Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Siberienne
CindyMayella schreef: za 08 aug 2020, 07:05 Tis zowat een beetje fris buiten ;D ..... Voor de rest vind ik het maar niets die hitte..... vanmiddag rijden we richting Limburg voor een weekje... in de hittegolf :-\ .... vorig jaar ook al voor elkaar gekregen om in de hittegolf in Brabant te zitten..... ff vraagje ivm hitte, auto en hondjes: we hebben geen airco in de auto (hondjes zitten in 1 auto bij ML en ik in de andere auto met de rest van de spullen, ook geen airco), achterramen stukje open laten voor frisse lucht?? We gaan pas rond half 1 weg omdat we pas om 3 uur in het huisje kunnen, onderweg stoppen we wel een keer voor een plaspauze.....
Ik zou later vertrekken of morgenochtend heel vroeg. Ook voor jezelf. Ze voorspellen hier 38C en dat is sjouwend met koffers echt niet leuk. Het is overdag hier gewoon te heet om wat te doen.

Wij moesten gisteren zo’n 5 uur met de honden in de auto (Op en neer Limburg-Zeeland, afscheid familie) maar met een goede airco en wij kunnen zelfs voorkoelen. Dat was wel echt een genot, in een koele auto stappen. Maar we waren toch gesloopt. Wij vertrokken om een uur of twaalf met het idee ‘dan is het vast niet meer zo druk’ maar kwamen toch op twee plekken in de file. En zagen een lange file aan de andere kant. Dus als je toch vanmiddag gaat rijden; let goed op de verkeersberichten.

En neem voldoende water mee, slopen of zonneschermpjes voor de ramen zodat je geen direct zonlicht de auto in hebt, ik zou zoveel mogelijk alles dicht houden en blower aan. De lucht is heet en brengt geen verkoeling.
Door Siberienne
pearlsofpassion schreef: za 08 aug 2020, 08:51 Ik leef met jullie mee!
Hier (zuid Frankrijk) is het ook 30-35 graden maar dat is hier om 1 of andere reden veel beter te harden dan thuis, en we hebben veel water in de buurt.
Bovendien is het in de caravan 's nachts meteen terug koel, dus kan je' s ochtends gewoon resetten zeg maar. Als ik terugdenk aan hoe het thuis maar warm blijft als het 3 dagen warm is buiten, dan is dit echt veel beter te doen. Probleem is dat in huizen die warmte in de muren en plafonds kruipt.

Dus sterkte allemaal.
Ik vind het vreselijk om niet thuis te zijn met deze hitte ivm de dieren, maar ik kijk niet bepaald uit naar terug naar dat warme huis te gaan. We vertrekken morgen.
Ik vind het nog meevallen in zoverre dat het droge warmte is, het is niet super benauwd. In huis nu 23C dus dat is nog te doen. Gewandeld in het bos, huis even beetje schoongemaakt en strakjes op het gemakje nog wat dozen inpakken.

Shadow ligt in de zon - die kan er beter tegen dan ik :cool:
Door eelke
Gisteren was onze file door ongelukken, maar ook was bv de Merwede brug dicht door de warmte. Dat zijn toch echt dingen waar je meer mee te maken kunt krijgen nu. Ik zou bellen wat de uiterste incheck tijd is vandaag, en dan vanmiddag lekker thuis ijsjes eten om in de vakantiesfeer te komen.
Door pluk
CindyMayella schreef: za 08 aug 2020, 07:05 Tis zowat een beetje fris buiten ;D ..... Voor de rest vind ik het maar niets die hitte..... vanmiddag rijden we richting Limburg voor een weekje... in de hittegolf :-\ .... vorig jaar ook al voor elkaar gekregen om in de hittegolf in Brabant te zitten..... ff vraagje ivm hitte, auto en hondjes: we hebben geen airco in de auto (hondjes zitten in 1 auto bij ML en ik in de andere auto met de rest van de spullen, ook geen airco), achterramen stukje open laten voor frisse lucht?? We gaan pas rond half 1 weg omdat we pas om 3 uur in het huisje kunnen, onderweg stoppen we wel een keer voor een plaspauze.....
Oei...weet ook niet of ik dat zou doen. Ik zou denk ik vanavond of morgenvroeg gaan.

