Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door sam28
Ik vind het super heftig en het maakt me ook bang. :'(
Veel sterkte voor de mensen die wonen in de gemeenten waar rellen zijn.

Gister is hier een halfslachtige poging tot rellen geweest en is er het raam van de AH ingegooid. Dat was redelijk in mijn wijk. :-\
Ik kan er lopend heen en doe er wel eens boodschappen. Dat vind ik heftig genoeg.
Door Cathelijn
Als het veilig kon, zou ik zo graag met een enorme groep mensen letterlijk achter onze politieagenten willen gaan staan om de relschoppers te laten zien hoeveel mensen afkeuren waar ze mee bezig zijn
Door dinky89
Heb het inderdaad gelezen van verschillende verenigingen van voetbalsupporters die vaak genoeg als harde kern als hooligans worden bestempeld. Heel mooi dat ze nu positief in het nieuws komen :)
Door eelke
Het viel gelukkig hartstikke mee hier, weinig incidenten.

Hoe ervaren jullie het zo savonds op straat? Ik krijg er maar een vreemd gevoel bij, zo rustig. Dus hier is wel een plas, en dan snel maar weer naar binnen.
Door sam28
Ik heb geen hond meer natuurlijk en zit ook thuis met dat oor. Maar ik heb ooit even samengewoond in het oosten nadat ik meer dan 15jaar weg geweest was daar.
Ik vond het heel naar op straat daar savonds en sochtends. Er was niemand, vergelijkbaar met de avondklok niemand.. Voor mij voelde dat heel onveilig. Ik woon liever hier waar er altijd wel mensen zijn.
Door Chouka
Charlie Angel schreef: di 26 jan 2021, 13:32
En verbod op luxe dingen of vliegen zonder die enting. Ik vind dat echt niet kunnen. Nu vlieg ik nooit en kan niet naar festivals of concerten, maar voor anderen vind ik dat echt niet fair. Dat geeft nog een extra grote smet op keuzevrijheid en baas over je eigen lichaam.
zonder te oordelen en te veroordelen wil ik gewoon enkele vergelijkingen maken:
- iedereen heeft het recht om te kiezen om te roken. Dankzij een wetgeving zijn de niet-rokers niet meer verplicht om heel sociaal mee rook in te ademen.
- iedereen heeft het recht om te kiezen om te drinken. Dankzij een wetgeving wordt er geprobeerd om daar geen verkeersslachtoffers mee te maken.
- ...
Ik vind dus dat iedereen het recht heeft om te kiezen om niet gevaccineerd te worden. Ik hoop alleen dat dat een heel bewuste keuze is bij iedereen apart. (en niet van 'googel maar eens op complottheorie')
De maatschappij heeft ook haar rechten. In België zijn er al 20.000 doden. Officieel in Nederland een heel pak minder/ in NL vermoedelijk nog meer. Dat zijn er 20.000 + ? te veel. Elke volgend overlijden dat vermeden kan worden moet vermeden worden.
Alle Europese landen geven hun inwoners de mogelijkheid om gratis gevaccineerd te worden. Juist omdat ze weten waarom dat zo van belang is.
Ook dan heeft iedereen apart het recht om liever ziek te worden, erge gezondheidsproblemen te krijgen en eventueel te overlijden. En ook dan hebben die personen recht op gezondheidszorg.
Bij de personen die gevaccineerd worden is er een klein percentage die geen antistoffen hebben. Die kozen voor bescherming en zij al dan niet geweten niet beschermd.
Als een groot percentage van de bevolking gevaccineerd en beschermd is dan is er een goede groepsimmuniteit. Dat betekent dat de mensen die niet beschermd zijn ook een kleine kans hebben om het virus tegen te komen.

