Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Kaela schreef: zo 06 nov 2022, 12:24 Ik vind mannen vaak zo ondoorzichtig. Ik heb nog nooit leiding gegeven, maar wel al heel veel leidinggevenden gehad. Bij vrouwen weet je waar je aan toe bent. Leuk of niet, ze zeggen waar het op staat.
Nu ik tegen zwangerschapsdingen aanloop heb ik net een jonge man als leidinggevende. Hij is aardig en tot nog toe doet ie precies wat ik nodig heb. Maar ik voel echt niet aan wat ie er nou echt van vindt, als persoon. Hij zegt alleen maar werk-dingen, niets wat enigszins persoonlijk is. En dat vind ik lastig. En dat heb ik met vrijwel al mijn mannelijke leidinggevenden gehad. Ook op andere gebieden dan zwanger zijn en een kind krijgen (want ik snap best dat een jonge carrière kerel daar niet zoveel raakvlak mee heeft).
Volgens mij vinden mannen dat dan weer van vrouwen. Je begrijpt die personen van dezelfde sekse gewoon beter dan de andere.
Dat denk ik...
pearlsofpassion schreef: Volgens mij vinden mannen dat dan weer van vrouwen. Je begrijpt die personen van dezelfde sekse gewoon beter dan de andere.
Dat denk ik...

:g: nou dat kan ik toch niet zeggen moet ik bekennen. Dat ik vrouwen beter begrijp dan mannen....Ook niet dat ik mannen ondoorzichtiger vind. Ligt wellicht toch meer aan de type persoon, en wellicht het soort werkzaamheden. Heb voorheen altijd in de techniek gewerkt tussen de mannen/nerds . Echt heel duidelijk. Maar de HR personen (vaak vrouwen), account managers, leidinggevende ed waar je mee te maken kreeg??? Een hoop politiek gekronkel.
Maar verder nooit een vrouwelijke leidinggevende gehad, dus dat verschil zou ik niet weten.
pearlsofpassion schreef: di 08 nov 2022, 06:30 Niets gaat voor iedereen op natuurlijk.
Ik heb zelf ook het gevoel dat ik zo wat een klasse apart ben. :biggrin2:

Maar ik begrijp ook wat Kaela zegt.
En je hoort dat ook mannen best vaak zeggen over vrouwen. Dat ze niet te snappen zijn...
Heb je de handleiding van vrouwen wel eens gezien? :o

En dan is dit alleen nog maar het voorwoord!

handleiding.png
handleiding.png (589.35 KiB) 733 keer bekeken
Ronald schreef: di 08 nov 2022, 16:43 Heb je de handleiding van vrouwen wel eens gezien? :o

En dan is dit alleen nog maar het voorwoord!

handleiding.png
;D ;D ;D
Siberienne schreef:;D ;D ;D ;D ;D

Ik kwam laatst deze tegen, en wellicht is het ook te simpel om in te delen in ‘de vrouw’ en ‘de man’

https://decorrespondent.nl/13904/het-on ... 4-0bf0eabd

(( en wat jij zei over vrouwen die het jong in zich dragen Kai’s, dat geldt toch eigenlijk bijna alleen voor zoogdieren en een enkel levendbarend reptiel? ))
Leuk artikel. Doet me ook denken aan kleine ik op basisschool. Handenarbeid, jongens mochten kiezen, maar meisjes moesten persen weer breien :yucky: ....waarom ? Antwoord juf: Omdat een meisje goed moest kunnen breien :o :o :o Nou die breinaald zat bijna ergens anders..... Ik heb toen overigens iedere les geweigerd en ik hield dat week na week vol :biggrin2:
Ik was wel een meisje maar deed altijd meer jongensdingen eigenlijk, of ja veel jongensdingen voor een meisje. Maar wie bepaalt dat eigenlijk wat bij een jongetje hoort en wat bij een meisje hoort? Wat een onzin eigenlijk!
Kaio schreef: wo 09 nov 2022, 09:40 ;D ;D ;D

