Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Kaio schreef: za 13 nov 2021, 19:00 Sorry maar Australie en new-zeeland hebben ook heftige lock-downs gehad, zou eerst kort zijn werd maanden.... en dan daarna tja komen er toch weer meer en nieuwe infecties. Een echte lock-down? Iedereen doet zijn deur op slot, slaat vantevoren proviant in , blijft 6 weken thuis ongeacht wat, en na 6 weken mag je weer naar buiten, wat leeft leeft, wat niet niet meer....Zo kan daadwerkelijk het virus niet rondgaan en blijft het geisoleerd waar het is.
Nah zelfs in China geen reeele optie dus ::)

Ja dat sentiment deel ik ook en ik denk heel veel mensen.

En dan dit:
https://www.nu.nl/coronavirus/6167231/h ... nsmoe.html
Er is totaal geen oog meer voor. En dit is niet alleen bij studenten. Ook bij kleine kinderen en ja ook bij heel veel volwassenen.
En dan gaat één iemand op bezoek bij z'n oma in Afrika, waar de vaccinatiegraad nog steeds laag is, en dan kan bij terugkomst het hele feestje opnieuw beginnen. Wat je zegt: niet reëel, zo'n lockdownscenario. Zelfs in Nieuw-Zeeland hebben ze nu het 0-ziektegevallen-ideaal losgelaten, omdat het niet meer houdbaar was. En dan heb je het over een land met een fantastisch geïsoleerde locatie en nog geen 5 miljoen inwoners op een oppervlak dat meer dan zes keer zo groot is als NL. Als ze het virus dáár al niet kunnen indammen, welke hoop is er dan voor de rest van de wereld?
MillyMol schreef: za 13 nov 2021, 19:02 Ja, dat is het wel. Iedereen in korte tijd volledig vaccineren. En dan bedoel ik ook echt IEDEREEN, wereldwijd. Zodat er geen nieuwe mutaties kunnen ontstaan die nog meer ellende veroorzaken.

Ik geloof werkelijk dat dit de enige oplossing is. Net als wereldwijd samenwerken tegen de klimaatveranderingen. Geen halve maatregelen, maar vol ervoor gaan. En niet pas over een paar jaar, maar nu.
Het zou misschien de beste oplossing zijn, maar het is helaas ook de minst realistische. :(
Door hannabelgje
Wat ik bijzonder vind is dat er nu overal gezegd wordt dat de horeca zich zo netjes aan de regels heeft gehouden. Hoeveel horeca bedrijven heb ik de afgelopen paar maanden niet gezien op social media over het feit dat ze niet mee doen met de qr codes checken want ze zijn tenslotte geen politieagent (handig voor de minderjarigen die graag drinken want leeftijdscontrole is ook politieagentje spelen dan uiteraard). Dus ja ik begrijp toch wel dat daar weer maatregelen rond verzonnen worden. Of het gaat helpen? Dat betwijfel ik. Ik vrees ook dat de vaccinatiegraad gewoon omhoog moet.

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk

Kaela schreef: za 13 nov 2021, 19:02 Dat is totaal niet wat ik bedoel. De horeca heeft bewezen verstandig met corona om te kunnen gaan. Minder tafeltjes, meer afstand enz. Je kon veilig uit eten. Helaas is zodra die regels losgelaten zijn, iedereen weer bij elkaar op schoot in volle restaurants gaan zitten.

Wat is nou slimmer? Je restaurant korte tijd vol mikken met klanten en weten dat je dan weer rotmaatregelen voor je kiezen krijgt of verstandig en veilig blijven handelen en met minder klanten wel open mogen blijven. Dat is wat ik bedoel met dat ons eigen gedrag telt.

