Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Lizzy
Huh? Oh echt? Wij hebben vanmorgen met volle zon en strak blauwe hemel in het bos gelopen. Zon schijnt nog steeds, hoewel het bewolkt begint te worden nu.

Vanavond eten we aardappelen en zoete aardappelen uit de oven, salade en een gekookt ei.
Door Basil
Lizzy schreef: di 29 sep 2020, 11:10 Kun je er wat meer over vertellen Basil? Is zeker ongeschikt voor vegetariërs?
Lizzy, Je eet veel groente en belangrijk zijn eiwitten. Geen zuivel. Vlees alleen kip, verder vis en eieren. Het is vooral veel afwisseling en zo puur mogelijk.
Er staan ook veel vegetarische recepten op het menu, de magazines in de webshop zijn erg leuk om een idee te krijgen van wat OERsterk is.
Het is meer dan alleen voeding, echt heel interessant.
Door Lizzy
OK, dank je Basil. Niks voor mij dus....

Vanavond tofu curry met peultjes en broccoli en rijst en heel veel koriander op mijn bordje en 1 blaadje op die van Leo :biggrin2:
Door Basil
Lizzy schreef: vr 02 okt 2020, 16:17Leg eens uit ;D
Peulvruchten zijn niet gezond dus daarom zonder erwten.
De soep wordt gemaakt van knolselderij, broccoli, prei , wortel , ui dus bomvol groenten
Ben benieuwd, nog niet eerder gemaakt.
Maar echte erwtensoep lag me altijd zwaar op de maag dus die erwten zal ik niet missen :biggrin2:
De soep kan vegetarisch, kan met gerookte kipfilet of geroosterde noten.
Door Lizzy
Basil schreef: vr 02 okt 2020, 16:34 Peulvruchten zijn niet gezond dus daarom zonder erwten.
De soep wordt gemaakt van knolselderij, broccoli, prei , wortel , ui dus bomvol groenten
Ben benieuwd, nog niet eerder gemaakt.
Maar echte erwtensoep lag me altijd zwaar op de maag dus die erwten zal ik niet missen :biggrin2:
De soep kan vegetarisch, kan met gerookte kipfilet of geroosterde noten.
Ja maar ja maar.... Waarom noemen ze dit dan erwtensoep? Dit is gewoon eerste beste groentensoepie.

Trouwens, als je erwten eerst lekker laat weken, zijn ze al heel veel makkelijker verteerbaar. En ik geloof daar dus niet in, dat peulvruchten niet gezond zijn :)
Door Basil
Lizzy schreef: vr 02 okt 2020, 17:29 Ja maar ja maar.... Waarom noemen ze dit dan erwtensoep? Dit is gewoon eerste beste groentensoepie.

Trouwens, als je erwten eerst lekker laat weken, zijn ze al heel veel makkelijker verteerbaar. En ik geloof daar dus niet in, dat peulvruchten niet gezond zijn :)
In peulvruchten en ook in granen zitten veel anti-nutriënten zoals lectines en saponines. Deze stoffen hebben verstorende effecten op de gezondheid. Peulvruchten verzuren het lichaam.
Ik at zelden peulvruchten want voelde niet lekker na het eten.

Deze soep smaakt dus echt naar erwtensoep, heb de erwten niet gemist.
De soep is net zo lekker dik, echt snert :biggrin2:
20201002_181007.jpg
20201002_181007.jpg (2.02 MiB) 1520 keer bekeken
Door Lizzy
Basil schreef: vr 02 okt 2020, 18:22 In peulvruchten en ook in granen zitten veel anti-nutriënten zoals lectines en saponines. Deze stoffen hebben verstorende effecten op de gezondheid. Peulvruchten verzuren het lichaam.
Ik at zelden peulvruchten want voelde niet lekker na het eten.

Deze soep smaakt dus echt naar erwtensoep, heb de erwten niet gemist.
De soep is net zo lekker dik, echt snert :biggrin2:
20201002_181007.jpg
Ja, ach...........

Sterk zuurvormend voedsel:
Vlees, vis gevogelte, wild, ei, soja (producten).

Zuurvormend voedsel:
Peulvruchten (dus ook pinda’s), granen, kaas.

Zwak zuurvormend/zwak basenvormend voedsel:
Kwark, noten, zaden, roomboter, olie.

Basenvormend voedsel:
‘Vloeibare’ melkproducten (melk, karnemelk, yoghurt).

Sterk basenvormend voedsel:
Groenten, fruit, aardappelen.
Door Basil
Lizzy schreef: vr 02 okt 2020, 19:00 Ja, ach...........

Sterk zuurvormend voedsel:
Vlees, vis gevogelte, wild, ei, soja (producten).

Zuurvormend voedsel:
Peulvruchten (dus ook pinda’s), granen, kaas.

Zwak zuurvormend/zwak basenvormend voedsel:
Kwark, noten, zaden, roomboter, ol

Basenvormend voedsel:
‘Vloeibare’ melkproducten (melk, karnemelk, yoghurt).

Sterk basenvormend voedsel:
Groenten, fruit, aardappelen.
Het is gewoon een lekker soepje en we eten nu zo'n vier weken volgens het OERsterk principe en daar horen peulvruchten niet meer bij. We aten ze al zelden want hou er niet van, en last van spijsvertering na het eten.
Afgelopen weken zoveel nieuws gemaakt en zo anders gegeten en we voelen ons beter dan ooit, daar gaat het toch om.
En nogmaals het draait niet alleen om eten bij OERsterk.
Door Basil
Lizzy schreef: vr 02 okt 2020, 17:29 Ja maar ja maar.... Waarom noemen ze dit dan erwtensoep? Dit is gewoon eerste beste groentensoepie.
Het smaakt naar erwtensoep misschien daarom de naam, net als de vegetarische slager die ook kipstuckjes, gehackt verkoopt wat het niet is.
Door Lizzy
Basil schreef: vr 02 okt 2020, 19:21 Het smaakt naar erwtensoep misschien daarom de naam, net als de vegetarische slager die ook kipstuckjes, gehackt verkoopt wat het niet is.
Ja, daar heb je een punt ;D
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door