Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Hutsje
#53
Omdat Pien zo'n jeuk had en een paar schilfertjes op haar huid had heeft de da geadviseerd om Becel dieetolie te doen door het eten. Heeft iemand hier een mening over of ervaring mee?
Door Lizzy
#54
Hoi Hutsje, Becel dieet olie bevat niet gedefinieerde plantaardige olieen. Ik zou dit dus zelf niet geven. Bij schilfers zou ik eerder zalm-olie of vis-olie (geen levertraan-olie) of lijnzaad-olie geven voor de omega 3 vetzuren (mijn voorkeur gaat uit naar actieve omega 3 vetzuren en dus zalm of vis-olie), mogelijk in combinatie met actieve omega 6 vetzuren, dus Borage-olie.

Groetjes, Lizzy
Door Hutsje
#55
Ik had al zo'n vermoeden. Ik gebruikte altijd olijfolie. Zal de zalmolie gaan proberen. Ik heb al een paar keer over borageolie horen spreken, wat is dat?
Door Lizzy
#56
Hoi Hutsje, borage olie wordt gewonnen uit het zaad van de borageplant (of bernagieplant). Dit zaad en dus de olie bevat een hoge hoeveelheid Omega 6 essentiële vetzuur - gammalinoleenzuur - (GLA). Het voedt en beschermt de huid (onder andere).

Volgens mij staat er in de categorie informatie meer over vetzuren (van Paul).
Groetjes, Lizzy
Door ducktails
#59
Ik gebruik de borage olie van Vitelle, te koop bij Etos, met groot succes.
Een capsule per dag en de droge stugge vacht bij Famke is helemaal weg.
gr. Ria
Door avalon
#60
Hoi Hutsje, borage olie wordt gewonnen uit het zaad van de borageplant (of bernagieplant). Dit zaad en dus de olie bevat een hoge hoeveelheid Omega 6 essentiële vetzuur - gammalinoleenzuur - (GLA). Het voedt en beschermt de huid (onder andere).

Volgens mij staat er in de categorie informatie meer over vetzuren (van Paul).
Groetjes, Lizzy
Je kunt dus ook gewoon bernagieolie gebruiken?
Door Paul_Barte
#61
Bernagieolie is hetzelfde als borageolie, Starflowerolie ook trouwens. Het bevat tussen de 20 en 22% GLA.
Door Hutsje
#62
Ik gebruik de borage olie van Vitelle, te koop bij Etos, met groot succes.
Een capsule per dag en de droge stugge vacht bij Famke is helemaal weg.
gr. Ria
Het gekke is dat ze een hele zachte vacht heeft die niet droog is. Bij haar staart een paar schilfertjes, dat zou de jeuk kunnen veroorzaken. Ik ga eens op zoek naar die capsules!
Door Lupa
#63
het is maar een idee hoor,maar zou het niet aan de Vioolklier"kunnen liggen/ dat is een klier die net onder de start aanzet zit, mischien is het een beetje uitgedrogt zou je kalendulazalf erop kunnen smeren en kijken als het beter gaat.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door