Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door El_Kato
Tijdens de mooie zomermaanden met lange lichte avonden vergeet ik altijd een beetje hoe prikkelgevoelig Dex is. Vanavond even na 21.00 wilde ik een lekker lange wandeling maken. Het is gelukkig weer wat koeler dus het kan weer. Maar het schemerde al en er is van alles hier in de stad te doen. Dat wist ik wel maar had er niet zo bij stil gestaan.

Door de schemer ziet hij het allemaal niet zo goed en er waren veel mensen op straat. Veel rennende, gillende kinderen - het is ook kermis, druk met auto’s en fietsers. En dat trekt hij niet. Hij kan ook soort van uitvallen naar iets wat er voorbij komt omdat het gewoon even te veel is. Dat is vanavond niet gebeurt maar ik weet dat het kan en daar wordt ik weer onrustig van. En dat werk ook weer door bij hem. De lange ronde drastisch ingekort en toch nog redelijk thuis gekomen. Maar niet fijn, voor ons beide niet. Hij is zo onrustig houd alles in de gaten op rustige stukken zag je hem wel weer ontspannen en snuffelen maar als er dan weer een groepje mensen voorbij liep staat hij weer op scherp.

Meestal gaat het goed en wandelen we prima samen. Maar het is nu weer even wennen aan dat het weer eerder donker wordt en speciaal vandaag dan dat er van alles in de stad te doen is waardoor het druk is en dan moet ik gewoon niet met hem in de buurt willen wandelen.
Door hannabelgje
Vandaag kan ik voor de zoveelste keer op komen draven om mijn nichtje te helpen met haar appartement in Antwerpen. Dat moet schoon opgeleverd worden wat ze uiteraard al een maand weet, maarja dan zit ze liever lui op de bank. En nu haalt ze het niet meer. Ik ben net anderhalve week van huis geweest dus er moet hier ook vanalles gebeuren maarja das allemaal niet belangrijk natuurlijk. Mijn lief vindt dat ik gewoon had moeten weigeren maarja dan heb ik ruzie met mijn ouders en dat wil ik ook niet. Haar eigen ouders hebben wel geweigerd. Eigenlijk zouden ik en mijn lief morgen de oplevering doen maar ik ga niet twee dagen dus dan lost ze dat zelf maar op. Helemaal klaar mee inmiddels.

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk

Door sam28
Ik had een gave dure zonnebril aangeschaft vorig jaar. Daar was een glas van stuk gevallen en heb toen geld van de verzekering gehad. Voor de zomer heb ik een nieuwe uitgezocht, iets minder duur maar wel een gave.
Ik heb zo net mijn vermoeide lijf naar de supermarkt gesleept en daar ben ik m dus verloren :(

Dat grietje achter de kassa haalde wat dommig haar schouders op en het jongetje achter de service balie snapte het ook niet helemaal.
Er was een jongetje die me hielp zoeken (lees achter me aan liep) maar wel over zijn oortje aan collega's vroeg of de zonnebril was gevonden.

Ik wacht wel tot morgen, tot er weer mensen werken die wat ouder zijn en dat er een manager oid aanwezig is >:(

