Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door RJ82
De grens is in mijn hoofd een beetje bereikt....

De afgelopen 4 dagen dat de paard enkelvoudig op was is het klapperen met de oren,de jeuk/krabbelen weer toegenomen en vanochtend tijdens de eerste wandeling heeft sam overgegeven....

Als het zo door blijft gaan en elke keer bij wat nieuws proberen en het gaat steeds fout dan is voor mij de grens wel een beetje bereikt en mag sam van mij de rust krijgen die ze verdiend en laat ik haar slapen....

Wat ik nog kan proberen is voor mijn gevoel nog houdbare paarden worst of hermann's natvoeding van paard....

Het houd mij nachten lang wakker en raak oververmoeid,kan wel janken....
Door Anne in Zweden
Jank maar rustig even, hoor, dat lucht op. Dit is ook gewoon zwaar klote. Je doet zo hard je best en het is steeds één stapje vooruit, drie stappen terug. Om wanhopig van te worden.

De hert/kalkoen van gisteren geeft dus mooie keutels, maar ook jeuk en overgeven?

Wat je opties betreft: welke houdbare worst is dat? Herrmann's paard zou je kunnen proberen, maar ik denk dat nog beter gewoon weer even terug kunt gaan naar enkelvoudig paard kvv, als je dat inmiddels weer in huis hebt. Geef dat gewoon weer een paar weken, totdat alles weer rustig is (ook rustig in jouw hoofd, dat is net zo belangrijk!).

Sammy valt niet om als ze voorlopig alleen maar paard kvv krijgt. Probeer daarvan voldoende voorraad in huis te hebben, zodat je nooit zonder zit. (Eventuele resten kun je doorverkopen in het topic Vraag en Aanbod op Barfplaats, mocht het nodig zijn.) Gewoon even weer een aantal weken alleen paard enkelvoudig geven, en als dat goed gaat, kunnen we samen met jou kijken wat je dan kunt gaan proberen. Ik blijf denken dat puur zelf samenstellen nog de moeite van het proberen waard is, maar niet nu, niet op dit moment. Nu moet er eerst even weer rust in de tent komen.

Sterkte.
Door RJ82
Anne in Zweden schreef: do 07 mei 2020, 12:27 Jank maar rustig even, hoor, dat lucht op. Dit is ook gewoon zwaar klote. Je doet zo hard je best en het is steeds één stapje vooruit, drie stappen terug. Om wanhopig van te worden.

De hert/kalkoen van gisteren geeft dus mooie keutels, maar ook jeuk en overgeven?

Wat je opties betreft: welke houdbare worst is dat? Herrmann's paard zou je kunnen proberen, maar ik denk dat nog beter gewoon weer even terug kunt gaan naar enkelvoudig paard kvv, als je dat inmiddels weer in huis hebt. Geef dat gewoon weer een paar weken, totdat alles weer rustig is (ook rustig in jouw hoofd, dat is net zo belangrijk!).

Sammy valt niet om als ze voorlopig alleen maar paard kvv krijgt. Probeer daarvan voldoende voorraad in huis te hebben, zodat je nooit zonder zit. (Eventuele resten kun je doorverkopen in het topic Vraag en Aanbod op Barfplaats, mocht het nodig zijn.) Gewoon even weer een aantal weken alleen paard enkelvoudig geven, en als dat goed gaat, kunnen we samen met jou kijken wat je dan kunt gaan proberen. Ik blijf denken dat puur zelf samenstellen nog de moeite van het proberen waard is, maar niet nu, niet op dit moment. Nu moet er eerst even weer rust in de tent komen.

Sterkte.
Ik ben nu even onderweg naar een dierenwinkel in almere ( natulistic )

Ik heb even via de telefoon gesproken met de eigenaresse en ik kan op mijn gemak even samen met haar kijken wat ze allemaal hebben aan vlees etc,ik ga niks meenemen maar alleen puur even kijken wat ze allemaal heeft....

Ben ik er ook even uit want de muren komen op mij af....

Wat zou ik kunnen vragen voor een nog bijna volle doos energique puur eend ( 10kg ongeveer nog over ) 6 rollen van 1kg kb paard complete en 5 rollen medipetfood pancreas van 500 gram?
Door Anne in Zweden
RJ82 schreef: do 07 mei 2020, 13:56 Ik ben nu even onderweg naar een dierenwinkel in almere ( natulistic )

Ik heb even via de telefoon gesproken met de eigenaresse en ik kan op mijn gemak even samen met haar kijken wat ze allemaal hebben aan vlees etc,ik ga niks meenemen maar alleen puur even kijken wat ze allemaal heeft....

