Ronald schreef: ↑zo 14 nov 2021, 11:32
Ik heb geen medische achtergrond, geen medische kennis. Maar er worden nu maatregelen genomen op basis van het aantal besmettingen. Hoeveel van die besmettingen leiden tot ziekte? Is het niet veel beter om de besmetting te laten gaan, in kaart te brengen en dat er uiteindelijk een soort natuurlijke immuniteit ontstaat?
Met het beleid wat nu gevoerd wordt (tenminste, beleid? Debiel wordt met dezelfde letters geschreven) gaan we het niet redden. Horeca op slot? Ik kom regelmatig in de horeca. Ik zie echt wel dat er aan capaciteit is ingekrompen en dat er in de cafés en restaurants minder plaatsen zijn. In de dans- en feestcafés is het echter weer volle bak en staat men weer mannetje-aan-mannetje te hossen en te feesten. En om 20:00 uur gaat het hele spul de hort op en gaat men thuis verder. En echt niet met maximaal 4 gasten.
De aanname dat het virus klok kan kijken vind ik één van de meest bizarre. Toen we vorig jaar begonnen met maatregelen, moest ik bijna gelijk denken aan de film Demolition Man. En dat gevoel is alleen maar sterker geworden. Breng de bevolking op de één of andere manier onder controle.
Nee, ik geloof niet in de great reset, ja, ik ben gevaccineerd, nee, ik heb geen enkel vertrouwen in de overheid meer.
Ik weet het in elk geval niet meer. En nu ga ik even naar de stad, lunchen in de horeca. Gewoon. Omdat het kan.
Ze doen dat (die rare sluitingstijden) om het aantal contactmomenten te verminderen. En dat slaat inderdaad met recht nergens op... Kon vandaag trouwens zonder QR code alle winkels en horeca gelegenheden in, dus wanneer ging dat nou ook alweer in??
Ik geloof absoluut niet dat er een plan is. Zoals the great reset of welk ander plan. Ik ben gevaccineerd en mocht ik opnieuw kiezen: deed ik dat weer. Ik houd me aan de 1,5 meter afstand, ik draag een mondkapje en ik moest afgelopen week met mijn moeder naar de tandarts, dus samen in 1 auto. Omdat ik op een overvolle hondenshow was geweest vorige week zaterdag heb ik thuis een zelftest gedaan en ben ik met een mondkapje op met mijn moeder in de auto gaan zitten. Dus echt, ben voorzichtig en heb geen zin om Leo of mijn moeder met Corona te besmetten. Ik doe dus niet aan ontkenning want het is gewoon een kl*te virus en ik heb voldoende mensen om mij heen die echt geen Corona kunnen gebruiken.
Ik heb tot lang achter de maatregelen van de overheid gestaan maar ben nu toch echt (net als jij) het vertrouwen kwijt. En wel om wat Anne hierboven schrijft. Ik zie nul visie, nul strategie en ik zie alleen dat de zorg verder in mekaar stort en ik zie niks geen plan om dat op te lossen.
En verder vind ik het eerst roeptoeteren dat je mensen niet dwingt tot het nemen van een vaccin om vervolgens mensen toch het mes op de keel te zetten met G2 volstrekt af te keuren. We wonen hier niet in een een of andere Oost Europese dictatuur