Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Mandarijn
eelke schreef: di 24 nov 2020, 16:21 Ooohh ik zou wel een borrel lusten, is het al vrijdagmiddag?
Als we een zware/heftige inzet hebben gehad bij de brandweer en we gaan daarover napraten dan volgt altijd de vraag of de "r" in het uur zit......zo ja dan maken we een flesje bier open. Maar wel een nuancering.....voor de middag wordt dat dan koffie
Door eelke
Mandarijn schreef: wo 25 nov 2020, 17:11 Als we een zware/heftige inzet hebben gehad bij de brandweer en we gaan daarover napraten dan volgt altijd de vraag of de "r" in het uur zit......zo ja dan maken we een flesje bier open. Maar wel een nuancering.....voor de middag wordt dat dan koffie
:biggrin2: ik heb de zoveel biertjes voor 12.00 badge op untappd wel behaald hoor :D
Door hannabelgje
Vandaag mijn 4 hanen geslacht met mijn schoonzus en buurvrouw. Ik ga weer proberen er eentje zelf te eten. Tot nu toe lukt me dat niet. Ookal weet ik dat het gewoon eerlijk vlees is. Ze hebben lekker de ruimte gehad, mooie meisjes en lekker kunnen doen waar ze zin in hadden. Maargoed we zullen zien. De rest eet de buurvrouw/schoonzus. Die vindt het fijn om ze te eten, wetende dat ze een goed leven en ook een humaan einde hebben gehad.

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk

Door pearlsofpassion
Ow, ik dacht dat Zoë en de katten ze aten?
Ik vind het slachten het moeilijkst. Eens de veren eraf zijn vind ik opeten niet meer zo'n probleem. Maar ik heb er nu eentje lopen waar ik al meer tegenop zie dan de vorigen. Maar hij is nog maar 11 weken, ik heb nog wat tijd.

Ik hoop wel dat je er toch van kan genieten Hannah. Tis idd wel mooi vlees, als je het kan.
Door hannabelgje
pearlsofpassion schreef:Ow, ik dacht dat Zoë en de katten ze aten?
Ik vind het slachten het moeilijkst. Eens de veren eraf zijn vind ik opeten niet meer zo'n probleem. Maar ik heb er nu eentje lopen waar ik al meer tegenop zie dan de vorigen. Maar hij is nog maar 11 weken, ik heb nog wat tijd.

Ik hoop wel dat je er toch van kan genieten Hannah. Tis idd wel mooi vlees, als je het kan.
Vaak wel ja, maar mijn schoonzus moet het vervelende werk doen dus dan mag ze ook het resultaat ervan hebben. Zij moest eerder ook een drempel over om ze te kunnen eten. Maar ze zei dat dat nu prima ging. Ik ga het gewoon nog eens proberen. Afgelopen nacht al slecht geslapen omdat ik wist dat we ze vandaag gingen slachten. Maar mijn buurman aan de andere kant (die een hond heeft die dag en nacht buiten zit en bij ieder geluid blaft) heeft geklaagd dat de hanen kraaien. Dus nu maar wat vaart achter gezet. Ik heb nu nog een cochin kriel haantje lopen wat ik al had. Als hij daar ook last van heeft dan koopt hij maar oordopjes.

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk

Door sam28
Ooh, gets. Ik snap dat je ze zelf slacht maar dat is niet voor mij. ;D
Hopelijk lukt het je het ook op te eten, wel het beste stuk vlees dat je kunt eten, waarvan je weet dat ze een fantastisch leven hebben gehad en humaan geslacht zijn.
Door Kaio
Succes Hanna :biggrin2:
Tja vroeguh ging dat gewoon zo he, eigenlijk. Heb dat trouwens nog meegemaakt bij mijn opa en oma in Hongarije. Kippen slachten. De buren lieten varkens slachten en maakten er zelf de lekkerste worsten van. Etc. Dieren liepen wel allemaal lekker rond.

Ik denk dat ik maar trouwens aandelen in galliprant ga nemen ::) Oli heeft artrose in tenen in de linker voet. Dus weer een potje per maand erbij :P
Door dinky89
Vandaag eindelijk de moed gevonden om mijn kledingkast op te ruimen. Denk dat driekwart van alle broeken in de zak voor de kledingcontainer is beland omdat ik er met geen mogelijkheid meer in kom terwijl de broeken nog zeer netjes zijn :-X bovenkleding is gelukkig wel uitzoeken wat ik nog leuk vind aangezien de kilo's daar minder invloed hebben :)
Door sam28
Er loopt sinds heel kort een Dalmatiër PUP bij mij op het veldje. :smitten: :smitten: :smitten:
Echt een draak. Liep los en zat al lekker te vreten bij de prullenbak en baas kreeg m niet te pakken. Ik hoop maar dat ie zich heeft ingelezen en het snapt hoe je een dal moet aanpakken. (maak ik me dan zorgen over.. Ben echt ongeschikt als fokker geloof ik.. ;D )
Maar een mini Ziva. :smitten: :smitten:

Vanochtend met hardlopen zag ik in de verte wat groots en wits staan, beetje ellendig stond ze. Want het miezerde. ;D Ik herkende direct dat het een dalmatiër was ook. Zo leuk!
Door doranto
sam28 schreef: za 12 dec 2020, 08:41 Er loopt sinds heel kort een Dalmatiër PUP bij mij op het veldje. :smitten: :smitten: :smitten:
Echt een draak. Liep los en zat al lekker te vreten bij de prullenbak en baas kreeg m niet te pakken. Ik hoop maar dat ie zich heeft ingelezen en het snapt hoe je een dal moet aanpakken. (maak ik me dan zorgen over.. Ben echt ongeschikt als fokker geloof ik.. ;D )
Maar een mini Ziva. :smitten: :smitten:

Vanochtend met hardlopen zag ik in de verte wat groots en wits staan, beetje ellendig stond ze. Want het miezerde. ;D Ik herkende direct dat het een dalmatiër was ook. Zo leuk!
Dit klinkt zo herkenbaar! Hetzelfde heb ik als ik iemand met een bordercolliepupje zie... :)
Door koekje
Wat werkt ook al weer het beste tegen vlooien? Bij katten.
Sien heeft pietjes. Ik schaam me dood, het is zelfs zo erg dat ze er kale plekken van heeft sinds bijna een week.
Toen ik haar vorige week met de pietenkam kamde, zat er wel veel 'zwart zand' tussen de haren. Vlooienkakjes dus :-[

Dat wordt ook weer lekker bedden wassen en matrassen stomen, want Sien slaapt graag overdag illegaal boven. En iedere dag op en ander bed.
En ook de bank en het vloerkleed. Voor de zekerheid ook maar alle box- en speelkleden wassen.

Gelukkig heb ik verder de hele dag niets te doen ofzo, anders zou ik me maar vervelen :-X
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door