Want het gaat er niet om of corona nou echt zo’n killer virus is of niet. Die discussie is echt passé. Corona legt met het grootste gemak je hele zorg plat en dat is de allerbelangrijkste reden dat loslaten nu gewoon niet kan. Gewoon echt niet.
OK, dan heb ik je verkeerd begrepen..
Dan kan ik je wel volgen.
Behalve dat laatste deel.
Met de vaccinatiegraad die we deze nazomer hadden, had dat echt wel moeten kunnen. En er is ook gewoon heen alternatief..
Eerlijk? In België hebben ze er ook niets mee gekocht. Een paar maanden uitstel ja. Maar nu is de besmetting zo hoog dat toch iedereen ermee in contact komt. Zelfde situatie. Probleem is dat de vaccins uitgewerkt raken. En dat was 2 maand geleden nog niet het geval..
MillyMol schreef: za 13 nov 2021, 19:19 Het is niet onrealistischer dan idee om op korte termijn veel mensen voor Corona zorg op te leiden…
Ach kom. Jouw idee is compleet utopisch. ::)
De wereldbevolking binnen een half jaar vaccineren? Enig idee hoeveel productie dan bijgemaakt moet worden? Grondstoffen? Logistiek?
En dan ben ik dus nog niet overtuigd dat het werkt gezien de hoeveelheid gevaccineerden nog corona krijgen.
Anne in Zweden schreef: za 13 nov 2021, 19:07 En dan gaat één iemand op bezoek bij z'n oma in Afrika, waar de vaccinatiegraad nog steeds laag is, en dan kan bij terugkomst het hele feestje opnieuw beginnen. Wat je zegt: niet reëel, zo'n lockdownscenario. Zelfs in Nieuw-Zeeland hebben ze nu het 0-ziektegevallen-ideaal losgelaten, omdat het niet meer houdbaar was. En dan heb je het over een land met een fantastisch geïsoleerde locatie en nog geen 5 miljoen inwoners op een oppervlak dat meer dan zes keer zo groot is als NL. Als ze het virus dáár al niet kunnen indammen, welke hoop is er dan voor de rest van de wereld?
Die landen hadden ook regels dat iedereen die uit het buitenland kwam 2 weken in quarantaine ging. Als dat al niet waterdicht is, wat dan wel?
MillyMol schreef: za 13 nov 2021, 19:19 Het is niet onrealistischer dan idee om op korte termijn veel mensen voor Corona zorg op te leiden…
Vind je dat echt? Dat adequate coronazorg ontwikkelen - ziekenhuizen bouwen, mensen opleiden - voor één rijk, hoog opgeleid land van dezelfde orde van grootte is als 100% van de wereldbevolking vaccineren? Tjonge. :-X
pearlsofpassion schreef: za 13 nov 2021, 19:28 Ach kom. Jouw idee is compleet utopisch. ::)
De wereldbevolking binnen een half jaar vaccineren? Enig idee hoeveel productie dan bijgemaakt moet worden? Grondstoffen? Logistiek?
En dan ben ik dus nog niet overtuigd dat het werkt gezien de hoeveelheid gevaccineerden nog corona krijgen.
Zelfs als het logistiek zou lukken, dan nog heb je te maken met bv. regeringen die zo corrupt zijn dat ze hun contingent coronaspuitjes onmiddellijk doorverkopen aan de hoogste bieder.
Door hannabelgje
pearlsofpassion schreef: Ach kom. Jouw idee is compleet utopisch. ::)
Ik ken serieus helemaal geen enkele gevaccineerde die besmet is of is geweest. Mijn kennisen/collega's etc die zich bewust niet hebben laten vaccineren hebben inmiddels wel allemaal 1 of meerdere keren corona gehad. Al dan niet met ernstige/blijvende gevolgen. Het argument wat ik alleen maar hoor is dat het zo'n experimenteel vaccin is en dat niemand weet wat het doet op de lange termijn. Tja.....

hannabelgje schreef: za 13 nov 2021, 19:57 Ik ken serieus helemaal geen enkele gevaccineerde die besmet is of is geweest. Mijn kennisen/collega's etc die zich bewust niet hebben laten vaccineren hebben inmiddels wel allemaal 1 of meerdere keren corona gehad. Al dan niet met ernstige/blijvende gevolgen. Het argument wat ik alleen maar hoor is dat het zo'n experimenteel vaccin is en dat niemand weet wat het doet op de lange termijn. Tja.....

Wij hadden een uitbraak in het labo en verschillende bij medewerkers in het ziekenhuis in verschillende vestigingen.
En ik denk ook niet dat het een geheim is dat er tegenwoordig ouderen sterven aan corona die gevaccineerd zijn. Dat is ook de reden dat die nu zo snel mogelijk een 3e prik krijgen.
En daar sta ik voor alle duidelijkheid achter.

