Ronald schreef: ↑ma 25 jan 2021, 15:40 Ik vind het moeilijk om te lezen hoe mensen zich geschreven dingen aantrekken. Maar dat is nu juist ook het grootste nadeel van alleen-maar-tekst en discussies, over welk onderwerp dan ook. Nuances ontbreken, gelaatsuitdrukkingen, lichaamstaal zijn onzichtbaar en geschreven tekst kan o, zo makkelijk verkeerd geïnterpreteerd worden.
Juist op BP, juist met al deze betrokken mensen, heb ik tot nu toe altijd het gevoel dat je alles kan en mag zeggen (binnen bepaalde in mijn ogen normale fatsoensgrenzen) en dat elke discussie waardevolle informatie oplevert.
Maar juist in het geval waar emoties hoog op kunnen lopen en waar men zich niet of slecht begrepen voelt, kunnen deze discussies bijdragen aan dat gevoel.
Mocht ik iemand op wat voor manier dan ook voor de kop hebben gestoten: het is absoluut mijn bedoeling niet. Normaal gesproken geef je dan iemand een "kroep" (dat is Fries voor knuffel, Siberienne) en dan kun je het uitpraten. Op afstand werkt dat niet. En met platte geschreven tekst ook niet.
Voor iedereen:en denk maar even dat het een echte is.
Mooi hoor Ronald.

Ik begrijp er niets van. Van wat er in NL gebeurt of van wat er hier in dit topic gebeurd is de laatste 2 dagen.
Maar soms is het ook niet nodig begrip te hebben, het allemaal te begrijpen, zolang je maar beseft dat het voor die anderen wel belangrijk en reëel is.
Dus ik hou me erbuiten.
Maar ik schrik er wel van, dat moet ik toegeven.
Ik hoop dat het snel een beetje gaat liggen en iedereen elkaar weer wat meer begrijpt.