Kaela schreef: ↑ma 08 mar 2021, 17:07 Schuilstallen zijn meestal een gemeentelwestie. Het kan enorm verschillen met wat wel en niet mag.Iets soortgelijks wilde ik ook schrijven.
En hoewel ik het wel met jullie eens ben dat de buitenruimtes soms krap zijn, denk ik dat het wel goed is om te realiseren dat het altijd nog 1000% beter is dan de gemiddelde isoleercel wat ook wel een stal of box genoemd wordt. Het gros van de Nederlandse paarden brengt zo’n 20 uur per dag door in eenzame opsluiting op 9-15 vierkante meter. Dan is elke buitenruimte met sociaal contact al heel snel een enorme verbetering. En dat het dan nog beter kan, ja vaak wel. Maar dat ga je niet bereiken door de bouw van schuilstallen te weren. Sterker nog, dat is voor vele eigenaren een reden hun paarden op stal te houden, omdat er geen schuilmogelijkheid gebouwd mag worden.
Een kennis van me heeft twee pony's in een postzegel weitje (met schuilmogelijkheden maar geen stal). Maar ze gaat notabene iedere dag met haar twee pony's wandelen! En dat is nog naast het rijden wat ze ook op beide doet. Wat een veel beter leven dan manege hier in Z'meer! Daar brengen ze volgens mij bijna 7x24 uur door in een stal, 365 dagen per jaar. Ze hebben niet eens een wei, alleen een binnen en buitenbak waar ze af en toe in kunnen