Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door src_esther
pearlsofpassion schreef: vr 16 okt 2020, 12:13 Heb 2 dingen vb op het oog.
Een vacature voor verzorger/groom op een fokkerij waar ze ook wedstrijden rijden. Das heel ruim verzorgen eigenlijk. Alle aspecten.

En dierenartsassistent bij een fertiliteitskliniek voor paarden.

De eerste zitten in de rats ivm Corona maar ik blijf om de zoveel maand eens contact opnemen.
Het 2e hebben me gezegd dat ze nog niet met de selectie bezig zijn en de andere vacatures eerst doen. Maar het duurt wel lang voor ik iets hoor...
Het klinkt leuk maar ik raad je dat ten zeerste af. Zonder kinderen is het al een zware baan, laat staan met 3 jonge kinderen. En goed betalen zal het zeker niet doen.

Gefeliciteerd met je baan in het lab en succes gewenst.
Door src_esther
Kaela schreef: za 17 okt 2020, 12:55 We hebben wat duimpjes nodig voor Otje. Ze heeft koorts en wil niet eten. Zijn gisteravond en vanmorgen bij de dierenarts geweest. Nu weer afwachten wat de medicatie gaat doen. Ze heeft vanmorgen een onderhuids infuus gehad, maar ze zal nu toch echt moeten gaan eten!
De duimen draaien voor Otje.
Door Kaela
Otje heeft vanmiddag gegeten en zeurt weer! Dat zijn goede tekenen! Nu nog even spannend wat er gebeurd als dit medicijn uitgewerkt raakt morgenochtend, maar dit geeft in ieder geval weer even wat respijt. Dank voor alle duimen!
Door pearlsofpassion
src_esther schreef: za 17 okt 2020, 17:16 Het klinkt leuk maar ik raad je dat ten zeerste af. Zonder kinderen is het al een zware baan, laat staan met 3 jonge kinderen. En goed betalen zal het zeker niet doen.

Gefeliciteerd met je baan in het lab en succes gewenst.
Bedankt voor de waarschuwing. Maar als het iets is dat je echt graag doet, zou het best kunnen dat het net meer energie netto overschiet dan bij de lab job.
Toch?
Ik ben alleszinds niet bang van fysiek werk. Dat is het punt niet.
Maar goed, het zal toch nog niet voor direct zijn. En nu ik de lab job heb ga ik er ook niet achter zitten he..
hannabelgje schreef: POP gefeliciteerd! Lijkt me vreselijk zwaar. Ik hoop dat het voor jou gaat werken.
Moeder zijn is natuurlijk altijd best zwaar en er een job bij is altijd als best pittig. Zonder kinderen is dat echt een stuk eenvoudiger. Dat lijkt zo lang geleden. ;D
En ja, ik maak het dan nog extra moeilijk door hen percé naar school te willen brengen en te halen en m'n man daar niet mee te belasten (die draait momenteel vb weken van meer dan 50uur). Dat zijn natuurlijk beslissingen die wij samen nemen en wij belangrijk vinden. Das onze persoonlijke keuze.
Ik hoop ook van harte dat het me gaat lukken. Maar zoniet, dan zoeken we weer iets anders.
Als ik de kinderen in opvang zou moeten brengen en ze slaap tekort zouden komen (want ze moeten nog meer dan 12 uur slapen op een dag ), zou ik me daar slecht bij voelen en daar ook aan onderdoor gaan.

Ik hoop dat jouw stom werkje morgen uiteindelijk meevalt.
Door pike
In de paardenwereld wordt je inderdaad bepaald niet rijk van (heel hard) werken. Maar als daar je hart ligt, en het niet in eerste instantie om het geld gaat maar om het plezier in het werk, dan is het zonder meer geweldig als je de kans krijgt. Maar src-esther heeft wel gelijk; de combi deeltijdbaan + kindertjes + ook nog werken in de paardenwereld is wel erg veel hooi op de vork. Werken met paarden is niet alleen fysiek zwaar, je moet ook nog eens je hersens erbij houden.
Door Siberienne
Succes PoP, lijkt me pittige combi. Moet je verreizen naar je werk?

Ik weet dat ze in NL nogal bezig zijn met gekleurde brillen in de nachtdiensten om de overgangen makkelijker te maken.

Even iets heel anders; ik hang beetje te vegeteren op de bank na een fikse wandeling vandaag en kom dit tegen op YouTube,
Hilarisch toch?

