CindyMayella schreef: ↑za 08 aug 2020, 07:05 Tis zowat een beetje fris buitenIk zou later vertrekken of morgenochtend heel vroeg. Ook voor jezelf. Ze voorspellen hier 38C en dat is sjouwend met koffers echt niet leuk. Het is overdag hier gewoon te heet om wat te doen...... Voor de rest vind ik het maar niets die hitte..... vanmiddag rijden we richting Limburg voor een weekje... in de hittegolf
.... vorig jaar ook al voor elkaar gekregen om in de hittegolf in Brabant te zitten..... ff vraagje ivm hitte, auto en hondjes: we hebben geen airco in de auto (hondjes zitten in 1 auto bij ML en ik in de andere auto met de rest van de spullen, ook geen airco), achterramen stukje open laten voor frisse lucht?? We gaan pas rond half 1 weg omdat we pas om 3 uur in het huisje kunnen, onderweg stoppen we wel een keer voor een plaspauze.....
Wij moesten gisteren zo’n 5 uur met de honden in de auto (Op en neer Limburg-Zeeland, afscheid familie) maar met een goede airco en wij kunnen zelfs voorkoelen. Dat was wel echt een genot, in een koele auto stappen. Maar we waren toch gesloopt. Wij vertrokken om een uur of twaalf met het idee ‘dan is het vast niet meer zo druk’ maar kwamen toch op twee plekken in de file. En zagen een lange file aan de andere kant. Dus als je toch vanmiddag gaat rijden; let goed op de verkeersberichten.
En neem voldoende water mee, slopen of zonneschermpjes voor de ramen zodat je geen direct zonlicht de auto in hebt, ik zou zoveel mogelijk alles dicht houden en blower aan. De lucht is heet en brengt geen verkoeling.