Wat zou ik kunnen vragen voor een nog bijna volle doos energique puur eend ( 10kg ongeveer nog over ) 6 rollen van 1kg kb paard complete en 5 rollen medipetfood pancreas van 500 gram?
Ik weet niet wat je daarvoor kunt vragen, omdat ik geen idee heb van de prijzen, maar je kunt gewoon een topic aanmaken in Vraag en Aanbod en aangeven wat je ervoor wilt hebben, dan melden mensen zich vanzelf wel.

viewforum.php?f=4

In de topictitel schrijf je dan je woonplaats, en bijv. "te koop: verschillende soorten kvv", en in het topic zelf schrijf je wat je specifiek aanbiedt en hoeveel je er graag voor wilt hebben.

Het beste werkt het vaak als mensen niet de hele partij hoeven over te nemen, maar alleen dat wat ze willen hebben. Dan kun je bijvoorbeeld schrijven: "eend, 3 euro per rol, of 20 euro voor alle rollen eend samen".

Ook kun je een korting geven als mensen de hele partij in één keer van je willen overnemen.

De prijzen bepaal je dus zelf; vaak bieden mensen het iets goedkoper aan dan de winkelprijs, dan heb je meer kans dat je het kunt verkopen.

Als iemand geïnteresseerd is om iets te kopen, dan spreek je een tijdstip en datum af waarop ze het kunnen komen halen. Uiteraard kun je ook aanbieden het naar de koper toe te brengen, maar dat bespreek je gewoon met de koper, in het topic zelf of via een persoonlijk bericht.

Succes! En laat je niets 'aansmeren' door de verkoopster vanmiddag, want op dit moment heb je alleen enkelvoudig paard nodig. Waarschijnlijk zal ze wel producten aanraden om uit te proberen bij Sammy, maar ik zou daar nog even mee wachten tot Sammy's maag weer rustig is. Maar natuurlijk kan het geen kwaad om gewoon eens te kijken wat er allemaal is. Is ook gewoon leuk om te doen! :D
Door Kim_S
Het is eigenlijk heel simpel: de komende 2 weken voer je alleen maar paard (de versie waar ze het goed op deed), en eventueel ook de hert variant die nu ook goed lijkt te gaan. Als dat toch niet zo is: terug naar alleen paard.

Verder geef je he-le-maal niks. Geen groente, geen fruit, geen ei, geen vis, geen koekjes, geen botjes, geen supplementen. Dus echt alleen maar paard (en eventueel hert als dat nu goed werkt).

Zoals Anne ook al zegt, eerst rust in de tent. Voor jullie
allebei.

Als ze na die 2 weken geen klachten meer heeft, kun je 1 ding toevoegen. Als ze dan nog wel klachten heeft, kun je nog langer wachten, of kiezen om op 1 andere diersoort over te gaan om te elimineren.

Ik heb nu een beetje het idee dat je de veranderingen niet lang genoeg de tijd geeft (en dat herken ik wel van mezelf, van toen ik nog een hond had met voedselallergie).

Kies 1 kvv waar ze het goed op doet, geef echt een paar weken niks anders, en kijk dan verder. Het lijf heeft gewoon tijd nodig om te herstellen, en elke paar dagen tot de conclusie komen dat iets niet werkt en dan meteen iets anders proberen gaat de problemen niet oplossen, en maakt het waarschijnlijk alleen maar erger.

Hoop niet dat het onaardig overkomt wat ik schrijf, want ik hoop juist dat het een stuk beter zal gaan als je het even rustig de tijd geeft.

Succes!!
Door RJ82
We geven sam voldoendetijd hoor,we hebben geen haast....

Het vervelende van topics vind ik dat mensen vaak denken dat als je iets typt dat je dan ook gelijk gaat proberen maar zo zijn wij niet :)

Heb alleen maar even gekeken,ze had het wel over dat er ook plantaardige enzymen zijn om sam te helpen met haar alvlees klier ipv runderpancreas of zymoral....

Ze herhaalde wel steeds dat we idd 2 weken sam even alleen paard moeten geven....

Ze probeerde mij niks aan te smeren ofzo :)
Door pluk
RJ82 schreef: do 07 mei 2020, 13:56 Ik ben nu even onderweg naar een dierenwinkel in almere ( natulistic )

KB Paard is toch juist het voer wat Sammy goed verdraagt?
Door RJ82
pluk schreef: do 07 mei 2020, 19:51 KB Paard is toch juist het voer wat Sammy goed verdraagt?
Dat klopt,

De kb raw paard complete niet....
Door Anne in Zweden
RJ82 schreef: do 07 mei 2020, 16:38 We geven sam voldoendetijd hoor,we hebben geen haast....

Het vervelende van topics vind ik dat mensen vaak denken dat als je iets typt dat je dan ook gelijk gaat proberen maar zo zijn wij niet :)

Heb alleen maar even gekeken,ze had het wel over dat er ook plantaardige enzymen zijn om sam te helpen met haar alvlees klier ipv runderpancreas of zymoral....

