Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Ik denk sowieso dat de vrouwen van ongeveer elke diersoort bedachtzamer zijn. En de mannen vaker sneller handelen (al dan niet met na te denken) Verschil in hormonen en zorgzaamheid wrslijk te danken aan het feit dat de nakomelingen in de vrouwtjes groeien :P
EN letten vrouwelijke dieren meer op details.
Dus die teven wisten waar de koek het snelst te krijgen was, en die reuen hadden , waaaat koek?! Koekkie! (en verder kwamen ze niet meer ;D )

Het lijkt me ook erg lastig overigens om aan een team met alleen vrouwen leiding te geven . Wellicht omdat ik zelf niet zo vrouwelijk ben in veel zaken, dus in ogen van vrouwen ben ik dan vaak heel raar. ;) (ik heb ook zo'n Sheldon manual nodig )
Lizzy schreef: vr 04 nov 2022, 17:18 Ik heb leiding gegeven aan teams van mannen, mannen en vrouw en vrouwen. Doe mij maar vrouwen! Die haantjes vond ik vre-se-lijk! In combi met vrouwen vond ik het te doen maar alleen mannen, nee dank je. Wat vind jij er lastig aan?
Nou watin dat artikel staat: dat wikken en wegen en beoordelen. Mannen vind ik vaak wat eerlijker. En de cultuur is hier al niet zo van feedback geven. Noren zijn ontstellend conflictmijdend. Ik vind dat lastig.

Gemengde teams vind ik wel fijn. Ook als twee vrouwen elkaar niet liggen - en dus continu onder elkaar aan het kissebissen zijn - is een man erbij wel fijn want die zijn vaak neutraal terwijl vrouwen vaak een kant kiezen.
pearlsofpassion schreef: vr 04 nov 2022, 16:34 Jij lacht. :)
Ik zou het ook niet willen. Niet op het werk en niet privé..
Ik heb ooit leiding gegeven aan een team met 5 vrouwen en 2 mannen. De vrouwen was af en toe een kippenhok, de mannen de haantjes. Ik kan daar heel slecht tegen. Vandaar mijn lachen naar Siberienne. Ik herkende het :biggrin2:

Maar het lijkt inderdaad een gegeven te zijn dat mannen minder nadenken over gevolgen van wat ze doen. "Hold my beer!" is niet voor niets een bekende uitspraak.
Ronald schreef: Ik heb ooit leiding gegeven aan een team met 5 vrouwen en 2 mannen. De vrouwen was af en toe een kippenhok, de mannen de haantjes. Ik kan daar heel slecht tegen. Vandaar mijn lachen naar Siberienne. Ik herkende het :biggrin2:

Maar het lijkt inderdaad een gegeven te zijn dat mannen minder nadenken over gevolgen van wat ze doen. "Hold my beer!" is niet voor niets een bekende uitspraak.
Holdmybeer is ook een grote reddit groep ;D ;D ;D ;D
Siberienne schreef: vr 04 nov 2022, 21:01 Nou watin dat artikel staat: dat wikken en wegen en beoordelen. Mannen vind ik vaak wat eerlijker. En de cultuur is hier al niet zo van feedback geven. Noren zijn ontstellend conflictmijdend. Ik vind dat lastig.

