Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Siberienne
dinky89 schreef: wo 30 dec 2020, 17:51 Fijn dat het met jullie goed is :)
Lijkt mij inderdaad ook wel bizar dat je daar zo kort geleden nog naar huizen hebt gekeken en nu een deel weggevaagd is.

Begrijp ik uit je bericht dat jullie huis wel op rots is gebouwd ipv klei?
Ja ons huis staat op rotsachtige ondergrond en niet op klei.
Door Ina
Ow, goed te horen dat dit niet bij jullie in de buurt is.

Wel onwijs verdrietig voor de getroffenen, bizar dat dit soort dingen plots kunnen gebeuren.
Door Siberienne
Ina schreef: wo 30 dec 2020, 21:49 Ow, goed te horen dat dit niet bij jullie in de buurt is.

Wel onwijs verdrietig voor de getroffenen, bizar dat dit soort dingen plots kunnen gebeuren.
Ja heel sneu. Ik las ook dat de mensen die met spoed / heli geëvacueerd werden hun huisdieren niet mee konden nemen. Een aantal honden en katten vermist. Lijkt me zo erg, als je je dieren achter moet laten.

Ondertussen zijn er nog 11 mensen vermist, honderden mensen geëvacueerd want ze zijn nog bang voor verdere verschuivingen.
En overal hulpacties want mensen zijn uit hun huizen gehaald zonder dat ze iets mee konden nemen en een heel aantal mensen hebben ineens niks meer.
Laatst gewijzigd door Siberienne op do 31 dec 2020, 06:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Anne in Zweden
Siberienne schreef: wo 30 dec 2020, 22:12 Ja heel sneu. Ik las ook dat de mensen die met spoed / heli geëvacueerd werden hun huisdieren niet mee konden nemen. Een aantal honden en katten vermist. Lijkt me zo erg, als je je dieren achter moet laten.

Daar moet ik de hele tijd aan denken. Aan honden en katten die ineens de grond onder hun voeten voelen verdwijnen en in de diepte zakken en bedolven worden. Zo erg... :'(
Door Siberienne
Anne in Zweden schreef: do 31 dec 2020, 01:21 Daar moet ik de hele tijd aan denken. Aan honden en katten die ineens de grond onder hun voeten voelen verdwijnen en in de diepte zakken en bedolven worden. Zo erg... :'(
Maar Zajka is gered.
https://www.nrk.no/norge/familiehunden- ... 1.15308569

Kort samengevat; Dalmatiër Zajka door reddingswerkers gevonden, naar de dierenarts die daarvoor klaar stond gebracht en ze is nu veilig en zal vandaag met de familie herenigd worden. ‘Lichtpuntje in een tragedie’ schrijft de krant.
Door Siberienne
Zo. Even updaten. Inmiddels hebben we dus een houtkachel en internet. En is het echt winter. Ben er eindelijk weer eens aan toegekomen om te bloggen en om met de camera te spelen. Sprookjesachtig mooi weekend achter de rug, ook nog gelanglaufd op loopafstand van ons huis. De sporen waren nog iets te hard en ijzig om meneer SHadow mee te nemen maar die heeft zich op een andere manier ook wel vermaakt.

Voor wie zin heeft in mooie winterplaatjes
en voor wie vergeten is waar de blog te vinden is:
https://noorsekrabbel.blogspot.com

Wordt vervolgd - maar nu nog even de kou in en dan naar bed. Morgen weer vroeg dag, hoewel het doordat ik thuis mag/moet werken, wel wat relaxter is..
Door sam28
Wat een prachtige foto's weer! Heel gaaf. :smitten:
Ik mis de koude winters zo, hier in NL.

Die roze/rode luchten, is dat de hele dag of bij zonsopgang of ondergang?
Door Siberienne
sam28 schreef: wo 03 feb 2021, 07:37 Wat een prachtige foto's weer! Heel gaaf. :smitten:
Ik mis de koude winters zo, hier in NL.

Die roze/rode luchten, is dat de hele dag of bij zonsopgang of ondergang?
Dat is bij zonsopgang en zonsondergang en vooral op holdere en echt koude dagen. Als onder de -10 gaat worden voor mij gevoel de kleuren op zijn mooist.
Door sam28
Ik vind het echt meer dan prachtig!!

Noorwegen/Zweden stond al op mijn vakantielijstje, maar door je foto's gaat het wel een plekje omhoog. ;D
Door dinky89
Dat is zeker een prachtig winderwonderland!
Overigens lijkt mij een houtkachel (warmte) ook wel zo belangrijk als internet ;) Wel heel fijn dat je inmiddels in een woning zit die je warmer krijgt dan 17 graden :)
Door Siberienne
Dank je!

Ik ben ook weer aan het bloggen geslagen, lag even wat stil rond de verhuizing. Laatste blog over de taal. Het is zo'n leuk taaltje eigenlijk, dat Noors!

Ondertussen raken we al meer gewend in ons huis, binnenkort gaan we weer verder met schilderen en komen er nog wat ikea kasten :biggrin2:

Door corona moet ik zoveel mogelijk thuis werken en ik vind het momenteel geen straf. Forensen vanuit een andere plek is toch weer wennen en op de fiets bij -15C is ook best frisjes. Het werk wordt wel steeds drukker als in "men weet me te vinden" - en ik trek zo her en der aan wat draadjes en dan komt er ineens een 'lijk' uit de kast rollen (oftewel iets dat opgepakt moet worden).

Nog twee weekjes en dan hebben we een week wintersport voor de boeg - in eigen land kan dat als je maar 'op jezelf' blijft en dat is voor ons dan weer geen probleem... huisje gehuurd in midden van nergens.

Via FB ook wat opties gevonden om in contact te komen met Noren en nu de dagen duidelijk langer worden komen die ook weer meer hun huis uit. Het is ook al weken prima weer met veel zon. Dus hopelijk kunnen we ook daar weer wat meer in gaan doen ondanks alle corona beperkingen. Noren spreken namelijk graag af om samen 'på tur' te gaan oftewel samen op pad. En dat mag nou net wel als je maar afstand houdt.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door