Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door k9
...en daaraan ga je ook harstikke dood!! ;D
Door Charlie Angel
Lupa schreef: ik spuit geen ongezonde dingen in mijn honden om te voorkomen dat net die ene teek van de 100den op mijn hond springt.
Zeker niet als er eventueel een beter alternatief is. ;)
Door k9
Lupa schreef: maar het blijft giftig, als je gifig paddenstoelen eet is dat ook niet echt gezond, maar omadat het natuurlijk is neem niet weg dat ze niet goed zijn voor me.

Juist, ok dat wilde ik horen, de natuurlijk alternative hoeft niet dus gezonder te zijn dan de chemische.... ;D
Gif blijft gif!!
Door k9
Dan kies ik de eficientere manier....hehehe....een mening maar hoor..... ;)
Door Charlie Angel
k9 schreef: Dan kies ik de eficientere manier....hehehe....een mening maar hoor..... ;)
Gelukkig heeft ieder recht op zijn eigen mening. ;)
Door k9
bernergek schreef: Gelukkig heeft ieder recht op zijn eigen mening. ;)
:) ;) :D ;D ;D ;D
ja gelukkig eeh?
Door Yari
Persoonlijk hangt het bij mij van de besmettingsgraad af waar ik voor kies.
Hier in Nederland in de omgeving waar ik woon, heeft Yari nog nooit een teek opgelopen. Ik gebruik tea tree olie en Petvital Verminex. Ik gebruik hier geen chemische shit.

Maar 's zomers gaan wij altijd of naar Zuid Frankrijk of Italïe of wat dan ook en de kans dat Yari daar dus een of andere besmetting van een teek oploopt is daar dus vele malen groter. In dat geval gaat dan toch die Scalibor tekenband om.
Moet zeggen dat ik ook heel blij was dat ik die bij haar om had gedaan, want 2 jaar geleden kwamen we aan op een camping in Zuid Frankrijk en we werden meteen door 2 mensen die zelf honden hadden gewaarschuwd dat het er stikte van de teken en dat hun honden meer dan 75 teken op 1 dag op hadden gelopen (ondanks Frontline spray en de ander Frontline pipetten). Ze waren er dus ook ziek van...
Ik schrok me dood en was eigenlijk van plan meteen weer te vertrekken, maar ja, het is waarschijnlijk daar toch overal zo. Dus de gok maar gewaagd en haar tig keer per dag gecontroleerd en wat denk je? Maar 1 heel klein miniteekje in haar lies gevonden, die er echt nog maar net op zat. Meteen verwijderd natuurlijk en verder niets meer opgelopen die 2 wkn.
In ons vakantiegeval wegen de gezondheidsklachten evt. verzoorzaakt door die paar wkn tekenband voor mij toch zeker op tegen het risico op een ziekte veroorzaakt door teken.
Maar goed, het blijft ten alle tijden een overweging die je moet maken.
Door sylvia
k9 schreef: Gif = chemische spull voor jou?? ???
Chemische verdelgingsmiddelen zijn gif
Door sylvia
k9 schreef: Ja, denk er over na, dat is goed.....want hier wordt een beetje in zwaart en wit gepraat....lijkt me.... :-\ en ik bedoel hiermee dat alles wat de da zegt is het zwaart en alles wat hier wordt gezegt is het wit, goed en geweldig...... Daar ben ik niet zo overtuigd :(....
Nou niet echt, op deze site zitten met name hele kritische huisdieren eigenaren, eigenaren die erachter zijn dat dierenartsen niet de heilige waarheid in pacht hebben en dat je beter kunt zorgen om zelf ook heel goed geinformeerd te zijn. Ik durf zelfs te beweren dat op sommige gebieden er hier mensen zijn die van bepaalde dingen meer verstand hebben dan de eerste de beste DA.
Door sylvia
k9 schreef: Ja ok, maar dat doet toch niemand, als jij diarree krijgt ga je toch niet gelijk een ab-kuur halen..... zelfs de DA doet dat niet.... niet voor 1 dagje, toch? Misschien moeilijk te geloven maar komt het door de DA dat ik hier ben. Toen mijn hond steeds diarree kreeg zei de DA dat aan de brokken lag....en dat ik kon wat anders proberen.....dat gedaan dus.... Ik kende al kvv (dat voerde ik regelmatig ook dus....) later kwam BARF..... Maar ja, hier heb ook gelezen dat wat de DA zegt nooit klopt.....en daar twijfel ik een beetje :-\
Dat heb je nooit hier kunnen lezen , dat wat de DA zegt dat dat nooit klopt.
Door k9
sylvia schreef: Dat heb je nooit hier kunnen lezen , dat wat de DA zegt dat dat nooit klopt.
wel, goed lezen dan.... ;)misschien niet zo bedoeld maar wel zo gezedg.... ??? En daar ben ik helaas het niet mee eens.....
Laatst gewijzigd door k9 op vr 15 apr 2005, 08:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
k9 schreef: Ja, denk er over na, dat is goed.....want hier wordt een beetje in zwaart en wit gepraat....lijkt me.... :-\ en ik bedoel hiermee dat alles wat de da zegt is het zwaart en alles wat hier wordt gezegt is het wit, goed en geweldig...... Daar ben ik niet zo overtuigd :(....
Zo zo. Dit vind ik anders ook nogal kort door de bocht en behooooorlijk zwart/wit. En dat gegeneraliseer van "hier wordt": Alsof Barfplaats 1 mening vertegenwoordigd of verkondigd... Ik vind dit een behoorlijke rare uitspraak, neem me niet kwalijk dat ik het zeg.

Overigens ben ik dol gelukkig met mijn dierenarts en is het al helemaal onzinnig om te veronderstellen dat ze altijd ongelijk hebben. En als dat een keer door iemand wel is gesuggereerd, dan is dat dus niet 'de mening van Barfplaats'.

Neemt overigens niet weg dat wat een dierenarts zegt altijd maar voor zoete koek geslikt hoeft te worden, omdat tie toevallig een witte jas aan heeft. Het lijkt mij een goede zaak wanneer mensen wel kritisch zijn en blijven.
Laatst gewijzigd door Lizzy op vr 15 apr 2005, 11:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Borke
Knoflook tegen teken/vlooien?

Ik begin maar geen nieuw topic maar plak het hier aan vast.
Als je 2x per week een teentje knoflook aan je hond geeft, moet je dat dan persen voor hem, of kan het aan een stuk?
Ik vraag het om dat de rauwe groente ook gemalen wordt.
Door k9
AstridStraver schreef: Knoflook tegen teken/vlooien?
Werkt dat? Of is het alleen tegen darmwormen? ???
Door k9
AstridStraver schreef: Knoflook tegen teken/vlooien?
1 of 2 tableten biergist per dag blijkt goed te zijn tegen teken, ze bijten en ze laten weer los omdat het bloed biter proeft? Geen idee,iemand iets er van gehoord? een kennis zei zoiets tegen mij.... ???
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door