frodo quin schreef: ↑wo 30 aug 2023, 18:01 Zou echt een heel goed hok zijn. Ik heb ook erg getwijfeld voor dit hok. En qua maat, ik weet niet wat ik ervan moet denken, het mijne is voor 15, maar ook daarbij denk ik hoe dan? Bij mij is wel alle stokruimte vrij, want ze slapen in de legnesten. Langs de ene kant heb ik dan maar de tussenschotjes van de nesten eruit gehaald zodat ze samen konden slapen, maar Margriet heeft het denk ik niet zo voor de andere twee. Die slaapt liever apartIk heb voor nu nog even een schot geplaatst tussen het hok en de legnesten. Ik wil voorkomen dat ze die als slaapplaats gaan gebruiken. Ze poepen ‘s nachts namelijk wel lekker door en ik wil proberen om ze aan te leren -voor zover dat mogelijk is- dat die plekken alleen zijn bedoeld om eieren te leggen, zodat ik geen eieren tussen grote hoeveelheden kippenstront hoef vandaan te pakken.
Zodra ze oud genoeg zijn en geleerd hebben om op stok te gaan (die heb ik er nu ook nog niet ingedaan) haal ik het schot weer weg.