Geen zorgen om 'domme' vragen, hoor! Die bestaan op dit forum echt niet! We willen allemaal het beste voor onze dieren en als dat betekent dat we tien keer hetzelfde moeten vragen om het zelf een beetje te snappen, dan is dat geen enkel probleem!
Stop eerst weer met de medifood pancreas, als ze daar klapperende oren van krijgt. (Een van mijn boxers heeft dat ook, als ze iets verkeerds eet, om GEK van te worden, dat geklapper!) en geef even weer alleen de enkelvoudige paard, totdat de oren weer rustig zijn.
Daarna zou ik eens konijn in onderdelen uitproberen. Konijn is totaal niet vet, en het bot is ook zo zacht dat het geen problemen geeft met de vertering. Het zou geweldig zijn als konijn goed gaat, want dan heeft Sammy meteen iets om lekker op te knagen.
Als dat goed gaat, kun je weer iets anders toevoegen. Uiteindelijk hoop je op 4 diersoorten + de krillolie te komen, dat zou al heel mooi zijn als dieet. Welke diersoort je toevoegt, kunnen we dan weer bekijken met z'n allen. Ik denk dat eend best goed zou kunnen gaan als het pure eend is, zonder toevoegingen. Energique bevat natuurlijk ook groente en toegevoegde mineralen en vitaminen, en daardoor weet je nooit zeker of Sammy de prutoogjes van de eend kreeg, of van al die extra's in de Energique. Gelukkig zijn eendproducten goed verkrijgbaar (dus zowel bot en vlees als organen), dus dat zou je te zijner tijd nog een keer kunnen proberen, eend-onderdelen toevoegen.
Het belangrijkste is dat je steeds weer terug gaat naar alleen enkelvoudig paard, zodra ze klachten krijgt (jeuk, diarree). Ik zou het dus heel zuiver houden, zo zuiver mogelijk; dan kun je het beste zien wat werkt en wat niet goed gaat qua voer.
En het is voor jezelf denk ik ook goed om een duidelijk plan te hebben, want zoals je al aangeeft: je ziet op een gegeven moment door de bomen het bos niet meer, met alle adviezen, supplementen, premixen, halloweensprookjes etc.
Persoonlijk zou ik in deze fase daarom ook nog geen groente/koolhydraten toevoegen, maar liever alleen enkelvoudig paard + een nieuwe diersoort, zodat je echt duidelijk kunt zien waar Sammy op reageert. Maar Lizzy heeft er veel meer verstand van dan ik, dus 'luister' vooral ook naar haar adviezen.