Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door MillyMol
hannabelgje schreef: wo 31 aug 2022, 18:53 Ik vind dat heel moeilijk. Ik zeg eigenlijk nooit nee, laat altijd alles uit mijn handen vallen en doe wat er gevraagd wordt. Kan ik dat niet omdat ik bijvoorbeeld andere verplichtingen heb dan voel ik me super schuldig. Aard van het beestje vrees ik.

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk
Of onderdeel van een dynamiek waar je jezelf niet bewust van bent, maar die is ingesleten door eerdere ervaringen waarbij het niet gewaardeerd werd wanneer je nee zei, zoals boze ouders…

Jij bent eigenaar van je tijd, van wat je doet, zegt, denkt etc. En je kunt alleen controleren wat je zelf voelt.

Als het echt de aard van het beestje is dan zul je die Pavlov reactie niet kunnen stoppen, zelfs als je op de Zuidpool zou wonen.

Het begint met bewustwording… ;)
Door hannabelgje
Vandaag ga ik Zoë wegbrengen omdat ik een weekje wegga. Ik ben nog nooit zo lang zonder haar geweest en vind het echt heel erg moeilijk. Ook omdat ze bijna 13,5 is inmiddels. Pfff

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk

Door pearlsofpassion
Heel begrijpelijk! Het is moeilijk ze zo lang achter te laten. :bigarmhug:

Ik heb vanmorgen Vincent (bijna 6 ondertussen) afgezet op z'n nieuwe school. Allemaal nieuwe vriendjes, een school waar hij z'n weg nauwelijks kent. Zn broers gaan nog naar de vorige school...
Ik voel zo met hem mee. Het is heel eng uiteraard.
Het voelde bijna zoals de allereerste keer naar school brengen. Heel lastig, ook voor mij. En nu zit ik de uren af te tellen tot ik hem weer kan ophalen. ::)

Hopelijk is het dan net zoals bij de allereerste keer school, nl dat het heel goed meegevallen is. Zodat ik het los kan laten.
Door Sonja
Maanden geleden WIA aangevraagd. Vanwege drukte nog steeds niet gekeurd, terwijl mijn ziektewet al een maand geleden is gestopt. Voorschot aangevraagd dan maar.
Woensdagochtend, terwijl ik bij de fysiotherapeut was, heb ik een gesprek op mijn mobiel gemist. Ik had een voicemailbericht van het UWV: Ze belden om een afspraak te maken voor de keuring en zouden over een uurtje terugbellen.
Ik weet niet hoe lang een uurtje duurt bij het UWV, maar ik heb nog steeds niks gehoord. :-[
Door El_Kato
Ik had vandaag een Italiaanse kookworkshop waarin we verschrikkelijk lekkere pasta hebben gemaakt. Nu wil ik een pastamachine :-[
Door dinky89
Vandaag bij thuiskomst van de vakantie is Dinky niet zichzelf :-\
Hopelijk komt het alleen doordat er laatste paar dagen niet echt iemand in huis leefde doordat schoonmoeder door overlijden van haar moeder naar haar eigen huis moest en de buurvrouw de zorg voor Dinky over heeft genomen. Die is wel even bij haar wezen zitten om aandacht te geven maar dat is toch anders dan dat er grootste deel van de dag iemand is om tegenaan te kruipen. Klep van de kattenbak was ook dicht waardoor ze voor de bak heeft geplast/gepoept
Door yazzie
Sonja schreef:Maanden geleden WIA aangevraagd. Vanwege drukte nog steeds niet gekeurd, terwijl mijn ziektewet al een maand geleden is gestopt. Voorschot aangevraagd dan maar.
Woensdagochtend, terwijl ik bij de fysiotherapeut was, heb ik een gesprek op mijn mobiel gemist. Ik had een voicemailbericht van het UWV: Ze belden om een afspraak te maken voor de keuring en zouden over een uurtje terugbellen.
Ik weet niet hoe lang een uurtje duurt bij het UWV, maar ik heb nog steeds niks gehoord. :-[
Oja... :-\ heel fijn dat! Dus de ene uitkering is gestopt en de andere uitkering ontvang je pas na een keuring door een verzekeringsarts (en eventueel arbeidsdeskundige)...

Geluk bij een ongeluk is dat je een voorschot kan aanvragen... Ging dat nog een beetje soepel? :-X Of was dat ook een gedoe/gevecht?

Ik zit dus in een soortgelijke situatie. Begin augustus WIA aangevraagd. Er zit geen gewoon geen vooruitgang meer in. Ik kreeg wel heel rap een bericht dat voor eind september ik een beslissing zou ontvangen. Begin van de week maar eens gebeld want ik heb nog steeds geen afspraak bij de verzekeringsarts. Ze hebben blijkbaar zo'n 17 weken achterstand. :-[ Ik ga me er maar geen zorgen over maken, kost alleen maar energie en het heeft geen zin. Ik wacht het wel af... Had inderdaad ook iets gelezen over het aanvragen van een voorschot.

