Anne in Zweden schreef: ↑zo 22 mar 2020, 15:28 Ik lees deze net, en ik vraag me nu af of dit niet een verklaring kan zijn voor het hoge aantal doden in Italië en Spanje. Covid-19 schijnt heel slecht te reageren op antibiotica, die de symptomen alleen maar erger maken. Maar in landen als Italië en Spanje is het heel gewoon om bij het minste of geringste naar antibiotica te grijpen; hoeveel mensen daar zullen dus in eerste instantie niet uit gewoonte antibiotica hebben genomen toen ze last kregen van symptomen? Zonder te weten dat ze de ziekte alleen maar erger maken daardoor? Ben benieuwd of daar te zijner tijd meer duidelijkheid over komt.Grappig, ik vind juist de Duitsers snel naar antibiotica grijpen (in ieder geval bij kinderen met een kuchje
Interessant is trouwens dat Duitsland veel lagere sterftecijfers heeft dan andere landen, 84 of zo, bij meer dan 23.000 bevestigde besmettingen. Terwijl bv. het Duitse dieet ongezonder is (veel varkensvlees en vette sauzen) dan het Italiaanse. Misschien wordt er in Italië meer gerookt dan in Duitsland? Of toch iets met antibiotica? Ik ben benieuwd of er over een aantal maanden (of jaren wellicht) een bepaald patroon kan worden ontdekt waaruit blijkt waarom Italië en Spanje zo hard getroffen werden, vergeleken met een land als Duitsland.

Het lage aantal slachtoffers ten opzichte van het aantal besmettingen in Duitsland komt denk ik doordat ze meer tests doen. Ik kreeg ook een test, ondanks dat ik niet in contact was geweest met een bevestigd besmet persoon, en niet in een officieel risicogebied was (Brabant stond niet op de lijst).
Anders heb ik er ook geen verklaring voor, zo gezond zijn de Duitsers over het algemeen niet...