Onze Senna heeft van de lepto 2 een kanker gezwel gehad

Bovendien mag Jamey helemaal niet meer geënt worden want hij krijgt medicatie (atopica) waardoor hij niet geënt mag worden. Die allergie heeft hij trouwens ontwikkeld na de rabiës enting.
Moderator: Lizzy
Parelridder schreef: Linkjes gelezenDenk dat je daar een goed punt het.Er zijn dus niet meer dan 20 meldingen per jaar van mensen die in Nederland Lepto op lopen. En dat terwijl niemand is gevaccineerd hiertegen (wegens de hevigheid van dit vaccin in verhouding tot 't risico v/d ziekte) en volop voedsel wordt achtergelaten bij recreatieplassen, wat ratten lokt...
We laten zorgeloos onze kinderen zwemmen, heerlijk toch die waterpret?! Zelf sprong ik ook met regelmaat samen met de buurkinderen in het kanaal, zwemmen, maar ook grote opgeblazen binnenbanden mee en dan in het riet hangend deinen op de golven van passerende boten. Een kapotte knie of schaafwond weerhield ons daar echt niet van.
Is de máte van onze angst voor Lepto bij honden niet veroorzaakt door de ons aangeleerde norm tav dit vaccin? Zoals het na jaren brokjes voeren - want daar zit alles in - ook even moeilijk is te vertrouwen op dat we ook zelf een maaltijd kunnen samen stellen, dat daar écht geen tekorten door opgelopen worden.
In het artikel over de 4 mannen met Lepto vond ik interessant dat slechts één van hen erg ziek werd en daardoor aanleiding gaf tot nader onderzoek. De andere 3 waren even 'grieperig'. Weer een voorbeeld van dat Lepto ook ongevaccineerd echt niet altijd en onmiddellijk tot drama's leidt, maar vaker een mild verloop heeft, waarvan je zelfs zonder behandeling kunt opknappen.
Lizzy schreef: (...) Heb je ook het webinar toevallig gezien? (...)Wat of waar is dat?
Parelridder schreef: Wat of waar is dat?http://www.barfplaats.nl/forum/viewtopic.php?t=5
Parelridder schreef: Linkjes gelezenAbsoluut! En al helemaal voor de mensen die zich niet verdiepen en zich dingen laten vertellen door de dierenarts. Als die beste man/vrouw zegt dat het vaccin veilig is en de ziekte heel erg, dan kies je toch acuut voor het vaccin!Er zijn dus niet meer dan 20 meldingen per jaar van mensen die in Nederland Lepto op lopen. En dat terwijl niemand is gevaccineerd hiertegen (wegens de hevigheid van dit vaccin in verhouding tot 't risico v/d ziekte) en volop voedsel wordt achtergelaten bij recreatieplassen, wat ratten lokt...
We laten zorgeloos onze kinderen zwemmen, heerlijk toch die waterpret?! Zelf sprong ik ook met regelmaat samen met de buurkinderen in het kanaal, zwemmen, maar ook grote opgeblazen binnenbanden mee en dan in het riet hangend deinen op de golven van passerende boten. Een kapotte knie of schaafwond weerhield ons daar echt niet van.
Is de máte van onze angst voor Lepto bij honden niet veroorzaakt door de ons aangeleerde norm tav dit vaccin? Zoals het na jaren brokjes voeren - want daar zit alles in - ook even moeilijk is te vertrouwen op dat we ook zelf een maaltijd kunnen samen stellen, dat daar écht geen tekorten door opgelopen worden.
In het artikel over de 4 mannen met Lepto vond ik interessant dat slechts één van hen erg ziek werd en daardoor aanleiding gaf tot nader onderzoek. De andere 3 waren even 'grieperig'. Weer een voorbeeld van dat Lepto ook ongevaccineerd echt niet altijd en onmiddellijk tot drama's leidt, maar vaker een mild verloop heeft, waarvan je zelfs zonder behandeling kunt opknappen.
Parelridder schreef: Linkjes gelezenZeker wel, ik denk dat de meeste mensen, net als ik vroeger denken dat Weil heel gevaarlijk is enz. en de standaardnorm is nu eenmaal dat je braaf je vaccines jaarlijks haalt, want je wil toch het beste voor je hond? Ik ben nogal een fan van Juliette de Barclay Levi en in één van haar boeken heeft ze het over Weil. Wat in die dagen ook wel "de lantaarpaalziekte" genoemd werd en die hoofdzakelijk in de steden voorkwam waar besmette honden (reuen) de ziekte achterlieten aan de lantaarnpalen. Soms werd er wel eens een hond ziek en ging dood, maar een probleem werd deze ziekte pas toen er een vaccine kwam en men voorgehouden kreeg dat er een probleem was. Hetzelfde geldt voor Distemper e.d. Deze boekjes zijn al best oud en dateren van ver voor de internetcomplottheoriesites.Er zijn dus niet meer dan 20 meldingen per jaar van mensen die in Nederland Lepto op lopen. En dat terwijl niemand is gevaccineerd hiertegen (wegens de hevigheid van dit vaccin in verhouding tot 't risico v/d ziekte) en volop voedsel wordt achtergelaten bij recreatieplassen, wat ratten lokt...