Maar ik vrees dat ie weg is en ik de conclusie moet trekken dat ik het bij goedkope zonnebrillen moet houden
Door Ronald
Balen Sam... Ik moet nog voor een zonnebril (mijn allereerste!) en heb voorlopig eentje bij de A.C.Tion gehaald. Voor het schrikbarende bedrag van € 2,49.
Door Kaio
Dat is balen. Ik heb geen dure zonnebrillen. Heb hem op hoofd stap auto in stoot mijn hoofd, krak. Ben met de honden bezig en hij flikkert op de grond etc. Dus ik heb een bult dezelfde brillen van die andere winkel, decathlon ;)
Dan is het niet zo zuur als er een stuk gaat vergeten wordt oid
Door sam28
jaa, de decathlon brillen!! Had en heb ik ook nog steeds!.
Maar ik wilde eens wat anders. Had al aangekondigd dat het niks voor me was, zo'n luxe. Ik heb het bewezen.(helaas).
Door CindyMayella
Na de ogentest voor een nieuwe bril bleken mn ogen achteruit te zijn gegaan (ene oog 0,50 en andere oog 1,25) :'( :'( …. Kan ik mn reserve brillen weg doen en ook nieuwe lenzen kopen…. Beide ogen zijn nu aardig verschillend qua sterkte (scheelde eerst maar 0,25), dus ook 2 verschillende sterktes…. Ook moet ik nieuwe leesbrillen :-\ …. Schijnt met leeftijd te maken 🤔…..
Laatst gewijzigd door CindyMayella op zo 28 aug 2022, 18:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Tibbies
Ahh Hannah, ik begrijp je betrokkenheid. Maar kleine meisjes worden groot… dus kan ze best zelf de oplevering doen. Sterkte dit zijn moeilijke situaties.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Door Too
Hanna,
hebben jullie je poot stijf gehouden?
Er komt een punt dat ze het toch echt zelf moet gaan doen.. om hulp vragen mag natuurlijk altijd maar ik kan me voorstellen dat je iets minder hard loopt als je het gevoel hebt dat ze er zelf niks aan doet.
Is dat omdat ze het zo wel makkelijk vindt of overziet ze het niet ?
Door hannabelgje
Too schreef:Hanna,
hebben jullie je poot stijf gehouden?
Er komt een punt dat ze het toch echt zelf moet gaan doen.. om hulp vragen mag natuurlijk altijd maar ik kan me voorstellen dat je iets minder hard loopt als je het gevoel hebt dat ze er zelf niks aan doet.
Is dat omdat ze het zo wel makkelijk vindt of overziet ze het niet ?
Nee ik heb mijn zondag opgeofferd en ben naar Antwerpen gereden. Het appartement is nu opgeleverd. De huisbazin was nog steeds niet tevreden. En ja ze mag echt leren om dingen zelf te doen. Ik begin het door het bemoei van mijn familie steeds minder erg te vinden om terug naar eindhoven te verhuizen. Als ik niet om de hoek woon moeten ze wel zelf dingen op gaan lossen. Nu is het lekker makkelijk om mij alles op te laten lossen. En dat ik ook een eigen leven heb en zelf dingen moet doen is nooit belangrijk....

Door MillyMol
Het gaat er vooral om wat jij zelf belangrijk vindt en welke grenzen jij stelt. Iedereen mag altijd iets aan je vragen, maar jij mag ook “nee” zeggen. Je hoeft in principe zelfs geen reden op te geven. Wat ze daar vervolgens van vinden kun jij niet beïnvloeden en is geheel aan hun.

Welke rol jouw ouders hierin spelen is me niet geheel duidelijk, maar objectief gezien is het iets tussen jou en je nicht. Hun boosheid is ook niet jouw verantwoordelijkheid. Je enige verantwoordelijkheid is goed voor jezelf zorgen. :)
Door hannabelgje
MillyMol schreef:Het gaat er vooral om wat jij zelf belangrijk vindt en welke grenzen jij stelt. Iedereen mag altijd iets aan je vragen, maar jij mag ook “nee” zeggen. Je hoeft in principe zelfs geen reden op te geven. Wat ze daar vervolgens van vinden kun jij niet beïnvloeden en is geheel aan hun.

Welke rol jouw ouders hierin spelen is me niet geheel duidelijk, maar objectief gezien is het iets tussen jou en je nicht. Hun boosheid is ook niet jouw verantwoordelijkheid. Je enige verantwoordelijkheid is goed voor jezelf zorgen. :)
Ik vind dat heel moeilijk. Ik zeg eigenlijk nooit nee, laat altijd alles uit mijn handen vallen en doe wat er gevraagd wordt. Kan ik dat niet omdat ik bijvoorbeeld andere verplichtingen heb dan voel ik me super schuldig. Aard van het beestje vrees ik.

Door sam28
het is wel te leren Hannah. Ik vind het ook nog steeds heel moeilijk maar ik kan het wel.
Jij bent de enige die voor jezelf kunt zorgen, niemand doet het voor je. Dat vond ik heel lang een vreemd concept maar ik geloof dat ik m aardig door krijg. Zowel op mijn werk als prive. Op mijn werk heb ik een steile leercurve gehad door Long-Covid nu en daardoor prive ook meer grenzen aan moeten geven.
Dat laatste is overigens wel veel moeilijker. Feestjes, alcohol, hondenoppas, afspraken. Op alles wel nee moeten leren zeggen. :-\ Ik hoop dat ik als les mee kan nemen dat mijn werk echt zakelijk is en ik nummer 1 mag blijven, zeker ook prive.
Mezelf ook op vrije dagen toestaan dat ik bijvoorbeeld eens nee zeg op het zoveelste "wil je even op de hond passen" vraag. Ik doe het met liefde want leuke hond, maar ik wring mezelf dan vaak toch in een bocht. En zoals een vriendin laatst reageerde; maar nu pas je op jezelf.
Die hou ik er ook in.
En ik hoop dat ook jij dat mag leren. :-*
Door sam28
sam28 schreef:En ik hoop dat ook jij dat mag leren. :-*
overigens niet door het krijgen van Long-Covid maar dat zul je wel begrijpen. Dat wens ik niemand op dit forum toe! :)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door