Maar verder is er het laatste jaar op het werk niets veranderd, enkel de vaccinatiegraad. Verder niets.
Er wordt meer getest en meer positief getest dan ik het laatste jaar geweten heb. Dat zijn echt niet allemaal ongevaccineerde mensen. Er zijn zelf geregeld mensen die aan het loket komen vragen of hun testresultaat wel klopt want het is positief maar ze zijn gevaccineerd dus dat kan toch niet? Moeten onze medewerkers hen vragen of ze aub naar huis willen gaan ipv in een ziekenhuis rond te lopen.. :-X :-X :-X
Door Siberienne
Dit virus gaat niet meer weg. Zelfs niet als je de hele wereldbevolking in een keer zou kunnen vaccineren. En dat is niet mogelijk, wat PoP al aangeeft. Met de huidige snelheid van vaccineren duurt het nog een jaar of 4 voordat iedereen een vaccin tot zijn beschikking heeft. (Althans dat is de laatste schatting die ik las). Daarbij komt nog dat dit virus in een aantal diersoorten kan overleven (O.a katachtigen, fretten en noem er nog maar een paar meer). Er zijn dus meerdere dier reservoirs die een continue bron kunnen zijn voor de mens.

Bovendien, het huidige vaccin werkt niet zo goed tegen de delta variant. Wel tegen ernstig ziek worden, niet tegen besmettingen. Dus dit virus blijft circuleren. En 100% vaccinatie waar over gesproken wordt, dat haal je niet. Want er is nog geen vaccin goedgekeurd voor kinderen, dus ook daar blijft het virus voorlopig wel circuleren, en er komen regelmatig nieuwe kinderen bij dus nieuwe gastheren die gevoelig zijn. Portugal heeft ook geen 98% vaccinatie graad, maar zo’n hoge vaccinatie graad onder de mensen boven de ? 12? 18? Sorry heb het niet paraat. Portugal heeft ook nog maatregelen zoals afstand enzo en misschien is men daar wel iets meer geschrokken in het begin van de pandemie?

Als ik in Noorwegen kijk is het merendeel van de besmettingen onder de gevaccineerden. Maar bij de Corona patiënten op de IC is 80% niet gevaccineerd. En ja, wij hebben regelmatig positieve medewerkers en uitbraken onder medewerkers en die zijn allemaal gevaccineerd.

IC erbij creëren of ziekenhuizen kost tijd. Een gebouw kun je ook niet zomaar omtoveren tot een ziekenhuis. Wat je wel kan doen is weer kijken naar zorghotels of plekken voor nazorg. Want ook daar loopt het op vast.
hannabelgje schreef:Ik ken serieus helemaal geen enkele gevaccineerde die besmet is of is geweest. Mijn kennisen/collega's etc die zich bewust niet hebben laten vaccineren hebben inmiddels wel allemaal 1 of meerdere keren corona gehad. Al dan niet met ernstige/blijvende gevolgen. Het argument wat ik alleen maar hoor is dat het zo'n experimenteel vaccin is en dat niemand weet wat het doet op de lange termijn. Tja.....

In 2 weken tijd hebben 2 gevaccineerde collega’s corona gekregen…. Wij zijn een team van 14 mensen, waarvan 6 gevaccineerd zijn en 8 niet… dat vind ik best wel veel… ook klanten die gevaccineerd zijn (hele gezinnen), die allemaal ziek zijn geweest…..
Door Ronald
Ik heb geen medische achtergrond, geen medische kennis. Maar er worden nu maatregelen genomen op basis van het aantal besmettingen. Hoeveel van die besmettingen leiden tot ziekte? Is het niet veel beter om de besmetting te laten gaan, in kaart te brengen en dat er uiteindelijk een soort natuurlijke immuniteit ontstaat?

Met het beleid wat nu gevoerd wordt (tenminste, beleid? Debiel wordt met dezelfde letters geschreven) gaan we het niet redden. Horeca op slot? Ik kom regelmatig in de horeca. Ik zie echt wel dat er aan capaciteit is ingekrompen en dat er in de cafés en restaurants minder plaatsen zijn. In de dans- en feestcafés is het echter weer volle bak en staat men weer mannetje-aan-mannetje te hossen en te feesten. En om 20:00 uur gaat het hele spul de hort op en gaat men thuis verder. En echt niet met maximaal 4 gasten.

De aanname dat het virus klok kan kijken vind ik één van de meest bizarre. Toen we vorig jaar begonnen met maatregelen, moest ik bijna gelijk denken aan de film Demolition Man. En dat gevoel is alleen maar sterker geworden. Breng de bevolking op de één of andere manier onder controle.
Nee, ik geloof niet in de great reset, ja, ik ben gevaccineerd, nee, ik heb geen enkel vertrouwen in de overheid meer.

Ik weet het in elk geval niet meer. En nu ga ik even naar de stad, lunchen in de horeca. Gewoon. Omdat het kan.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door