Moderator: Lizzy
Lizzy schreef: Bijv. dit: http://www.barfplaats.nl/forum/viewforu ... eadid=2286ok, dus geen wonder middel dus. Geef mij dan de Frontline + en scalibor bandjes..... Misschien toch agressiver maar dan ook eficienter....
Hoewel ik zelf eigenlijk altijd een tea tree spray van De Tuinen neem en daar zelf lavendel olie, citronella olie, geranium olie en ceder olie aan toe voeg. En dat spuit ik dan op voordat ik naar het bos ga. Nou moet ik eerlijkheidhalve toegeven dat ze vorig jaar toch regelmatig een teek hadden hoor. En deze verwijderen we dan met een lasso-tekentang.
k9 schreef: ok, dus geen wonder middel dus. Geef mij dan de Frontline + en scalibor bandjes..... Misschien toch agressiver maar dan ook eficienter....Tja, ik geef persoonlijk de voorkeur aan af en toe een teek moeten verwijderen of die gif-troep op mijn honden te spuiten (waarvan ik persoonlijk denk dat dat absoluut niet onschuldig is).
Maar bedankt Lizzy voor de informatie...
Lizzy schreef: Tja, ik geef persoonlijk de voorkeur aan af en toe een teek moeten verwijderen of die gif-troep op mijn honden te spuiten (waarvan ik persoonlijk denk dat dat absoluut niet onschuldig is).nou het is maar een quest van mening, ik heb liever dus de "gif" dan een teek die de Babisiosis draagt. Je weet zeker al dan een keer gebeten door zo'n teek kan je hond dood maken.... Dus geen kans aan af en toe een teek.... Trouwens die gif doet helemaal geen schade aan mijn honden, geen reactie...niks! Maar dat ligt natuurlijk aan de honden zelf, weet ik.....
k9 schreef: nou het is maar een quest van mening, ik heb liever dus de "gif" dan een teek die de Babisiosis draagt. Je weet zeker al dan een keer gebeten door zo'n teek kan je hond dood maken.... Dus geen kans aan af en toe een teek.... Trouwens die gif doet helemaal geen schade aan mijn honden, geen reactie...niks! Maar dat ligt natuurlijk aan de honden zelf, weet ik.....Deze tekenziekte komt in Nederland eigenlijk niet voor. Wel als je zuidelijker Europa in trekt. Dus als je op vakantie gaat naar bijv. Frankrijk, dan is een tekenband zeker aan te raden ja. Maar, dat gif heeft op de lange termijn wel degelijk grote invloed op de gezondheid van je hond. Kunnen ze nu wel geen reactie vertonen: gif = gif. En daarom zou ik (wanneer je niet naar het buitenland gaat) zelf nooit gif gebruiken omdat de kans dat je hond aan het gif dood gaat groter is als dat hij in Nederland deze tekenziekte oploopt. Overigens kan een teek vooral ziektes overbrengen wanneer ie langer als 24 uur vastgezogen zit. Altijd goed controleren dus, of ie nou een band draagt of niet.
Lupa schreef: en K9 voor jou honden zou ik het zeker niet op doen, want ze hebben een korte vacht dus teken zijn zo gevonden, als je een bob hebt kan me voorstellen dat je er weleens 1 mis lopptnou, de mechelaar wel, maar Rocky (je kan hem niet met een bob vergelijken natuurlijk) heeft vrij lang haar... net een border...zeg maar.... en dan nog iets gekruld....
Lizzy schreef: Deze tekenziekte komt in Nederland eigenlijk niet voor. Wel als je zuidelijker Europa in trekt.Het komt steeds vaker Lizzy, denk aan de vakantie honden, en aan de buitelandse honden die naar NL worden gebracht. Vorig jaar was die teek in de Veluwe heel vaak gevonden..... zelfs hier in Groningen in onze club zijn 3 honden heel ziek geweest en een dood gegaan aan deze ziekte.... :'(niet onderschaatten hoor... Terwijl ik geen honden ken die aan Frontline dood zijn gegaan