Als je kiest om niet gevaccineerd te worden kan je besmet raken en anderen besmetten. Ook anderen die daar niet voor kozen. Met wat geluk genieten jullie van de groepsimmuniteit. Met wat tegenslag en als jullie met teveel zijn kiezen jullie voor iets waar de personen waar je mee in aanraking komt niet voor gekozen hebben. Gezien de ernst kan de maatschappij/ wetenschappers/ politiek ...

Er zijn wapens en er is een wapenwetgeving.

Er is recht op gezondheid en gezondheidsrichtlijnen.

en ik heb een dag gewacht om hierop te reageren. Nu hoop ik gewoon dat ik geen olie op het vuur doe.
Door Lizzy
Over de maatregelen die genomen zijn of juist niet genomen zijn en over of dat goed was of juist niet: ik denk niet dat welk kabinet dan ook met deze pandemie beslissingen had kunnen nemen waarbij ze iedereen tevreden hadden kunnen maken en kunnen houden. Een pandemie zorgt voor zo'n enorme complexe situatie dat je niet, nooit en never iedereen blij kan maken, ever. Er zijn altijd mensen een beetje de lul, behoorlijk de lul, heel erg de lul, mega de lul en onvoorstelbaar de lul.

Hadden we deze zomer de tent gewoon op slot gehouden en mensen niet op vakantie laten gaan, denken jullie dan serieus dat er geen moord en brand was geschreeuwd? Door de mensen die dus niet op vakantie konden maar wel wilde? Door de mensen die links of rechtsom afhankelijk zijn van toeristen? Door de mensen die knettergek zouden zijn geworden, een heel land waar iedereen bijna tegelijkertijd vakantie heeft en thuis moet blijven en overal tegelijkertijd vertier gaan zoeken en het dus overal druk had geworden?

Dus welke beslissing je ook neemt: deze heeft altijd negatieve gevolgen voor een bepaalde groep mensen. En, voor iedere maatregel die wel of niet genomen wordt is dus xx% van de mensen het er mee eens en xx% niet. Ik ben blij met de mondkapjesverplichting. Charlie Angels is dat niet. Ik bedoel maar.

Nooit, never, niet maak je iedereen blij en ik denk dat we dat een beetje voor ogen zouden moeten houden :-\

Kijk Wilders is nu overal tegen (doet me denken aan het artikel van Siberienne van een pagina of wat terug). Tegen alle maatregelen. Terwijl ie in het begin van de pandemie nog schreeuwde dat Rutte de dood van al die zielige zwakkere mensen op z'n naam had staan omdat ie niet genoeg harde maatregelen nam. Zo de wind waait, waait zijn rokje. En het is makkelijk om zo lekker van populaire mening naar populaire mening te hoppen maar Rutte wordt toch wel geacht om een iets stabielere mening er op na te houden. En dat doet hij. Ik vind : hij doet stinkend zijn best. Ben het echt niet overal mee eens, maar zie hoe zij hun best doen en zie hoe moeilijk het is, zo'n pandemie bedwingen. Je moet kiezen tussen mensenlevens, ziekenhuisbezetting, economie, bereidheid van je volk (nou dat gaat lekker op het moment ::) ) en nog vast honderd duizend andere dingen die wij niet eens kunnen bedenken! Oh en even voor de beeldvorming: ik stem al mijn hele leven links van het midden en kom dus niet eens in de buurt van de VVD :biggrin2:

En wat ik dan ook een beetje vind in de hele corona discussies is dat we zo'n nationale blik hebben op het hele gebeuren. Terwijl de hele wereld in de fik staat en ieder land op zijn manier z'n best doet om de pandemie te bedwingen en dat nergens zonder slag of stoot gaat.... In Engeland zijn er meer als 100.000 doden gevallen. In de US zijn er 435.000 doden gevallen. Dit is geen Nederlands probleem, dit is een wereldwijd probleem. Waarbij we in Amerika goed hebben kunnen zien wat er gebeurd als de president van het land gaat golfen :-\. En waarbij de bevolking (zonder maatregelen) ook moord en brand schreeuwt. Wat mij weer terug brengt bij het begin van mijn betoog: je kunt tijdens een pandemie nooit iedereen tevreden houden. Het is gewoon een vreselijke k*t situatie waar we in zitten, waar niemand wat aan kan doen.

