Zelfgerookte zalm, gebakken aardappeltjes en slade rucola, alfalfa, avocado en wortel
Toetje apple crumble
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
pike schreef: ↑vr 02 okt 2020, 21:52 Misschien moet je het dan anti-erwtensoep noemenRucola en granaatappel weglaten en je hebt zo een mooie gratinIk vind de soep op die foto er wel erg aantrekkelijk uitzien moet ik zeggen.
Vandaag aten we een salade van witlof, rucola, peer, granaatappel, hazelnoten en blauwaderkaas. Zo langzaam aan vind ik het weer niet meer zo passend om (koude) salades als maaltijd te eten. Dus dit was vast de laatste keer dit jaar.
Siberienne schreef: ↑vr 02 okt 2020, 22:41 Rucola en granaatappel weglaten en je hebt zo een mooie gratin
dinky89 schreef: ↑vr 02 okt 2020, 19:04 Ik heb pizza besteld met als toetje choco lavacake![]()
Basil schreef: ↑vr 02 okt 2020, 16:34 Peulvruchten zijn niet gezond dus daarom zonder erwten.Volgens de meneer van Oersterk.
De soep wordt gemaakt van knolselderij, broccoli, prei , wortel , ui dus bomvol groenten
Ben benieuwd, nog niet eerder gemaakt.
Maar echte erwtensoep lag me altijd zwaar op de maag dus die erwten zal ik niet missen![]()
De soep kan vegetarisch, kan met gerookte kipfilet of geroosterde noten.
- pien - schreef: ↑za 03 okt 2020, 12:06 Volgens de meneer van Oersterk.Met voeding kun je veel gezondheidsproblemen voorkomen en zelfs genezen. Je moet dan wel weten wat het doet in je lichaam.
Sommige mensen kunnen niet tegen bepaalde voedingsmiddelen, dat is zonder meer een feit, maar zolang je ergens geen last van hebt zou je alles - met mate- kunnen eten.
Ik vind het fijn om te lezen dat jullie je beter voelen met dit eten, alleen om meteen iets als ongezond te bestempelen vind ik een hele bewering.
Basil schreef: ↑vr 02 okt 2020, 18:22 In peulvruchten en ook in granen zitten veel anti-nutriënten zoals lectines en saponines. Deze stoffen hebben verstorende effecten op de gezondheid. Peulvruchten verzuren het lichaam.Heb je zelf ook een beetje onderzoek daarnaar gedaan? Want:
Ik at zelden peulvruchten want voelde niet lekker na het eten.
pearlsofpassion schreef: ↑za 03 okt 2020, 07:11 Lauw warme salades gaan ook...Ik ben geen fan van kikkererwten of andere erwten of bonen. Sperziebonen prima, hele, hele kleine boontjes dat gaat goed. Maar anders
Die je gewoon 1 of 2 ingrediënten er nog wat warm in.
Heb zo'n recept van veldsla met granaatappel, feta en warme pompoen en geroosterde kikkererwten (die worden dan knapperig). Errug lekker, en bijna winters.
src_esther schreef: ↑za 03 okt 2020, 15:39 Heb je zelf ook een beetje onderzoek daarnaar gedaan? Want:Heb verschillende boeken van diverse " goeroes" staan
1. anti-nutriënten verminderen sterk door bewerkingen al verhitting (plus dat je het correct moet bereiden in geval van peulvruchten is dat weken (indien gedroogd), spoelen (na weken en koken of uit pot), kookvocht weggooien (hoewel bij een goede hummus een beetje kookvocht wonderen doet)...)
2. er zijn heel veel groenten, fruit en noten met veel anti-nutriënten. Hoe zit het met spinazie? Groente/fruit uit de nachtschade familie (aubergine, aardappel, tomaat, paprika)? Paranoten? Eet je dat ook allemaal niet meer?
Sorry, ik krijg altijd een beetje de kriebels van "voedingsguru's", vooral als ze zeggen dat je bepaalde zaken niet mag eten.
Nouja, als je je er goed bij voelt, lekker doen.
Basil schreef: ↑za 03 okt 2020, 16:25 Heb verschillende boeken van diverse " goeroes" staanWaarom? src_Esther is toch niet de enige die hier leest? En ik vind het wel interessant. Ik vind het niet mijn ding (krijg ook wel mail van oer-dinges) maar ik vind het wel interessant.![]()
En inderdaad eet ik geen aardappels, tomaat en paprika meer. Noten eten we wel, paranoten met mate.
Doe wat bij je past en waar je je goed bij voelt!
Maar dit topic is om te delen wat we eten vandaag meer niet hoor.
Zal het voortaan minder uitgebreid beschrijven.