Kim_S schreef: Had dat toch niet achter "onze" Jeff gezocht![]()
![]()

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Kaio schreef: ↑ma 11 jan 2021, 21:19 Aha!Ik verdenk trouwens ook nog steeds AliExpress van de snelle verspreiding vanuit China. Ik bedoel dat kan toch niet anders? Zo snel overal. Moet wel Express zijn...
Nu snap ik het. Die zit dus achter dit virus. Eindelijk alle fysieke winkels dicht! Weer een stap dichterbij![]()
Siberienne schreef: ↑ma 11 jan 2021, 22:24 Ik verdenk trouwens ook nog steeds AliExpress van de snelle verspreiding vanuit China. Ik bedoel dat kan toch niet anders? Zo snel overal. Moet wel Express zijn...En daarom is Jack Ma natuurlijk ondergedoken, uit angst voor het onderzoeksteam..
hannabelgje schreef: ↑ma 11 jan 2021, 11:41 Wat is er evil aan Amazon?Ondere andere de agressie waarmee het op de markt opereert, uitbuiting van mensen en kleine bedrijfjes en ga zo door. Voor mij past Amazon (Jeff Besos rijkste man) in het rijtje Microsoft (Bill Gates was toen hij MS leidde rijkste man), Facebook (Mark Zuckerberg is ook niet bepaald arm), Bol.com, Booking.com, AirBNB, Über, Deliveroo, etc... Allemaal bedrijven die uit zijn op een monopolie positie en zoveel mogelijk uitbuiten als mogelijk is. Bedrijven waar ik zo min mogelijk mee te maken wil hebben en soms is dat lastig, maar vrijwel altijd lukt het prima zonder.
src_esther schreef:Ondere andere de agressie waarmee het op de markt opereert, uitbuiting van mensen en kleine bedrijfjes en ga zo door. Voor mij past Amazon (Jeff Besos rijkste man) in het rijtje Microsoft (Bill Gates was toen hij MS leidde rijkste man), Facebook (Mark Zuckerberg is ook niet bepaald arm), Bol.com, Booking.com, AirBNB, Über, Deliveroo, etc... Allemaal bedrijven die uit zijn op een monopolie positie en zoveel mogelijk uitbuiten als mogelijk is. Bedrijven waar ik zo min mogelijk mee te maken wil hebben en soms is dat lastig, maar vrijwel altijd lukt het prima zonder.Ik was aan zo'n soort tekst begonnen maar heb echt pijn aan mijn oor en kreeg het niet goed verwoord. Maar ditte dus.
Google en Apple horen er ook bij, maar die tonen in enige mate tenminste nog iets aan maatschappelijke verantwoordelijkheid.
[..]
In plaats van Google-search gebruik ik vaak Ecosia of Duckduckgo, vind ik daarmee niet wat ik zoek, gebruik ik toch Google.
sam28 schreef: ↑di 12 jan 2021, 08:17 Ik was aan zo'n soort tekst begonnen maar heb echt pijn aan mijn oor en kreeg het niet goed verwoord. Maar ditte dus.Ik heb heel lang gehoopt en gewacht op de Fairphone in de hoop dat daar Linux of Mozilla op zou draaien. Toen kozen ze voor Android en ben ik afgehaakt.
Ik heb geen macbook maar een Linuxbak en irriteer me mateloos aan elke 3-5 jaar een stukke laptop. Ik gebruik ook Duckduck en in plaats van google maps gebruik ik openstreetmaps. Het is maar heel zelden dat ik toch maps of google nodig heb.
Naast Whatsapp gebruik ik veel liever Signal, echt geëncrypteerd en opensource zodat (als je er verstand van hebt) je in de logbestanden kunt meekijken.
FB, Insta e.d. heb ik niet. Whatsapp, FB en Insta is allemaal van Mark Zuigerberg. Vanaf 8 februari gaan ze ook ALLE data met elkaar delen dus worden je WA gesprekken meegelezen voor reclamedoeleinden op FB en Insta of ze worden verkocht. Want onze Mark is natuurlijk heel armlastig.
Ik twijfel nog of ik WA er helemaal uit doe of het wel accepteer maar tegen iedereen die tegen me aan gaat praten een standaard bericht terug stuur met iets in de trant van "voor een inhoudelijke reactie; installeer Signal!!" Met daarbij de reden.
En als er ooit een goede linux telefoon komt is die voor mij![]()