Hier komt er na een regenperiode gelukkig weer wat meer droog weer aan

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Siberienne schreef: ↑ma 07 aug 2023, 19:30 Het is hier wat vochtig…. En mijn meneer heet Hans. Wat de koppen wel grappig maakt.Dat hadden we laatst met de storm Poly. Waar ik rij hebben we een terror shetlander Poly. We zeiden steeds, je maakt het wel heel bont nu!
dinky89 schreef: ↑di 08 aug 2023, 15:47 Hoe gaat het daar inmiddels Siberienne? Las dat in de plaats Asak in de buurt van Oslo zo'n 1500 mensen geïsoleerd zijn geraakt en dat Zuid Noorwegen het ook het zwaarst te verduren heeft van Hans. Bij jullie alles nog heel en op zijn plaats?Ja bij ons is het goed. Grijs en regen de hele dag al, maar ons huis heeft een goede afwatering. De grintweg heeft wat geulen gekregen maar dat is het wel - en dat is makkelijk op te lossen. Wij zitten ten zuiden van Oslo, en daar is het wat milder.
pearlsofpassion schreef: ↑di 08 aug 2023, 20:46Voordeel is denk ik ook wel dat het zo veel minder druk / dicht bebouwd is hier dan in de Eiffel en de Ardennen. Ja omgeving Oslo is druk, maar al een uurtje daarbuiten is het al ‘leeg’![]()
Ziet eruit zoals de Ardennen 2 jaar geleden.![]()
Maar het is precies toch iets beter onder controle.
Siberienne schreef: ↑di 08 aug 2023, 20:51 Voordeel is denk ik ook wel dat het zo veel minder druk / dicht bebouwd is hier dan in de Eiffel en de Ardennen. Ja omgeving Oslo is druk, maar al een uurtje daarbuiten is het al ‘leeg’Christene, ik hoop niet dat er nog iemand (of een huisdier) in die onderkomens aanwezig was.
Maar er is wel veel materiële schade - en het ergste moet waarschijnlijk nog komen want het duurt even voordat het water zich verzamelt in de grote rivieren.
Kreeg net een filmpje van hytter die wegdrijven en caravans ; https://www.nrk.no/norge/her-blir-hytta ... 1.16509535
MillyMol schreef: ↑wo 09 aug 2023, 19:02 Zijn jullie nog veilig Siberiënne, nu er een dam is doorgebroken?Ja hoor. Wij zitten daar ver vandaan en wonen op 250 mtr hoogte, zo’n 150 mtr boven de dichtstbijzijnde rivier, of eigenlijk meer. De Glomma is de langste rivier van Noorwegen, maar waar wij wonen verbreed ‘ie zich tot het Øyeren en dat een aardige natuurlijke buffer.