Chouka schreef: zonder te oordelen en te veroordelen wil ik gewoon enkele vergelijkingen maken:
- iedereen heeft het recht om te kiezen om te roken. Dankzij een wetgeving zijn de niet-rokers niet meer verplicht om heel sociaal mee rook in te ademen.
- iedereen heeft het recht om te kiezen om te drinken. Dankzij een wetgeving wordt er geprobeerd om daar geen verkeersslachtoffers mee te maken.
- ...
Ik vind dus dat iedereen het recht heeft om te kiezen om niet gevaccineerd te worden. Ik hoop alleen dat dat een heel bewuste keuze is bij iedereen apart. (en niet van 'googel maar eens op complottheorie')
De maatschappij heeft ook haar rechten. In België zijn er al 20.000 doden. Officieel in Nederland een heel pak minder/ in NL vermoedelijk nog meer. Dat zijn er 20.000 + ? te veel. Elke volgend overlijden dat vermeden kan worden moet vermeden worden.
Alle Europese landen geven hun inwoners de mogelijkheid om gratis gevaccineerd te worden. Juist omdat ze weten waarom dat zo van belang is.
Ook dan heeft iedereen apart het recht om liever ziek te worden, erge gezondheidsproblemen te krijgen en eventueel te overlijden. En ook dan hebben die personen recht op gezondheidszorg.
Bij de personen die gevaccineerd worden is er een klein percentage die geen antistoffen hebben. Die kozen voor bescherming en zij al dan niet geweten niet beschermd.
Als een groot percentage van de bevolking gevaccineerd en beschermd is dan is er een goede groepsimmuniteit. Dat betekent dat de mensen die niet beschermd zijn ook een kleine kans hebben om het virus tegen te komen.

Als je kiest om niet gevaccineerd te worden kan je besmet raken en anderen besmetten. Ook anderen die daar niet voor kozen. Met wat geluk genieten jullie van de groepsimmuniteit. Met wat tegenslag en als jullie met teveel zijn kiezen jullie voor iets waar de personen waar je mee in aanraking komt niet voor gekozen hebben. Gezien de ernst kan de maatschappij/ wetenschappers/ politiek ...

Er zijn wapens en er is een wapenwetgeving.

Er is recht op gezondheid en gezondheidsrichtlijnen.

en ik heb een dag gewacht om hierop te reageren. Nu hoop ik gewoon dat ik geen olie op het vuur doe.
Wat mij betreft gooi jij geen olie op het vuur hoor! Het gaat er om dat er op een goede manier gediscussieerd kan worden. Waar ieder zijn eigen mening kan en mag hebben en elkaar in de waarde houd. Zonder vingers wijzen.

Gelukkig rook en drink ik niet dat scheelt. Even een grapje tussendoor. AfbeeldingAfbeelding

Wat de enting betreft ben ik geheel met je eens dat wanneer mensen zich niet laten enten daar over hebben nagedacht. En dat geldt andersom ook laat je je wel enten dan hoop ik dat daar ook over is nagedacht.
Ik heb er over nagedacht en uitgebreid met mijn huisarts over gesproken. Ik heb eds, cushing en mijn hele immuunsysteem is over zijn toeren, dus overal in gewrichten ontstekingen. Mijn huisarts was met mij heel stellig dat niet vaccineren beter is. Goed over nagedacht dus.
Maar ook als mensen geen medische redenen hebben dan moet dat mogen, als zij maar goed overwogen hun beslissing nemen. Ik had ook goed moeten nadenken als ik geen medische redenen had, dan had ik ook niet zomaar die prik laten zetten.

Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door