Door pearlsofpassion
pike schreef: za 17 okt 2020, 20:22 In de paardenwereld wordt je inderdaad bepaald niet rijk van (heel hard) werken. Maar als daar je hart ligt, en het niet in eerste instantie om het geld gaat maar om het plezier in het werk, dan is het zonder meer geweldig als je de kans krijgt. Maar src-esther heeft wel gelijk; de combi deeltijdbaan + kindertjes + ook nog werken in de paardenwereld is wel erg veel hooi op de vork. Werken met paarden is niet alleen fysiek zwaar, je moet ook nog eens je hersens erbij houden.
Nee nee, als ik bij de paarden zou gaan werken, echt werken, is dat als job. Niet in combi met die deeltijdse labojob (die normaal toch maar tijdelijk is).
Zou trouwens ook wss deeltijds worden.
Wat ik nu wil combineren is een beetje ervaring opdoen, als vrijwilliger en dus als hobby. 2 of 3x per week een uur of 3. Ik ga er vandaag eens over praten. Zal zowiezo niet voor de eerste 2-3 weken zijn. Eerst eens zien hoe dat nachtwerk loopt.
Door pearlsofpassion
Siberienne schreef: za 17 okt 2020, 20:55 Succes PoP, lijkt me pittige combi. Moet je verreizen naar je werk?

Ik weet dat ze in NL nogal bezig zijn met gekleurde brillen in de nachtdiensten om de overgangen makkelijker te maken.

Even iets heel anders; ik hang beetje te vegeteren op de bank na een fikse wandeling vandaag en kom dit tegen op YouTube,
Hilarisch toch?

Ik moet 20 min rijden. Dus das goed te doen.. Voor Belgische normen toch...
Door hannabelgje
Gisteren braaf mijn 4 uurtjes gewerkt. Gezellig bij mijn ouders. Vandaag echt vrij. Helaas besloot Zoë dat ze voor 9 uur al uitgelaten wilde worden. Ach ja nu lekker samen op de bank en gaan we zo lekker op ons gemakje ontbijten. Fijne zondag allemaal.

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk

Door doranto
hannabelgje schreef: zo 18 okt 2020, 09:52 Gisteren braaf mijn 4 uurtjes gewerkt. Gezellig bij mijn ouders. Vandaag echt vrij. Helaas besloot Zoë dat ze voor 9 uur al uitgelaten wilde worden. Ach ja nu lekker samen op de bank en gaan we zo lekker op ons gemakje ontbijten. Fijne zondag allemaal.

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk
Klinkt goed. Ruilen? :D
Wij zitten midden in de verbouwing. Bijna alle vloeren liggen er momenteel uit en je wilt niet weten hoeveel rotzooi en stof dat dat geeft. Vandaag nog even de laatste vloer (die van de hal) eruit hakken en 30cm. zand uitgraven... ::) Dan kunnen de leidingen worden aangelegd, de isolatie en betonvloeren erin, dan opnieuw isolatie en vloerverwarming en de afdekvloer erop. Dan nog muren metselen, tegelen, badkamer en keuken plaatsen en dan is er weer een deel vrijwel klaar. Wij wonen nu tijdelijk in een kleine aanbouw. Als het huis klaar is, gaat de aanbouw plat en wordt opnieuw neergezet. Maar ik denk dat dit deel de meeste overlast geeft.
Door sam28
Vanochtend om 6.15 al wakker. Ik heb binnenkort toets dus zit te leren. Vanochtend al rekenles gehad. Nu poes Lea op schoot en een broodje in de oven :)
Door CindyMayella
Zit nu middenin mn laatste nachtdienst..... Is de afgelopen nacht en nu is het erg rustig tot stil.... heb alles al gedaan wat ik moest doen.... nou ja, alleen nog stokbrood afbakken en saucijzenbroodjes, maar dat mag/kan pas tussen 04 en 04.30 uur.... Dan duurt zo’n dienst wel erg lang :-\ ..... Kan nog niet wennen aan een ander slaapritme, maar goed, zo vaak heb ik geen nachtdienst... als ik thuis kom, heb ik 4 dagen vrij :D ....
Door Fenixjuh
Oh, lekker CindyMella! Welterusten en fijne dagen :)
Ik kom niet net mijn bed uitgerold! Ik had genoeg energie om me eerst aan te kleden en dan pas eten :) Nu wel iets misselijk, maar niet genoeg om voor thuis te blijven, dus ik ga lekker ff met de boefjes weg :)

Verstuurd vanaf mijn PRA-LX1 met Tapatalk

Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door