Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Kaela
kiara schreef: Ja je heb wel gelijk hoor maar ik moet al zoveel weg strepen hoor geloof mij
En sorry doe mijn best met punten en coma's maar ik zit onder de morfine en tabletten vrij zware en dan gaat mij dat moeilijk af
Weet je,  ik gun je alles en als het lukt is het super mooi voor je. Maar je loopt nu wel tegen héél veel belemmeringen voor zo'n grote verhuizing aan. Je gezondheid, geen vervoer, veranda die mee moet en geen financiële middelen om te betalen voor dat wat je zelf niet kan doen.
Ik zou zeggen: ga een jaar flink sparen. Dan kun je iemand betalen om die veranda af te laten breken en bij je nieuwe huis weer op te bouwen, dan kun je iemand inhuren voor het sjouwwerk en vervoer en hopelijk ziet jou gezondheid er dan beter uit.

Ik weet dat wachten niet leuk is en ik kan me ook wel iets voorstellen bij je gevoel om te willen verhuizen en opnieuw te beginnen. Maar het moet wel enigszins realistisch zijn en dat proef ik er om eerlijk te zijn niet uit. Vraag jezelf ook af in hoeverre die nieuwe start een goede kans heeft als je voor de verhuizing de berg problemen/uitdagingen eigenlijk al niet kan overzien. Als ik iets sneu voor je zou vinden is als je zo in drente zit en het er alleen maar minder rooskleurig voor je uit is gaan zien.
Misschien heb je hier wat aan.

Bij StudentenKarwei.nl kan je voor 55€ inclusief een student huren die je helpt verhuizen,minimaal 2 uur! Staan meerdere prijzen,maar ook bijvb een klus student voor 24.95€
Door Martine-Tom
Kaela schreef: Weet je,  ik gun je alles en als het lukt is het super mooi voor je. Maar je loopt nu wel tegen héél veel belemmeringen voor zo'n grote verhuizing aan. Je gezondheid, geen vervoer, veranda die mee moet en geen financiële middelen om te betalen voor dat wat je zelf niet kan doen.
Ik zou zeggen: ga een jaar flink sparen. Dan kun je iemand betalen om die veranda af te laten breken en bij je nieuwe huis weer op te bouwen, dan kun je iemand inhuren voor het sjouwwerk en vervoer en hopelijk ziet jou gezondheid er dan beter uit.

Ik weet dat wachten niet leuk is en ik kan me ook wel iets voorstellen bij je gevoel om te willen verhuizen en opnieuw te beginnen. Maar het moet wel enigszins realistisch zijn en dat proef ik er om eerlijk te zijn niet uit. Vraag jezelf ook af in hoeverre die nieuwe start een goede kans heeft als je voor de verhuizing de berg problemen/uitdagingen eigenlijk al niet kan overzien. Als ik iets sneu voor je zou vinden is als je zo in drente zit en het er alleen maar minder rooskleurig voor je uit is gaan zien.
Is helaas wel de waarheid...

Ik laat als mijn verhuis doorgaat vrijwel alles achter of ik moet het verkopen,alles wat ik verhuis moet passen in 1 busje...de rest zal dus achterblijven. Mijn prio ligt bij de verhuis en alles wat daarbij komt is bijzaak, ik moet hier gewoon weg en daar heb ik alles voor over...enige uitzondering zijn de dieren en alle spullen die bij hun horen, de rest is optioneel.
Als ik jou was, en zo graag weg wilde zou ik die veranda op MP gooien, krijg je er én geld voor en word ie gratis weggehaald, en met dat geld kan je dan weer mooi die verhuisbus bekostigen....maar goed dat is dus maar net wat je er voor over hebt.
Het leven draait om keuzes maken.
Ik zat liever met mijn zoontje op een rustige plek zonder veranda, dan daar waar het niet fijn is.

Gooi op MP dat ding, maak er wat mooie foto's van als dierbare herinnering en kijk dan naar je toekomst. Met dar geld kan je mooi wat mensen regelen die kunnen helpen verhuizen.
Wijze woorden woorden door de dames hierboven gesproken.

