Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Siberienne
MillyMol schreef: za 19 dec 2020, 20:26 Mooie kleur! en ik heb ook zo’n pak meegenomen uit NL. :D
Geen wegwerp, maar een wasbare. Dit model was aan vervanging toe en ik gebruik het wanneer ik de honden trim omdat de haren er zo vanaf glijden.

Wanneer denken jullie klaar te zijn?
Ze gebruiken hier speciale pakken voor de prothese OK’s die geen stof/partikels afgeven en daar hadden we een demo exemplaar van gekregen dus dat kwam nu goed uit 😂

Klaar, dat weet ik niet, we hebben besloten maar eens even rustig aan te gaan doen. Half januari komen de verhuizers en dan willen we de woonkamer/keuken geschilderd hebben en onze slaapkamer. De rest is geschilderd maar wit en dan gaan we op het gemakje kijken of we daar nog iets van kleur willen.

Verder moeten we nog een kleerkast en wat andere kasten dus we willen binnenkort een tripje IKEA doen.

In het voorjaar komen ze nog wat aan de tuin doen en dan willen we ook een thuishuis/hondenkennel eigenlijk. Maar dat ook daar gaan we rustig over nadenken. We hebben nu geen haast meer...
Door Anne in Zweden
Ik heb net even wat kranten gecheckt: de aardverschuiving heeft ten noordoosten van Oslo plaatsgevonden, in een wijk genaamd Gjerdrum. Siberienne woont ten zuidoosten van Oslo, in Flateby. Dat is ongeveer 40 km zuidelijker dan de aardverschuiving. Oef!
Door Anne in Zweden
dinky89 schreef: wo 30 dec 2020, 15:22 Dank voor je uitzoekwerk Anne! Al is 40 km met zulke grote natuurfenomenen maar een klein stukje natuurlijk.
Voor een aardverschuiving is 40 km denk ik best een flinke afstand, maar voor een aardbeving natuurlijk niet (denk maar aan MillyMoll die in Hongarije de beving in Kroatië kon voelen). Maar het wordt wel spannend als de verschuiving door een aardbeving is veroorzaakt. Hoe dan ook, brrrr, en ik hoop dat Siberienne, man en hond in veiligheid verkeren!
Door dinky89
Anne in Zweden schreef:
Voor een aardverschuiving is 40 km denk ik best een flinke afstand, maar voor een aardbeving natuurlijk niet (denk maar aan MillyMoll die in Hongarije de beving in Kroatië kon voelen). Maar het wordt wel spannend als de verschuiving door een aardbeving is veroorzaakt. Hoe dan ook, brrrr, en ik hoop dat Siberienne, man en hond in veiligheid verkeren!
Dat hoop ik inderdaad ook!
En ja, qua directe schade is 40 km inderdaad nog wel een stukje met een aardverschuiving. Toch lijkt het mij ook beangstigend dichtbij wanneer je ziet dat huizen in het niets verdwijnen :-X
Door Anne in Zweden
dinky89 schreef: wo 30 dec 2020, 16:00 Dat hoop ik inderdaad ook!
En ja, qua directe schade is 40 km inderdaad nog wel een stukje met een aardverschuiving. Toch lijkt het mij ook beangstigend dichtbij wanneer je ziet dat huizen in het niets verdwijnen :-X
Ik las net dat de verschuiving 21 hectare groot was (210.000 vierkante meter). Da's best een lap grond. :-X Wij wonen op 6 ha hier in Zweden; ik probeer me die oppervlakte maar dan meer dan drie keer zo groot voor te stellen. Niet fijn. :-X
Door dinky89
Anne in Zweden schreef: wo 30 dec 2020, 16:11 Ik las net dat de verschuiving 21 hectare groot was (210.000 vierkante meter). Da's best een lap grond. :-X Wij wonen op 6 ha hier in Zweden; ik probeer me die oppervlakte maar dan meer dan drie keer zo groot voor te stellen. Niet fijn. :-X
Nee, zeker niet fijn. Las ook dat inmiddels 700 mensen zijn geëvacueerd....
Door sam28
Ik kwam ook ff kijken hier nadat ik het las...
had wel onthouden dat de plaats waar de verschuiving is niet de plaats van siberienne was. Maar ging toch twijfelen.
Ik hoop maar dat ze veilig zijn!
Door Siberienne
Met ons is het prima. Wij wonen ten zuidoosten van Oslo en dit is ten noordwesten.

Ons nieuwe huis staat ten zuidwesten van Oslo, dus niet daar in de buurt. We hebben wel gekeken naar huizen in dit dorp trouwens. Dat is dan wel weer een raar idee
Door Siberienne
De verschuiving is in een gebied met kleigrond ipv rots. Er wordt gesuggereerd dat dat in combinatie met de extreme regenval van de afgelopen maanden een rol kan hebben gespeeld.

De aarde schuift nog steeds en er verdween daarstraks nog een huis de afgrond in. Nog 15 mensen worden vermist.
Door dinky89
Fijn dat het met jullie goed is :)
Lijkt mij inderdaad ook wel bizar dat je daar zo kort geleden nog naar huizen hebt gekeken en nu een deel weggevaagd is.

Begrijp ik uit je bericht dat jullie huis wel op rots is gebouwd ipv klei?
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door