Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door dinky89
pearlsofpassion schreef: zo 20 dec 2020, 19:43 Ja, hier in België ook.
Ze hebben nu 24 uur de grens dicht gehouden, of tis nog bezig, maar wat daar het nut van is? Wat doet een dag nu uit?
Dat was voor de Belgen om tijd te kopen voor overleg waar Nederland het gewoon dicht heeft gegooid voor onbepaalde tijd. Verwacht dat die 24 uur in België wel wordt verlengd nu meerdere landen na Nederland de grens sluiten vanuit VK.
Ja, dat verwacht ik ook wel. Iedereen denk ik.
Maar als het al een maand geweten is, waarom dan nu met een dag beginnen en niet gewoon meteen langer of al vroeger iets gedaan hebben?
Enfin, maakt niet uit. ::)
Door src_esther
Basil schreef: zo 20 dec 2020, 19:47 Vriendin sprak iemand die dat was overkomen
Schei toch uit! Van horen zeggen dus. Dat verhaal gaat al ongeveer sinds het begin dat er iets uitgebreider getest wordt rond maar je hoort het nooit uit eerste hand...
Door Kaio
Wat ik niet snap, dat was in september al, is nu december...
En in NL eind september wat ik had gelezen. En in een aantal andere landen...maar als het dan zo veel besmettelijkers is, waarom zijn er dan maar enkele gevallen? Klinkt nl tegenstrijdig.
En ik vind dat nogal een tijdje tussen zitten, september - december, :g: Wat moet ik daar nou van denken?
Naja ik ga mijn steen maar weer opzoeken wordt er zo niet goed van van dit.
Door Siberienne
Kaio schreef: ma 21 dec 2020, 07:41 Wat ik niet snap, dat was in september al, is nu december...
En in NL eind september wat ik had gelezen. En in een aantal andere landen...maar als het dan zo veel besmettelijkers is, waarom zijn er dan maar enkele gevallen? Klinkt nl tegenstrijdig.
En ik vind dat nogal een tijdje tussen zitten, september - december, :g: Wat moet ik daar nou van denken?
Naja ik ga mijn steen maar weer opzoeken wordt er zo niet goed van van dit.
Ik kan je de link naar het artikel sturen maar ik vermoed dat wat erg technisch is. Ben zelf nog aan het ‘studeren’ erop.
Maar kort gezegd: zo’n nieuwe variant die opduikt, dat kost tijd voordat die zich nestelt. Een persoon met een nieuwe variant hoeft niet tot verspreiding te leiden. Sterker nog, de meeste mensen besmetten niemand, toevallig las ik vandaag nog een blog over een meta analyse van de besmettelijkheid van SATS CoV; zelfs binnen gezinnen is de secundaire attack rate (het aantal nieuwe gevallen binnen een groep contacten) maar rond 20%.
https://reflectionsipc.com/2020/12/20/s ... -analysis/

Dus als zo’n nieuw virus opduikt, heb je vaak een hele hoop doodlopende straatjes, tot iemand met zo’n virus wel een grote groep besmet, en dan is het bingo. Dan duurt het ook nog even voordat je dat in het onderzoek gaat zien. Groot Brittannië doet heel veel aan sequencen van stammen en hebben dat goed in beeld, maar dat kan je niet voor elke positieve virus test doen. Dat doe je in steekproeven en dan moet je trend veranderingen gaan zien. Dan kan een variant opduiken en verdwijnen (dat is ook gebeurt, bv ook hier in Noorwegen met een stam waarvan men ook even dacht dat die veel besmettelijker was) of een stam kan zich echt gaan nestelen en de boel over gaan nemen. Maar dat zie je pas in de loop van de tijd. Dat daar een paar maanden overheen gaan is niet zo raar eigenlijk.
Door Kaela
Wij doen al maanden boodschappen bestellen. Nou dat is nu dus een drama. Ik maak een lijst, kies uit alles wat niet uitverkocht is en prompt een uur later is de helft van mijn lijst alweer uitverkocht. Wat een ruk systeem, zorg dat je voorraad op orde is.

Gelukkig zijn we gewoon met zijn tweetjes met kerst, ik zou dikke stress krijgen als ik voor gasten zou moeten koken.
Door Lizzy
Kaela schreef: ma 21 dec 2020, 13:49 Wij doen al maanden boodschappen bestellen. Nou dat is nu dus een drama. Ik maak een lijst, kies uit alles wat niet uitverkocht is en prompt een uur later is de helft van mijn lijst alweer uitverkocht. Wat een ruk systeem, zorg dat je voorraad op orde is.

Gelukkig zijn we gewoon met zijn tweetjes met kerst, ik zou dikke stress krijgen als ik voor gasten zou moeten koken.
Hier dezelfde ervaring. Echt niet fijn :-\
Rare is: online boodschappen is vrijwel niet te doen.... maarre.... de winkel zelf is ook stampvol!!!! Hele gezinnen die gewoon met zn allen boodschappen gaan doen, ieder een eigen karretje🤔???
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door