Het is namelijk nogal wat, wat je wilt dat er allemaal gaat gebeuren.
Kluswerk, zwaar sjouwwerk, vervoer.
Ik vrees dat je wensen niet realistisch zijn  :-[

Leven is keuzes maken en je kunt nu eenmaal niet alles tegelijk geregeld krijgen, als je zelf fysiek weinig tot niets kunt bijdragen en geen geld hebt om het te bekostigen.

Ik denk dat het dan nog een jaar blijven en flink sparen is, of doen wat Martine zegt.
Succes met nadenken.
In bepaalde opzichten kan ik mij inleven
Bv de veranda, maar het is ook niet te begrijpen voor jullie , kan ook niet wat de ernst van de situatie is.
En wat voor Martine geld kan dus absoluut niet hier, ik ben net alleen heb ook nog met twee kinds te maken, waarvan er 1 ook om zeer dringende redenen hier weg moet, doe dit dus absoluut niet alleen voor mezelf, en sparen ja dat is makkelijk gezegt maar met wat er hier aan de hand is nou ja niet uit te leggen, vraag alleen maar evt hulp of advies waar je voor redelijke prijs wat hulp kan krijgen , ik zeg niet dat ik niks kan betalen .
Ieder situatie is anders
En wat doe je als de veranda gewoon niet past bij je nieuwe huisje in Drente?  Te smal, te breed, deur die niet meer  open kan,..raam wat in de weg zit.. . ik roep maar wat... Nieuwe bewoners van jouw huidige woning willen hem misschien wel overnemen van je.
Spaart een hoop werk met afbreken en levert nog wat geld op ook.
Zou  t wel passen, dan moet hij ook nog eens een keer  opgebouwd worden. En daar gaan heel wat uren werk in zitten.
Of wil je een  woning  laten voorbijgaan aan je neus, omdat de veranda niet past?
Ook iets om over na te denken.  ;)
nova schreef: En wat doe je als de veranda gewoon niet past bij je nieuwe huisje in Drente?  Te smal, te breed, deur die niet meer  open kan,..raam wat in de weg zit.. . ik roep maar wat... Nieuwe bewoners van jouw huidige woning willen hem misschien wel overnemen van je.
Spaart een hoop werk met afbreken en levert nog wat geld op ook.
Zou  t wel passen, dan moet hij ook nog eens een keer  opgebouwd worden. En daar gaan heel wat uren werk in zitten.
Of wil je een  woning  laten voorbijgaan aan je neus, omdat de veranda niet past?
Ook iets om over na te denken.  ;)
Nou dat mensen het willen overnemen gaat het niet worden , simpelweg omdat het huis leeg moet voordat er evt nieuwe mensen komen kijken zo gaat dat hier, er staan er meerdere leeg en allemaal op deze manier.
Deze veranda is van hout en kan dus totaal aangepast worden op een ander huis dus dat is ook het probleem niet.
Ik ga vandaag 2 mensen benaderen die misschien willen/ kunnen helpen
En de veranda moet eraf hoe dan ook, wel of niet mee
En de tip van mini's drietal is ook een idee
Dus beetje adem
Radja schreef: Misschien heb je hier wat aan.

Bij StudentenKarwei.nl kan je voor 55€ inclusief een student huren die je helpt verhuizen,minimaal 2 uur! Staan meerdere prijzen,maar ook bijvb een klus student voor 24.95€
Ga ik ook op mijn lijstje zetten
Bedankt voor de tip
Als het voor jou kinderen zo belangrijk is dat ze daar weg gaan, dan moet je niet eens meer nadenken over die veranda.
Dan zet je hem op MP, desnoods als 'gratis af te halen' en zorg je gewoon dat het ding weg is zodat je kan verhuizen. Het zal echt een rotsituatie zijn waar je in zit, maar er is maar 1 oplossing voor: je schouders eronder en knokken. En zeker als er kinderen bij betrokken zijn moet je soms drastische keuzes maken voor hun welzijn.