Gemengde teams vind ik wel fijn. Ook als twee vrouwen elkaar niet liggen - en dus continu onder elkaar aan het kissebissen zijn - is een man erbij wel fijn want die zijn vaak neutraal terwijl vrouwen vaak een kant kiezen.
Oh grappig, ik heb heel veel mannen 10 keer valser en achterbakser ervaren dan vrouwen. Ze doen eerlijker. Maar ze zijn het niet. En ze kletsen en roddelen ook achter ieders rug. Ik werkte in de ICT. Misschien is het daar anders hoor.
Ik vind mannen vaak zo ondoorzichtig. Ik heb nog nooit leiding gegeven, maar wel al heel veel leidinggevenden gehad. Bij vrouwen weet je waar je aan toe bent. Leuk of niet, ze zeggen waar het op staat.
Nu ik tegen zwangerschapsdingen aanloop heb ik net een jonge man als leidinggevende. Hij is aardig en tot nog toe doet ie precies wat ik nodig heb. Maar ik voel echt niet aan wat ie er nou echt van vindt, als persoon. Hij zegt alleen maar werk-dingen, niets wat enigszins persoonlijk is. En dat vind ik lastig. En dat heb ik met vrijwel al mijn mannelijke leidinggevenden gehad. Ook op andere gebieden dan zwanger zijn en een kind krijgen (want ik snap best dat een jonge carrière kerel daar niet zoveel raakvlak mee heeft).
Ik vind het bij honden toch wel verschil maken qua ras. Onze boxerteefjes waren absoluut niet berekenend, waren er te allen tijde op uit om ons blij te maken, niks achterbaks of loederigs. Huskymix Chiqa daarentegen... ::) Ongelofelijk aanhankelijk en lief, maar wel degelijk met een kop erop. En heeft de reuen stevig onder de duim, met d'r 1,5 jaar. Dat zijn dan wel weer sullen, als het om Cheeky Chiqa gaat.
Anne in Zweden schreef: zo 06 nov 2022, 15:48 Ik vind het bij honden toch wel verschil maken qua ras. Onze boxerteefjes waren absoluut niet berekenend, waren er te allen tijde op uit om ons blij te maken, niks achterbaks of loederigs. Huskymix Chiqa daarentegen... ::) Ongelofelijk aanhankelijk en lief, maar wel degelijk met een kop erop. En heeft de reuen stevig onder de duim, met d'r 1,5 jaar. Dat zijn dan wel weer sullen, als het om Cheeky Chiqa gaat.
Dit ben ik helemaal met je eens hoor! Mijn meiden zijn ook totaal niet achterbaks. Sterker nog, Fritzi is een beetje.... nou, laat ik zeggen het is net een reutje (een beetje dom). En ze is echt heel schattig. En heeft geen verborgen agenda. En Biscuit is een hele eerlijke open meid. Toch vergeleken bij Sjoerd zijn ze wel meer uitgekookt. Zo kijkt ze Sjoerd gewoon weg van de bank, als zij daar wil liggen. En hij gaat dan ook als een mak schaap weg :biggrin2: . Biscuit trapt ook nergens in, die is super bijdehand. Sjoerd is daar in tegen echt gewoon zo sullig, die trapt gerust 10 keer in hetzelfde (in iets dat leuk is he, je hoeft maar 1 keer een zere poot te bestuderen en hem daarbij meer pijn te doen en hij wil zijn poot gelijk 3 weken niet meer laten zien want dat zoveel pijn, echt mannen pijn ::) :biggrin2: . De meiden hebben daar in tegen een pijngrens waar je U tegen zegt).

Ik heb 1 teef gehad, die was zooo gehaaid, dat Leo en ik zelfs onze ogen niet konden geloven. Zij (Whoofer) en Brutus hadden allebei een kluifje gekregen van ons. Zij was er zo mee klaar, Brutus lag nog uitgebreid te kauwen. Whoofer wilde zijn kluifje. Brutus had dat niet direct door. Wat deed dat secreet ( :biggrin2: :biggrin2: ): ze begon out of de blue te blaffen en rende naar de deur. Brutus dacht "hee, bezoek!" en rende daarop ook naar de deur. In 1 rechte lijn rent Whoofer op zijn achter gelaten kluifje af en nam er bezit van. Ik geef toe, het is ongelofelijk maar het is echt waar!!
Zo was onze eerste reu ook. En Shadow kon Spot ook heel goed ‘wegkijken’. Ik moet zeggen, dat mis ik nu wel met maar 1 hond: de interactie tussen die twee.

@kaela dat is ook iets van mannen, dat ze veel sterker werk en privé scheiden. Ik vind dat juist weleens lekker omdat ik op mijn werk ook echt bezig ben daarmee. Ik moet echt mijn best doen om aan de sociale dingen te denken - terwijl ik ook heb geleerd hoe belangrijk dat voor (sommige) medewerkers kan zijn, beetje aandacht daarvoor.
En over werken met mannen of vrouwen
Of gemengd of met mannen
Ik heb tientallen jaren in hartje Mokum gewerkt . Heerlijk , de humor , gewoon zeggen waarop het staat. Dat is precies waar ik van hou .
Op een goed moment werd ik het reizen met het OV naar de binnenstad zat . Dus een baan dichterbij huis , maar wel in een team met alleen maar vrouwen . Verschrikkelijk , in de wandelgangen maar zeuren over wat niet goed ging . Als ze hun mond open konden doen tijdens een vergadering hoorde ik niets of niemand . Ik heb tijdens menig vergadering eens gezegd, zeg M jij had toch ook iets ? Een knalrood hoofd , maar hun mond open doen ho maar . Ik ben na korte tijd weer terug gegaan naar Mokum
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door