Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Kim_S
Anne in Zweden schreef: zo 22 mar 2020, 15:28 Ik lees deze net, en ik vraag me nu af of dit niet een verklaring kan zijn voor het hoge aantal doden in Italië en Spanje. Covid-19 schijnt heel slecht te reageren op antibiotica, die de symptomen alleen maar erger maken. Maar in landen als Italië en Spanje is het heel gewoon om bij het minste of geringste naar antibiotica te grijpen; hoeveel mensen daar zullen dus in eerste instantie niet uit gewoonte antibiotica hebben genomen toen ze last kregen van symptomen? Zonder te weten dat ze de ziekte alleen maar erger maken daardoor? Ben benieuwd of daar te zijner tijd meer duidelijkheid over komt.

Interessant is trouwens dat Duitsland veel lagere sterftecijfers heeft dan andere landen, 84 of zo, bij meer dan 23.000 bevestigde besmettingen. Terwijl bv. het Duitse dieet ongezonder is (veel varkensvlees en vette sauzen) dan het Italiaanse. Misschien wordt er in Italië meer gerookt dan in Duitsland? Of toch iets met antibiotica? Ik ben benieuwd of er over een aantal maanden (of jaren wellicht) een bepaald patroon kan worden ontdekt waaruit blijkt waarom Italië en Spanje zo hard getroffen werden, vergeleken met een land als Duitsland.
Grappig, ik vind juist de Duitsers snel naar antibiotica grijpen (in ieder geval bij kinderen met een kuchje :-X). En slikken die ook niet van alles om maar door te kunnen werken?

Het lage aantal slachtoffers ten opzichte van het aantal besmettingen in Duitsland komt denk ik doordat ze meer tests doen. Ik kreeg ook een test, ondanks dat ik niet in contact was geweest met een bevestigd besmet persoon, en niet in een officieel risicogebied was (Brabant stond niet op de lijst).

Anders heb ik er ook geen verklaring voor, zo gezond zijn de Duitsers over het algemeen niet...
Door Kaio
Kim_S schreef: zo 22 mar 2020, 15:48 Grappig, ik vind juist de Duitsers snel naar antibiotica grijpen (in ieder geval bij kinderen met een kuchje :-X). En slikken die ook niet van alles om maar door te kunnen werken?

Het lage aantal slachtoffers ten opzichte van het aantal besmettingen in Duitsland komt denk ik doordat ze meer tests doen. Ik kreeg ook een test, ondanks dat ik niet in contact was geweest met een bevestigd besmet persoon, en niet in een officieel risicogebied was (Brabant stond niet op de lijst).

Anders heb ik er ook geen verklaring voor, zo gezond zijn de Duitsers over het algemeen niet...
eh? wellicht :g:
Afbeelding
:biggrin2:

maar eh zonder gekheid, met die cijfers kunnen we dus niet zo heel veel, als ieder land anders test krijg je wel vertekende beelden.
Maar dan nog is het sterftecijfer in DE laag. Meer ziekenhuisplekken? Of zou vroege signalering ook helpen om mensen te monitoren en ze te behandelen voordat het uit de hand loopt ? Zou dat niet kunnen?
Door Lizzy
Kaio schreef: zo 22 mar 2020, 16:49 Wij hebben nu een contactverbod vanaf 2 mensen t/m 19 april

met straffen tot 25.000 euro ....
Ja. Lullig. Maar ik hoop dat ze dat hier ook in gaan voeren. De halve tamme hebben vandaag op het strand boks les staan geven....

Afbeelding
Door Kaio
Lizzy schreef: zo 22 mar 2020, 17:01 Ja. Lullig. Maar ik hoop dat ze dat hier ook in gaan voeren. De halve tamme hebben vandaag op het strand boks les staan geven....

Afbeelding
ik hoop het voor jullie, want als ik zie wat er in NL gebeurt met een weekendje mooi weer :-X :-X :-X
Kijk heb hier geen last ervan, we kunnen gewoon lekker rustig met de hondjes wandelen :)
Door Lizzy
Ik denk dat het echt nog veel te vroeg is om te speculeren over waarom er in Italië zoveel doden vallen en in Duitsland niet (minder). Ik denk dat het begint bij vertekende cijfers (en we appels en peren zitten te vergelijken). Ik denk ook dat wij over twee weken wel anders piepen. Dan zitten wij waar de Italianen nu zitten. Namelijk dik vet in de diepe shit. Hoewel dat in Duitsland misschien mee gaat vallen doordat zij nu draconische maatregelen nemen.
Door Siberienne
-Annemarie- schreef: zo 22 mar 2020, 11:31 Schrik me de Piep van het NL Alert! :o
Ik ook. De ironie wil dat het bij ons afging tijdens de IC bespreking en iedereen zich rot schrok... ;D ;D en daarna ook even moest lachen....