Leuk artikel. Doet me ook denken aan kleine ik op basisschool. Handenarbeid, jongens mochten kiezen, maar meisjes moesten persen weer breien :yucky: ....waarom ? Antwoord juf: Omdat een meisje goed moest kunnen breien :o :o :o Nou die breinaald zat bijna ergens anders..... Ik heb toen overigens iedere les geweigerd en ik hield dat week na week vol :biggrin2:
Ik was wel een meisje maar deed altijd meer jongensdingen eigenlijk, of ja veel jongensdingen voor een meisje. Maar wie bepaalt dat eigenlijk wat bij een jongetje hoort en wat bij een meisje hoort? Wat een onzin eigenlijk!
We zouden zussen kunnen zijn :biggrin2:
Ik sloop altijd stiekem de schuur in om gereedschap van mn vader te pakken. Daar experimenteerde ik mee , ging hutten timmeren , of fikkie steken, ook een hobby . We hadden een mega grote tuin , en buurman verbrandde ook spullen :biggrin2: Toen mijn broer kwam en groter werd kreeg hij Siomontage , ik vernielde expres mijn poppen . In mn poppenwagen lag van alles behalve poppen . Ik wilde een grote skelter voor mn verjaardag , maar dat was toch meer iets voor jongens ::) mijn opa was boer . Elke schoolvakantie was ik bij opa en oma . Heerlijk
Kaio schreef: wo 09 nov 2022, 09:40 ;D ;D ;D

Drama, dat handwerken :-X
Hier nog een zus hoor :biggrin2:
Ik wilde lekker timmeren, doen wat de jongens deden, in plaats van borduren, breien of macrameeën :yucky:
Ik vond alles leuk. :biggrin2:
Behalve prinsesje spelen. En gesminked wilde ik ook altijd tijger of indiaan oid zijn. M'n zus prinses. Zij koos dan ook een tiara en muiltjes op de kermis, ik koos pijl en boog.

Het liefst van al wilde ik in bomen klimmen, slingeren, kampen bouwen of zwaardvechten en boogschieten, voetballen, dingen bouwen met constructiespeelgoed. Maar ook schommelen, zingen, paardrijden, en met de poppen spelen. Toch wel typische meisjes dingen. :P
Van alles wat dus....

Ik vind mezelf ook niet erg vrouwelijk. Ik droeg in m'n pubertijd eigenlijk nooit rokjes of jurken. Make-up heb ik nooit gedaan en doe ik nog steeds niet. Maar ik had wel al heel jong een stevige boezem en dat heeft me nooit gestoord (integendeel :P ).
Me bij gelegenheid dan wel eens opmaken, een jurk en schoenen met een hakje aandoen vond ik dan vanaf m'n 16e wel eens leuk.
Maar nu nog is dat enkel bij gelegenheid.

Eigenlijk is het pas als ik Meneer PoP leerde kennen dat ik me er bewust van ben geworden dat ik vrouw was.. Voorheen stond ik er niet zo bij stil. Ik deed gewoon m'n eigen ding.
Meneer PoP kan me me wel echt vrouw laten voelen. Dat is de enige...
Ik was wel altijd al blij dat ik vrouw was omdat ik dan moeder kon worden. Een kind dragen en de borst geven. Ik was 10 en 12 toen m'n kleine broer en zus geboren werden en sinds dat moment was dat m'n grootste wens.
Verder was ik toch vooral 'one of the boys'. Maar mijn moeder was/is ook zo.. Dus ik heb me daar nooit ongemakkelijk bij gevoeld. Wel uitgesloten soms, maar dat lag wss meer aan m'n karakter dan aan m'n geslacht. Het stoorde me echter wel dat vb bij voetballen jongens eerst gekozen werden. Terwijl ik ook best goed was! >:(
Ik leerde het wel al snel positief te draaien doordat ik merkte dat jongens voorzichtiger met je zijn en je daar voordeel uit kan halen. Als je vb knal tegen hen aanloopt in een duel om de bal, zeggen zij meestal sorry.. ;D Dat vond ik dan hilarisch. :P

Verder heb ik een goede portie hormonen en dus alle karaktertrekken waardoor mannen die gigantische handleiding nodig hebben. :P :biggrin2:
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door