Als je toch gaat:
Zorg voor zonneschermen op de achterruiten, desnoods een laken of zo. Verder een koelmat, je kunt ook koelblokken uit de vriezer in een kussensloop doen. Verder zorgen dat de honden altijd/zo veel mogelijk kunnen drinken. Super alert zijn op files zodat je voor de files nog van de weg kunt voor een (extra) stop. Stopplaats zou ik even van de snelweg gaan en een bos of zo opzoeken. Met veel schaduw en evt water om af te koelen.
Neem water mee, veel water.
Je kinderen gaan ook mee? Dan zou ik er 1 bij de honden in de auto zetten om mee op te letten.

Mocht je geen koelmat hebben dan kun je die gerust van me lenen. Degene die ik heb kun je onderweg nog een keer opnieuw koelen. Ik pb je even mn telnr.
Door Mandarijn
Ik zou later op de dag gaan. De kans op files is dan wat kleiner en voor verkoeling kun je nu wat plastic flessen in de vriezer gooien en die straks meenemen in de auto. In Limburg blijft het tot laat heet en sowieso tot vanavond 23u minstens 25°
Ga je op pad. Kijk even voor alternatieve routes richting het zuiden. Bijvoorbeeld zoals wij dat in Limburg noemen "de oude rijksweg" (N276) en "de Napoleone baan" (N273), daar staan vaak bomen langs de weg die voor schaduw zorgen. Die kun je nemen als er files om je route zijn naar het zuiden of om uit de zon te rijden.
Door CindyMayella
Thanks allemaal :) ....

Edit: ondertussen heeft ML de auto van zn vader geleend: veel meer ruimte en.... airco... we hebben ook 2 koelmatten net gekocht en we kunnen de ramen blinderen....
Door pluk
CindyMayella schreef: za 08 aug 2020, 11:10 Thanks allemaal :) ....

Edit: ondertussen heeft ML de auto van zn vader geleend: veel meer ruimte en.... airco... we hebben ook 2 koelmatten net gekocht en we kunnen de ramen blinderen....
Top! Dan zou t goed moeten komen.
Fijne vakantie :)
Door Tanna

Slim!!!
Door dinky89

Fijn! Hopelijk kunnen jullie lekker ontspannen op vakantie ondanks de hitte.

Hier in huis alweer 27,5. Kan merken dat ik niet gemaakt ben voor deze temperaturen. Zei gisteren al tegen vl toen hij klaagde over de warmte dat we maar naar IJsland moeten emigreren, begon hij over emigreren naar de noordpool :biggrin2: Ik kijk er nu al naar uit dat ik maandag naar kantoor mag met fatsoenlijke airco ::)
Door doranto

Perfecte oplossing!
Fijne vakantie!
Door Kaio
Fijn dat je een auto met airco hebt kunnen lenen, dat is toch een wereld van verschil met dit weer!

Onze BFF momenteel :D
20200808_160036.jpg
20200808_160036.jpg (1.78 MiB) 6699 keer bekeken
En dan ligt het er ongeveer zo bij
:biggrin2:
20200807_114719.jpg
20200807_114719.jpg (2.6 MiB) 6692 keer bekeken
Door Charlie Angel
Geweldig, echt alles moet gelucht worden.

Hier heel gelukkig met de mobiele airco in de slaapkamer en het schaduwdoek onder de veranda. Dat doek scheelt zo 5 graden binnen. Nu is het dan nog steeds erg warm beneden maar het is al beter zo.

Door doranto
Vanmiddag bij de Action een mobiele airco gehaald voor maar €229,=. In andere winkels kosten airco's met dezelfde specificaties meer dan het dubbele! Bij e-bay gelijk een airlock-100 raamafdichting gekocht voor de afvoer voor €15,=.
Blij mee :biggrin2:
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door