Ze herhaalde wel steeds dat we idd 2 weken sam even alleen paard moeten geven....

Ze probeerde mij niks aan te smeren ofzo :)
Je klonk behoorlijk wanhopig vanochtend, toen je over inslapen begon, dus ik dacht: voor de zekerheid maar even zeggen dat ze (?) niet een beetje paniekerig van alles gaat kopen. :) Je bent ook nog niet zo lang op Barfplaats hè, ik ken je natuurlijk niet en weet niet hoe halsoverkop je gewend bent je op iets nieuws te storten... Was alleen maar goed bedoeld. ;)
Door RJ82
Anne in Zweden schreef: do 07 mei 2020, 22:53 Je klonk behoorlijk wanhopig vanochtend, toen je over inslapen begon, dus ik dacht: voor de zekerheid maar even zeggen dat ze (?) niet een beetje paniekerig van alles gaat kopen. :) Je bent ook nog niet zo lang op Barfplaats hè, ik ken je natuurlijk niet en weet niet hoe halsoverkop je gewend bent je op iets nieuws te storten... Was alleen maar goed bedoeld. ;)
Ik snap je hoor :)

Vraag mij wel af hoe het kan dat sam van het vlees waar ze eerst goede ontlasting van had dat ze vanochtend toch weer eerst redelijk goede ontlasting had en daarna kwam er wat smeuige intlasting....

Zal wel weer de switch zijn?

We houden haar wel de komende 2 weken op deze voeding,in de hoop dat het weer beter word....

Hoeveel uur moet er tussen de maaltijden zitten als je een hond meerdere keren ( zeg 4 of 5 keer ) per dag eten wilt geven?

We willen namelijk eens kijken of dat helpt mbt de vertering....
Door pearlsofpassion
Het kan ook nog altijd anders zijn dat de ontlasting beïnvloed.
Ik weet niet of ze onlangs nog ontwormd is of ontlastingonderzoek heeft gehad? Wormen kunnen wel wisselende ontlasting geven.
Anders is het idd vreemd dat het van hetzelfde vlees zou verschillen. Ze krijgt geen andere snacks of dergelijke? Soms kan het iets kleins zijn dat je over het hoofd ziet...
Door RJ82
pearlsofpassion schreef: vr 08 mei 2020, 14:41 Het kan ook nog altijd anders zijn dat de ontlasting beïnvloed.
Ik weet niet of ze onlangs nog ontwormd is of ontlastingonderzoek heeft gehad? Wormen kunnen wel wisselende ontlasting geven.
Anders is het idd vreemd dat het van hetzelfde vlees zou verschillen. Ze krijgt geen andere snacks of dergelijke? Soms kan het iets kleins zijn dat je over het hoofd ziet...
Nee ze krijgt geen andere dingen dan dr voeding en er is laatst nog ontlasting nagekeken....

Ze kriigt het soms alleen wel voor elkaar om wat van de straat/tussen het gras vandaan te vreten hoe oplettend we ook zijn :)
Door RJ82
Anne in Zweden schreef: za 09 mei 2020, 00:20 Hoe is de ontlasting vandaag? En de jeuk? Heeft ze nog moeten overgeven?
de ontlasting was vanochtend nog steeds goed....

we zijn gisteren bij de dierenarts geweest voor de 2e dosis osurnia in sam haar oortje....

de dierenarts begon over dat we kunnen proberen om zymoral door sam haar eten te doen aankomende week ivm pancreas....

ik was in mijn begin post nog wat vergeten te vermelden,namelijk dat sam vanaf september ongeveer vetrazyme tabletjes krijgt voor dat ze te eten krijgt ( verteringsenzymen ) maar dat is kennelijk niet voldoende....

de dierenarts wil graag voor dat we sam over 3 weken weer gaan controleren op haar bloedwaarde mbt de pancreas dat we proberen om sam op de zymoral te zetten als sam daar vervelend op reageert mbt jeuk,oren of ontlasting dan moeten we stoppen....

ik heb aangegeven dat we sam eerst even tot volgende week alleen paard geven en verder niks....

we hebben we een klein vraagje over zymoral want er staat niks over in de bijsluiter die ik online kon vinden....

er gaan verhalen dat zymoral van varken/rund is gemaakt maar hoe komen mensen aan deze info want ik kan het nergens vinden....

omdat ik voor sam dit weekend vlees ga bestellen wat aankomend week word geleverd ben ik even aan het kijken om een rolletje konijn mee te bestellen maar sommige merken zijn echt hoog in calcium ( 1.2% of 1,3% calcium heb ik al voorbij zien komen bij sommige merken,sam krijgt al harde knikkers als ontlasting van rond de 9% dus we vragen wel af is het handig om mee te bestellen en dan te mengen met paard wat ze gewend is?

we zijn voorzichtig en gaan niet zomaar iets geven....
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door