Je kan natuurlijk best veel achterlaten als dat nodig is. Je gaat in je nieuwe woonplaats naar de kringloopwinkel en voor een appel en een ei heb je andere spullen. Niet leuk, nee. Maar beter met andere spullen op een rustige plaats dan met al je bezittingen op een plek waar je kinderen niet in rust kunnen opgroeien.
Hope schreef: Als het voor jou kinderen zo belangrijk is dat ze daar weg gaan, dan moet je niet eens meer nadenken over die veranda.
Dan zet je hem op MP, desnoods als 'gratis af te halen' en zorg je gewoon dat het ding weg is zodat je kan verhuizen. Het zal echt een rotsituatie zijn waar je in zit, maar er is maar 1 oplossing voor: je schouders eronder en knokken. En zeker als er kinderen bij betrokken zijn moet je soms drastische keuzes maken voor hun welzijn.

Je kan natuurlijk best veel achterlaten als dat nodig is. Je gaat in je nieuwe woonplaats naar de kringloopwinkel en voor een appel en een ei heb je andere spullen. Niet leuk, nee. Maar beter met andere spullen op een rustige plaats dan met al je bezittingen op een plek waar je kinderen niet in rust kunnen opgroeien.
Ik ben nu al zover die veranda zal mij een biet zijn, maar er zijn nog meer dingen hier, wat waarschijnlijk eruit moet, heb bv plavuizen vloer liggen en als je dus pech heb moet die eruit
Ik denk net als wat Kaela zegt dat het niet gaat niet nu
Hoe hard het ook nodig is
Zie het somber in, al zou alles naar de stort moeten jammer dan maar ik stuiter teveel tegen alles aan
Denk einde droom
Door Martine-Tom
kiara schreef: Ik ben nu al zover die veranda zal mij een biet zijn, maar er zijn nog meer dingen hier, wat waarschijnlijk eruit moet, heb bv plavuizen vloer liggen en als je dus pech heb moet die eruit
Ik denk net als wat Kaela zegt dat het niet gaat niet nu
Hoe hard het ook nodig is
Zie het somber in, al zou alles naar de stort moeten jammer dan maar ik stuiter teveel tegen alles aan
Denk einde droom
Welnee...je hebt alleen veel uit te zoeken en regelen.
Bel de woningbouw voor een schouwing, daarbij kunnen ze je melden wat je allemaal weg moet doen, repareren enz.
Misschien vinden ze de veranda wel een aanwinst voor het huis en mag hij blijven, soms kan je er zelfs geld voor krijgen.
Ik heb ook een tegelvloer, die mag blijven liggen mits er een x aantal m2 reserve tegels zijn, zo niet gaat er een laagje beton overheen zodat het weer effen is, dat mocht hier ook.
En nu weet je wat je allemaal moet regelen als je zover bent dat je een huis hebt in Drenthe, alleen maar fijn want er zijn dingen die je nu al kan doen, scheelt straks weer, dingen die je uit kan zoeken hoeveel ze kosten en dat geld kan je proberen bij elkaar te krijgen.
Om te verhuizen moet je toch opruimen, wie weet kan er veel op marktplaats, krijg je daar ook weer geld voor.
Het is nooit einde droom. :) Maar soms moet je je dromen een beetje aanpassen. Als je daar voor een kind dringend weg moet, kom je dan niet in aanmerking voor urgentie? Zo niet, dan rustig adem blijven halen en kijken wat de mogelijkheden zijn. Ren echter nooit weg voor je problemen want hoe dan ook staan ze dan toch weer op de stoep..

Vwb het verhuizen zelf: Ik ben zelf verhuist met alleen het hoogst noodzakelijke, grote spullen die per se mee moesten een jaar bij lieve vrienden in de garage en alleen een paar dozen met noodzakelijke spullen mee. De rest is naar de kringloop, vuilstort, leger des heils ect gegaan. Nou is dat niet de ideale manier van verkassen, maar soms wel de noodzakelijke als je elders opnieuw kan/ wil/ gaat beginnen.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door