Ik hoop voor jou dat na die enorme vertraging de keuring zelf gewoon correct, goed en vlot verloopt en dat je snel de door jouw gewenste duidelijkheid krijgt. Hou je haaks! :-*
Door pearlsofpassion
dinky89 schreef: do 08 sep 2022, 12:52 Vandaag bij thuiskomst van de vakantie is Dinky niet zichzelf :-\
Hopelijk komt het alleen doordat er laatste paar dagen niet echt iemand in huis leefde doordat schoonmoeder door overlijden van haar moeder naar haar eigen huis moest en de buurvrouw de zorg voor Dinky over heeft genomen. Die is wel even bij haar wezen zitten om aandacht te geven maar dat is toch anders dan dat er grootste deel van de dag iemand is om tegenaan te kruipen. Klep van de kattenbak was ook dicht waardoor ze voor de bak heeft geplast/gepoept
Ocharme Dinky. Hopelijk voelt ze zich snel beter. Dat is ook wel iets om van slag over te zijn als je't niet gewend bent.. Ze is niet zo ontzettend jong meer...
En niet op de bak kunnen vinden katten erg naar. Het geeft zeker erg veel stress. Ze zal het vast ook zo lang mogelijk opgehouden hebben en daardoor nu misschien buikpijn hebben. En gewoon, daar heel onzeker, eenzaam en misschien zelfs een beetje wanhopig bij gevoeld hebben.

Mensen denken dat dieren als honden en katten niet zo'n complexe gevoelens hebben maar het is bewezen dat de regio's in de hersenen die daarvoor nodig zijn, aanwezig zijn. Het is mijn persoonlijke opinie dan, itt de meeste wetenschappers, dat het waarschijnlijker is dat ze die gevoelens wel hebben dan dat die regio's er per toeval zijn maar niet gebruikt worden.
Maar iedereen mag zelf weten wat ie gelooft want het is nog nooit bewezen dat ze die emoties ook echt bewust ervaren.
Dit even terzijde voor me weer verweten wordt dat ik te veel 'vermenselijk'. ;)
Door dinky89
Ja, ze is zeker op leeftijd aan het raken. Toen we thuiskwamen van de crematie vanmiddag kwam ze ons wel begroeten dus er zit al stuk meer leven in dan vanmorgen bij thuiskomst.
We hebben ook niet voor niets vaste oppas die in ons huis trekt als we op vakantie zijn zodat ze haar aandacht krijgt. Nu krijgt ze uiteraard volop knuffels van ons en is de vaste routine weer hersteld. Hopelijk is ze dan ook snel weer helemaal de oude, anders wordt het morgen ritje da voor een check
Door Sonja
yazzie schreef: do 08 sep 2022, 14:10 Oja... :-\ heel fijn dat! Dus de ene uitkering is gestopt en de andere uitkering ontvang je pas na een keuring door een verzekeringsarts (en eventueel arbeidsdeskundige)...

Geluk bij een ongeluk is dat je een voorschot kan aanvragen... Ging dat nog een beetje soepel? :-X Of was dat ook een gedoe/gevecht?

Ik zit dus in een soortgelijke situatie. Begin augustus WIA aangevraagd. Er zit geen gewoon geen vooruitgang meer in. Ik kreeg wel heel rap een bericht dat voor eind september ik een beslissing zou ontvangen. Begin van de week maar eens gebeld want ik heb nog steeds geen afspraak bij de verzekeringsarts. Ze hebben blijkbaar zo'n 17 weken achterstand. :-[ Ik ga me er maar geen zorgen over maken, kost alleen maar energie en het heeft geen zin. Ik wacht het wel af... Had inderdaad ook iets gelezen over het aanvragen van een voorschot.

Ik hoop voor jou dat na die enorme vertraging de keuring zelf gewoon correct, goed en vlot verloopt en dat je snel de door jouw gewenste duidelijkheid krijgt. Hou je haaks! :-*
Het voorschot aanvragen ging gelukkig wel soepel en ik heb het eerste voorschot inmiddels ontvangen.
Omdat ik niets hoorde heb ik zelf maar gebeld. Degene die ik aan de lijn kreeg wist van niks, kon ook niks vinden in het systeem. Maarrrr..... ze beloofde me dat ze het ging uitzoeken en dat ik teruggebeld zou worden. En zowaar werd ik een uurtje later gebeld.
Het verhaal is nu dat mijn dossier in de tussentijd al bij een verzekeringsarts op het bureau terecht was gekomen en dat die het niet nodig vond om een afspraak te maken. Ze gaan nu een beslissing nemen op grond van de aangeleverde dossiers.
Wordt vervolgd dus....

Hopelijk hoor jij ook snel iets! Mijn aanvraag dateert al van begin mei. :-X
Door Kaela
Er ligt hier vandaag iemand in haar eentje het landelijke tekort aan gas op te lossen.

Warm de winter in, maar wel met een knijper op de neus ::)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door