Ik zie jullie eerlijk gezegd hetzelfde zeggen. De regering heeft deze zomer te weinig gedaan...
En daardoor is nu het hek van de dam..
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Cathelijn schreef: ↑di 26 jan 2021, 19:16 Als het veilig kon, zou ik zo graag met een enorme groep mensen letterlijk achter onze politieagenten willen gaan staan om de relschoppers te laten zien hoeveel mensen afkeuren waar ze mee bezig zijnEr zijn groepen die het doen, bijzonder toch
Siberienne schreef: ↑di 26 jan 2021, 20:11 Er zijn groepen die het doen, bijzonder tochJazeker, mooi om dit tegengeluid te horen, zeker van deze groep
https://www.1limburg.nl/manifestatie-mv ... ze-stad-af
Siberienne schreef: ↑di 26 jan 2021, 20:11 Er zijn groepen die het doen, bijzonder tochJa goed he! Geeft de burger weer een beetje moed.
https://www.1limburg.nl/manifestatie-mv ... ze-stad-af
Charlie Angel schreef: ↑di 26 jan 2021, 13:32zonder te oordelen en te veroordelen wil ik gewoon enkele vergelijkingen maken:
En verbod op luxe dingen of vliegen zonder die enting. Ik vind dat echt niet kunnen. Nu vlieg ik nooit en kan niet naar festivals of concerten, maar voor anderen vind ik dat echt niet fair. Dat geeft nog een extra grote smet op keuzevrijheid en baas over je eigen lichaam.
Chouka schreef: zonder te oordelen en te veroordelen wil ik gewoon enkele vergelijkingen maken:Wat mij betreft gooi jij geen olie op het vuur hoor! Het gaat er om dat er op een goede manier gediscussieerd kan worden. Waar ieder zijn eigen mening kan en mag hebben en elkaar in de waarde houd. Zonder vingers wijzen.
- iedereen heeft het recht om te kiezen om te roken. Dankzij een wetgeving zijn de niet-rokers niet meer verplicht om heel sociaal mee rook in te ademen.
- iedereen heeft het recht om te kiezen om te drinken. Dankzij een wetgeving wordt er geprobeerd om daar geen verkeersslachtoffers mee te maken.
- ...
Ik vind dus dat iedereen het recht heeft om te kiezen om niet gevaccineerd te worden. Ik hoop alleen dat dat een heel bewuste keuze is bij iedereen apart. (en niet van 'googel maar eens op complottheorie')
De maatschappij heeft ook haar rechten. In België zijn er al 20.000 doden. Officieel in Nederland een heel pak minder/ in NL vermoedelijk nog meer. Dat zijn er 20.000 + ? te veel. Elke volgend overlijden dat vermeden kan worden moet vermeden worden.
Alle Europese landen geven hun inwoners de mogelijkheid om gratis gevaccineerd te worden. Juist omdat ze weten waarom dat zo van belang is.
Ook dan heeft iedereen apart het recht om liever ziek te worden, erge gezondheidsproblemen te krijgen en eventueel te overlijden. En ook dan hebben die personen recht op gezondheidszorg.
Bij de personen die gevaccineerd worden is er een klein percentage die geen antistoffen hebben. Die kozen voor bescherming en zij al dan niet geweten niet beschermd.
Als een groot percentage van de bevolking gevaccineerd en beschermd is dan is er een goede groepsimmuniteit. Dat betekent dat de mensen die niet beschermd zijn ook een kleine kans hebben om het virus tegen te komen.
Als je kiest om niet gevaccineerd te worden kan je besmet raken en anderen besmetten. Ook anderen die daar niet voor kozen. Met wat geluk genieten jullie van de groepsimmuniteit. Met wat tegenslag en als jullie met teveel zijn kiezen jullie voor iets waar de personen waar je mee in aanraking komt niet voor gekozen hebben. Gezien de ernst kan de maatschappij/ wetenschappers/ politiek ...
Er zijn wapens en er is een wapenwetgeving.
Er is recht op gezondheid en gezondheidsrichtlijnen.
en ik heb een dag gewacht om hierop te reageren. Nu hoop ik gewoon dat ik geen olie op het vuur doe.