Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Wie vaccineert wel, wie niet, waarom wel en waarom niet?

Ja, zeker weten, omdat....
10
7%
Nee, zeker weten van niet, omdat.....
105
77%
Anders, namelijk.....
21
15%
Door signmodel
:'(kan er nog eentje bij?
op een ander forum is er een soort van discussie/ vraag over de L4 en ook daar blijkt een hond hieraan overleden te zijn, ik sleep de verhalen van her daar heen en nu dus weer 1 terug;
beste, ook mijn hond is op 2,5 leeftijd gestorven aan het L4 inenting, natuurlijk niet te bewijzen maar toch. inenting gegeven en na 4 weken nog 1 en dan ging het mis, gedragsverandering, echtgenoot gebeten, hond van buren gebeten (nooit eerder gedaan), continue grollen als je in zijn richting keek, schudden met de kop, overmatig kwijlen, ademnood, extreem haarverlies, opgeblazen buik, geen levenslust, gal overgeven, heel veel drinken en water overgeven tot zover dat we hem hebben moeten laten inslapen, en dat terwijl hij mijn superheld was verschrikkelijk. door 2 artsen laten nazien maar hij werd te gevaarlijk en hebben hem moeten laten inslapen terwijl hij een gehoorzame hond was die zoveel voor me deed. als je de klinische studies leest vind je dat 3,2% kans op overlijden, maar ze kunnen het niet aantonen?? jammer genoeg was de onze één van die 3,2 %

ik weet niet hoe het zit met de % dat heeft mevrouw erbij gezet
Door M.P
ik zit met drie honden en heb : anders aangeduid.
Cara 11 jaar en Lotje 5 jaar : deze hebben hun laatste gehad in 2012
Lona 6 maand :lepto2 op 6/2014 en lepto4 op 7/2014 (ik kwaad omdat ze lepto4 had genomen maar ze had geen andere meer, en het zat er al in)
maar het mooie van alles is : nu moet de lepto4 herhaald worden vroeg ik aan haar, nee nee zei ze die lepto4 moet niet herhaald worden , dat is goed zo die werkt.

soms snap ik er niks meer van...

van de verhalen die ik lees denk ik geen lepto meer te zetten. sinds 2010 laat ik ook titerren.
Door pluk
Wij gaan de L4 enting niet geven. Scott heeft de oude enting nog wel gehad begin dit jaar maar toen twijfelde ik al. Nu dus definitief nee.
Door vagebond
Vanmiddag een nieuwe klant met een collie met epilepsie hier in de trimsalon. Ik was nieuwsgierig of haar hond geent werd. Ja, werd geent. Hij moest binnenkort ook nog voor een booster voor de nieuwe lepto enting. >:(Had dus al 2 toevallen na de 1ste lepto enting gehad.
Sorry, maar een hond met epilepsie nu enten voor lepto, is dat niet gewoon misdadig? Of hoop je dan als da, dat ie mss toch aan de medicatie moet levenslang. Want dat was nog niet het geval, ik word hier niet goed van. Heb de klant toch ingelicht en hoop voor haar hond dat ze niet gaat.
Gr. Ingrid
Door Gittje
Ik heb beslist om Igor niet langer te laten enten, om volgende redenen:
- hij heeft atopische dermatitis & ik wil z'n immuniteit niet verder ondergraven;
- in m'n jonge jaren (= 45 jaar geleden) was er enkel sprake van een puppy vaccinatie en in het beste geval een rappel een jaar later. Nooit een zieke hond gehad;
- de waarschuwingen van bepaalde dierenartsen, waaronder Dr. Jean Dodds, m.b.t. teveel vaccineren & de gevolgen daarvan.
Door Sietie
MargaS schreef: Lees net op fb dat er al een chipper is die waarschuwt voor de L4. Had al over 4 pups gehoord die waren overleden.
nou lekker dan :-\.... allemaal van een zelfde nest? of verschillende nesten? en was het onderzocht of de dood van de enting kwam?
Door MargaS
Sietie schreef: nou lekker dan :-\.... allemaal van een zelfde nest? of verschillende nesten? en was het onderzocht of de dood van de enting kwam?
Dat staat er niet bij. Wel zijn er meerdere fokkers door haar gewaarschuwd.
Door vagebond
Hoi, was gister voor dhp bij mijn da en zij zei dat de nieuwe lepto wel een jaar werkt. Is dat zo?
Uiteraard was het heel gevaarlijk geen lepto te enten, want meest dodelijk voorkomende ziekte enz.
Gr. Ingrid
Door Lizzy
vagebond schreef: Hoi, was gister voor dhp bij mijn da en zij zei dat de nieuwe lepto wel een jaar werkt. Is dat zo?
Uiteraard was het heel gevaarlijk geen lepto te enten, want meest dodelijk voorkomende ziekte enz.
Gr. Ingrid
De oude werkt net zo lang.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door