!
3 keer raden![]()
![]()
![]()
Zelfs Lief vond dit teveel van het goeie. We gaan naar haar huis vandaag verder