Siberienne schreef:Waterpokken / windpokken vaccin wordt in nl niet aangeboden voor rvp; onvoldoende effectief.
Waar het wel eens voor gebruikt kan gaan worden; mensen die het niet doorgemaakt hebben en in de zorg gaan werken. Waterpokken op volwassen leeftijd krijgen is geen grapje. In de zwangerschap trpuwens ook niet. Windpokken is wel een betere naam; net als mazelen overdraagbaar door de lucht.
Wat ik wel opvallend vind; jullie stellen dat het immuunsysteem zwakker wordt door vaccinatie. Daar is geen enkel bewijs voor. Onderzoek toont aan dat het er mogelijk zelfs sterker van wordt.
Dat het doormaken van een infectie het immuunsysteem versterkt en dat ern vaccinatie het verzwakt is in mijn ogen een soort bijgeloof waar ik geen enkel medisch bewijs voor kan vinden.
De ziektes die we wel doormaken (en dat zijn er nog zat) leiden ook niet tot meer of ernstiger beelden sinds we vaccineren.
Een allergie of auto immuunziekten zij. Geen verzwakking van het afweersysteem maar juist een hyper activiteit. Dus dat snap ik niet
In belgie liggen de foldertjes over dat vaccin gewoon bij kindearts. Reclame.
Ik bedoel het anders dat ons immuunsysteem verzwakt. Nl dat we minder ziek worden en minder in contact komen met de kiemen waartegen gevaccineerd wordt. Daardoor wordt het immuunsysteem minder geprikkeld dan als we die ziekten wel zouden tegenkomen. Want dan zouden we ze niet alleen doormaken maar ook doorheen ons leven vaak natuurlijk geboosterd worden. Zonder die zware metalen die nu in vaccins zitten.
Ik zie zeker het nut in voor echt gevaarlijke ziektes maar nu wordt er echt overdreven.
Bacteriën en virussen worden ook op andere manieren bestreden waardoor het immuun systeem bijna niet moet werken. Iedereen wordt bang van compleet onschadelijke zaken zoals vb iets opeten dat op de grond heeft gelegen ed. Alles wordt ontsmet en dat is net erg gevaarlijk omdat het je afweer ondermijnt.
Verder zijn er ook steeds meer zaken in onze omgeving die ons immuunsysteem wel degelijk lam leggen zoals AB.
Over het gevaarlijker worden van ziekten, dat geldt natuurlijk alleen voor de ziekten waartegen wel degelijk sterk gevaccineerd wordt. Die worden teruggedrongen en er wordt getracht ze uit te roeien.
Die ziekten kunnen natuurlijk gewoon hetzelfde blijven of ze kunnen muteren. Als ze op een wijze muteren dat het vaccin niet meer werkt tegen hen, kunnen ze epidemieën veroorzaken en vaak zijn ze dan gevaarlijker dan het origineel. Niet altijd. Vaak.
Net zoals nieuwe ziekten ook vaan pathogener zijn dan ziekten die we al eeuwen krijgen.
Dat is via natuurlijke selectie heel eenvoudig te verklaren.
Een ziekte waarvan iedereen binnen de paar uur doodvalt heeft veel kans om snel uit te sterven omdat het slachtoffer dood gaat voordat hij iemand kan besmetten.
Selectiedruk ligt dus richting het zo lang mogelijk in leven laten van de gastheer en zo besmettelijk mogelijk zijn. Een ziekte heeft geen voordeel bij een dode gastheer. Zowel ziektekiem als gastheer evolueren samen, passen zich aan elkaar aan.
Door een ziekte zo sterk terug te dringen door vaccinatie ondermijn je dat systeem.