Lizzy schreef: Hihihi, grappig, jij hebt dezelfde vragen als ik, na het lezen van dit allesJe vergeet de dooie haas in het bos...ook een bron van Leptobacteriën. (jaja webinair geluisterd. Weet je, misschien zitten we er pikaal naast. Of misschien niet.....
Heb je ook het webinar toevallig gezien?
Ik liep me zojuist in het bos te bedenken dat de lijst van dingen waar we doodsbang voor moeten zijn lang is:
- Vlooien
- Teken en diverse ziektes die ze met zich meebrengen, waaronder lyme (waar je tegenwoordig ook al heel veilig tegen kunt enten)
- Haakworm, lintworm, spoelworm, zweepworm en tegenwoordig ook de Franse hartworm.
- Giardia en coccidiose, ook een soort van nieuw mega-gevaar.
- Parvo, Hondenziekte, HCC, Para Influenza, kennelhoest, Rabies.
- Leptospirosis, en moest je je tot de nieuwe enting druk maken om 2 serovars, mag je je vandaag de dag druk maken om 4 serovars.
En de lijst is vast nog veel langer. En overal hebben we een Botlekje voor.
Angelique schreef: Zeker wel, ik denk dat de meeste mensen, net als ik vroeger denken dat Weil heel gevaarlijk is enz. en de standaardnorm is nu eenmaal dat je braaf je vaccines jaarlijks haalt, want je wil toch het beste voor je hond? Ik ben nogal een fan van Juliette de Barclay Levi en in één van haar boeken heeft ze het over Weil. Wat in die dagen ook wel "de lantaarpaalziekte" genoemd werd en die hoofdzakelijk in de steden voorkwam waar besmette honden (reuen) de ziekte achterlieten aan de lantaarnpalen. Soms werd er wel eens een hond ziek en ging dood, maar een probleem werd deze ziekte pas toen er een vaccine kwam en men voorgehouden kreeg dat er een probleem was. Hetzelfde geldt voor Distemper e.d. Deze boekjes zijn al best oud en dateren van ver voor de internetcomplottheoriesites.En kinderen dan? Hoeveel kinderen klimmen in lantarenpalen, liggen in gras, komen langs waterkanten (en vallen in sloten) en wassen niet hun handen voor ze hun vingers in hun mond steken? Zouden die dan ook niet en masse besmet moeten zijn?
Van oudsher dus de lantaarnpaalziekte, toenw erd het...als je hond zwemt moet je vaccineren. Toenw as het ineens...je moet 2x per jaar vaccineren, want ze doen het maar een half jaar. Toen ging ik al aan mijn pan krabben, want ik vaccineerde toendertijd standaard in september, vlak voor de vakantie en dus waren mijn weilvaccins actief in de periode dat Weil niet actief was. En waren mijn honden dus blijkbaar onbeschermd geweest in de perioden dat Weil wel actief waren en die 2 lagen wel dag en uur in het water.
Het nieuwe verhaal is dat een plas regenwater al gevaarlijk kan zijn. Waarschijnlijk bleven teveel mensen weg in het kader van...mijn hond zwemt nooit. Nu schijnt volgens mij maar 30% (in die richting) van de honden in Nederland het Leptovaccin te krijgen. Als het gevaar dan al in een plas water op straat of bos op de loer ligt dan zouden de honden toch en masse om moeten vallen van de Weil.![]()
Martine-Tom schreef: En kinderen dan? Hoeveel kinderen klimmen in lantarenpalen, liggen in gras, komen langs waterkanten (en vallen in sloten) en wassen niet hun handen voor ze hun vingers in hun mond steken? Zouden die dan ook niet en masse besmet moeten zijn?Nee, want die hebben Dettol
Angelique schreef: Je vergeet de dooie haas in het bos...ook een bron van Leptobacteriën. (jaja webinair geluisterdOh ja, vergeet die dooie haas niet, die om meer dan 1 reden levensgevaarlijk is! Wat te denken van Salmonella? Wat te denken trouwens van de EHEC-bacterie? En de ESBL bacterie?)
Heb jij toevallig die link nog naar dat artikel wat ik je tijdje terug mailde over die veiligheidssprotocollen die da's moesten handhaven als er in hoogste uitzondering een keer een gevalletje Lepto binnenkwam?