Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Siberienne
Kaio schreef: ma 11 jan 2021, 21:19 Aha!
Nu snap ik het. Die zit dus achter dit virus. Eindelijk alle fysieke winkels dicht! Weer een stap dichterbij :P
Ik verdenk trouwens ook nog steeds AliExpress van de snelle verspreiding vanuit China. Ik bedoel dat kan toch niet anders? Zo snel overal. Moet wel Express zijn...
Door pike
Siberienne schreef: ma 11 jan 2021, 22:24 Ik verdenk trouwens ook nog steeds AliExpress van de snelle verspreiding vanuit China. Ik bedoel dat kan toch niet anders? Zo snel overal. Moet wel Express zijn...
En daarom is Jack Ma natuurlijk ondergedoken, uit angst voor het onderzoeksteam..
Door src_esther
hannabelgje schreef: ma 11 jan 2021, 11:41 Wat is er evil aan Amazon?
Ondere andere de agressie waarmee het op de markt opereert, uitbuiting van mensen en kleine bedrijfjes en ga zo door. Voor mij past Amazon (Jeff Besos rijkste man) in het rijtje Microsoft (Bill Gates was toen hij MS leidde rijkste man), Facebook (Mark Zuckerberg is ook niet bepaald arm), Bol.com, Booking.com, AirBNB, Über, Deliveroo, etc... Allemaal bedrijven die uit zijn op een monopolie positie en zoveel mogelijk uitbuiten als mogelijk is. Bedrijven waar ik zo min mogelijk mee te maken wil hebben en soms is dat lastig, maar vrijwel altijd lukt het prima zonder.
Google en Apple horen er ook bij, maar die tonen in enige mate tenminste nog iets aan maatschappelijke verantwoordelijkheid.
Heel vroeger had ik PC's met Linux, maar die dingen hebben een levensduur van een hamster en leverden dus een berg afval op. Mijn huidige MacBook Pro kocht ik eind 2011, paar jaar terug beetje geheugen bij, harde schijf vervangen door SSD en is nog prima te gebruiken voor tekstbewerking, mailen, internetten, filmpje kijken. Ik heb een 2de hands fijne kleine iphone 5s, waar dit jaar de batterij en het scherm vervangen zijn, werkt prima.
In plaats van Google-search gebruik ik vaak Ecosia of Duckduckgo, vind ik daarmee niet wat ik zoek, gebruik ik toch Google.
Door Kaela
Is Bol.com zo erg? Een goede vriendin van ons verkoopt voor haar bedrijf veel via bol en is daar heel tevreden over. Heeft bij mij nooit grote vraagtekens opgeleverd.
Door sam28
src_esther schreef:Ondere andere de agressie waarmee het op de markt opereert, uitbuiting van mensen en kleine bedrijfjes en ga zo door. Voor mij past Amazon (Jeff Besos rijkste man) in het rijtje Microsoft (Bill Gates was toen hij MS leidde rijkste man), Facebook (Mark Zuckerberg is ook niet bepaald arm), Bol.com, Booking.com, AirBNB, Über, Deliveroo, etc... Allemaal bedrijven die uit zijn op een monopolie positie en zoveel mogelijk uitbuiten als mogelijk is. Bedrijven waar ik zo min mogelijk mee te maken wil hebben en soms is dat lastig, maar vrijwel altijd lukt het prima zonder.
Google en Apple horen er ook bij, maar die tonen in enige mate tenminste nog iets aan maatschappelijke verantwoordelijkheid.
[..]
In plaats van Google-search gebruik ik vaak Ecosia of Duckduckgo, vind ik daarmee niet wat ik zoek, gebruik ik toch Google.
Ik was aan zo'n soort tekst begonnen maar heb echt pijn aan mijn oor en kreeg het niet goed verwoord. Maar ditte dus.
Ik heb geen macbook maar een Linuxbak en irriteer me mateloos aan elke 3-5 jaar een stukke laptop. Ik gebruik ook Duckduck en in plaats van google maps gebruik ik openstreetmaps. Het is maar heel zelden dat ik toch maps of google nodig heb.

Naast Whatsapp gebruik ik veel liever Signal, echt geëncrypteerd en opensource zodat (als je er verstand van hebt) je in de logbestanden kunt meekijken.
FB, Insta e.d. heb ik niet. Whatsapp, FB en Insta is allemaal van Mark Zuigerberg. Vanaf 8 februari gaan ze ook ALLE data met elkaar delen dus worden je WA gesprekken meegelezen voor reclamedoeleinden op FB en Insta of ze worden verkocht. Want onze Mark is natuurlijk heel armlastig.
Ik twijfel nog of ik WA er helemaal uit doe of het wel accepteer maar tegen iedereen die tegen me aan gaat praten een standaard bericht terug stuur met iets in de trant van "voor een inhoudelijke reactie; installeer Signal!!" Met daarbij de reden.
En als er ooit een goede linux telefoon komt is die voor mij :biggrin2:
Door src_esther
sam28 schreef: di 12 jan 2021, 08:17 Ik was aan zo'n soort tekst begonnen maar heb echt pijn aan mijn oor en kreeg het niet goed verwoord. Maar ditte dus.
Ik heb geen macbook maar een Linuxbak en irriteer me mateloos aan elke 3-5 jaar een stukke laptop. Ik gebruik ook Duckduck en in plaats van google maps gebruik ik openstreetmaps. Het is maar heel zelden dat ik toch maps of google nodig heb.

Naast Whatsapp gebruik ik veel liever Signal, echt geëncrypteerd en opensource zodat (als je er verstand van hebt) je in de logbestanden kunt meekijken.
FB, Insta e.d. heb ik niet. Whatsapp, FB en Insta is allemaal van Mark Zuigerberg. Vanaf 8 februari gaan ze ook ALLE data met elkaar delen dus worden je WA gesprekken meegelezen voor reclamedoeleinden op FB en Insta of ze worden verkocht. Want onze Mark is natuurlijk heel armlastig.
Ik twijfel nog of ik WA er helemaal uit doe of het wel accepteer maar tegen iedereen die tegen me aan gaat praten een standaard bericht terug stuur met iets in de trant van "voor een inhoudelijke reactie; installeer Signal!!" Met daarbij de reden.
En als er ooit een goede linux telefoon komt is die voor mij :biggrin2:
Ik heb heel lang gehoopt en gewacht op de Fairphone in de hoop dat daar Linux of Mozilla op zou draaien. Toen kozen ze voor Android en ben ik afgehaakt.
Door sam28
Ja! Die hoop had ik inderdaad ook. Dat Linux die zou krijgen.
Ze zijn wel aan het testen met een telefoon maar het is volgens mij nog voor mensen die echt die hard programmeurs zijn vanwege alle bugs.
Door doranto
Die avondklok hè... ik heb daar vragen over. Sommige feiten kan ik nergens terug vinden. Zoals,
- is het een digitale of analoge klok?
- moet ik deze klok zelf aanschaffen of word deze verspreid door de overheid?
- is deze klok overdag onbruikbaar?
- Is het een staande of wandklok?
Ik vind persoonlijk dat er nog veel onduidelijkheden zijn.
En waar de fuck zet ik deze weer neer??
Zucht🤷‍♀️
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door