Het is vandaag iets rustiger, minder toestroom en door de overplaatsingen merk ik dat men even 'ademruimte" heeft. Ik heb vanavond en vannacht nog wel dienst maar ga zo weer eens richting thuis. Ik ben al vanaf vrijdagochtend hier (heb wel bij een B&B geslapen hoor men ben nauwelijks buiten geweest) en verlang echt naar even wat normale dingen en hopelijk zo even een ommetje.

Morgen ben ik vrij en dat vind ik wel erg prettig.
Door Siberienne
Lizzy schreef: zo 22 mar 2020, 17:05 Ik denk dat het echt nog veel te vroeg is om te speculeren over waarom er in Italië zoveel doden vallen en in Duitsland niet (minder). Ik denk dat het begint bij vertekende cijfers (en we appels en peren zitten te vergelijken). Ik denk ook dat wij over twee weken wel anders piepen. Dan zitten wij waar de Italianen nu zitten. Namelijk dik vet in de diepe shit. Hoewel dat in Duitsland misschien mee gaat vallen doordat zij nu draconische maatregelen nemen.
Dat is echt nog afwachten omdat de cijfers inderdaad heel lastig te vergelijken zijn en we niet zomaar kunnen zeggen dat we de Italiaanse curve volgen. Dat hangt er namelijk vanaf welke mensen getest zijn.
Als in Italie er minder mensen met milde klachten getest zijn, dan ligt de mortaliteit daardoor hoger en is de groeicurve van het aantal gevallen ook niet te vergelijken zomaar.

Ik ben nu moe en ga naar huis, ik weet niet meer of ik deze al een keer gedeeld heb maar ik denk (hoop) dat Sanne dat ook goed uit kan leggen
https://decorrespondent.nl/10631/de-pan ... 4-760d3218
Door Ina
Lizzy schreef: zo 22 mar 2020, 17:01 Ja. Lullig. Maar ik hoop dat ze dat hier ook in gaan voeren. De halve tamme hebben vandaag op het strand boks les staan geven....

Afbeelding
:o .... mijn hemel.....en dan zijn ze er waarschijnlijk ook nog van overtuigd dat ze super goed bezig zijn en keurig per paar op afstand van een ander paar staan >:(

Bij ons op het voormalige basket/voetbalveld het zelfde verhaal, dat is vorig jaar omgebouwd tot buitenfitnessveld.... alle kinderen en ouders boos, want dat was het enige speelveld waar lekker met een bal geragd kon worden.
Heeft sinds die tijd er totaal verloren bijgelegen behalve een sporadische hardloper die er zijn rek en strekoefeningen deed

Tot vorige week de sportscholen dicht gingen....opeens de hele dag het veld vol met (voornamelijk) jongens die daar aan de rekken gingen hangen met al hun eigen meegebrachte attributen .... en dan niet een stuk of wat, nee hele kuddes zo af en toe.

Onze plasronde liep ik er dus al maar niet meer langs overdag....want ja....al die buitenluchtsnotneuzen en kriebelhoestjes moeten toch ergens blijven en zakdoekjes hebben ze schijnbaar nooit van gehoord :-X
Kim_S schreef: zo 22 mar 2020, 15:52 O en dat een virus slecht reageert op antibiotica is niet heel gek, dat werkt toch beter bij bacteriële infecties...
Dat antibiotica niet helpen tegen een virus, is logisch. Maar ik heb (lang geleden, aan het begin van de uitbraak in China, toen Europa nog heel relaxed was) gelezen dat antibiotica de Covid-19-symptomen echt verergeren.
Door Kim_S
Anne in Zweden schreef: zo 22 mar 2020, 17:34 Dat antibiotica niet helpen tegen een virus, is logisch. Maar ik heb (lang geleden, aan het begin van de uitbraak in China, toen Europa nog heel relaxed was) gelezen dat antibiotica de Covid-19-symptomen echt verergeren.
O zo had ik hem niet begrepen. Dat is dan wel interessant, hoe dat zou kunnen komen!
Kim_S schreef: zo 22 mar 2020, 15:48 Grappig, ik vind juist de Duitsers snel naar antibiotica grijpen (in ieder geval bij kinderen met een kuchje :-X). En slikken die ook niet van alles om maar door te kunnen werken?

Het ging er niet om dat het aantal doden relatief laag was, want dan kun je inderdaad een verband trekken met het aantal tests. Maar het aantal doden in Duitsland is vooral absoluutlaag: 84 doden op 80 miljoen mensen is écht weinig. Misschien inderdaad maar een biertje opentrekken vanavond. :D
Door Lizzy
Ik ga het artikel lezen. Interessant! Bedankt voor het posten!

Daarnet naar Buitenhof geluisterd en gekeken. Femke Halsema, o.a. Veel van geleerd. En realiseer me weer in welke luxe wij leven. We zitten niet in een iniemienie flatje in een Amsterdamse achterstandswijk met 6 kinderen die dan eigenlijk niet buiten zouden mogen spelen :-X
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door