Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door chipjolie
Ahh wat een lieffie! En zo knap ook :)
Kan je wel op kortere termijn starten met de basis cursus dan? Dan zou ik dat nl doen, noet om de oefeningen perse (al helpt het wel mee dat ie zich niet verveeld ;) ) maar je zal zien dat de concentratie op vreemd terrein tussen andere drukke niet oplettende hondjes een stuk moeilijker is en hoe sneller je begint met dat te trainen hoe beter het uiteindelijk word
Door Hope
chipjolie schreef: Ahh wat een lieffie! En zo knap ook :)
Kan je wel op kortere termijn starten met de basis cursus dan? Dan zou ik dat nl doen, noet om de oefeningen perse (al helpt het wel mee dat ie zich niet verveeld ;) ) maar je zal zien dat de concentratie op vreemd terrein tussen andere drukke niet oplettende hondjes een stuk moeilijker is en hoe sneller je begint met dat te trainen hoe beter het uiteindelijk word
Daar kan ik me wel in vinden ja! Ik ga inderdaad beginnen met een basiscursus.
Nu alleen nog even de vraag: hoe vind je een goede hondenschool. Was gisteren bij een school gaan kijken, die gaven een puppycursus. 20 hondjes tegelijk op een groot veld en 1 begeleider. Dat gaat hem niet worden dus.
Door Fenixjuh
Hope schreef: Daar kan ik me wel in vinden ja! Ik ga inderdaad beginnen met een basiscursus.
Nu alleen nog even de vraag: hoe vind je een goede hondenschool. Was gisteren bij een school gaan kijken, die gaven een puppycursus. 20 hondjes tegelijk op een groot veld en 1 begeleider. Dat gaat hem niet worden dus.
Door te gaan kijken, dan zie je inderdaad dat soort dingen en dan weet je 'dat nooit'...
Door Hope
Fenixjuh schreef: Door te gaan kijken, dan zie je inderdaad dat soort dingen en dan weet je 'dat nooit'...
Nee precies! Er liepen hondjes van 8 weken aan een slipketting. En dan geen Duitse Dog pups, maar teckels, boomertjes en labradors  :-X
Door Lil
Inderdaad gaan kijken, dat is het enige wat je info geeft of het je aanspreekt of niet.

Hier ook zo'n school waar men standaard bij pups een slipketting om doet. Die dus niet. Een paar hondenscholen waarvan ik dacht o ja, dat kan. Voldoet, maar mist net iets extra's. Eentje waarvan ik dacht, dat is hem! En daar zit ik nog.

Dus ik ga echt op veel verschillende plaatsen kijken.
Door chipjolie
Vreselijk vind ik dat standaard een slipketting en dan nog bij die hondjes als je een keer blaast ze in de lucht vliegen waarom heb je in godsnaam een ketting nodig?
Idd bij veel scholen even gaan kijken, kijk welke manier het beste bij je past, wil je met clicker zonder clicker, een hondenshool die heel erg met z'n tijd meegaat of juist niet?
Waar woon je?
Door *Dorothea*
Hope schreef: Daar kan ik me wel in vinden ja! Ik ga inderdaad beginnen met een basiscursus.
Ik zat met 6 in de basiscursus, en bij de vervolgcursus zelfs met 4.  8)
MG kan dan wel duur zijn, maar de groepen zijn niet zo hysterisch groot.
Door Hope
chipjolie schreef: Vreselijk vind ik dat standaard een slipketting en dan nog bij die hondjes als je een keer blaast ze in de lucht vliegen waarom heb je in godsnaam een ketting nodig?
Idd bij veel scholen even gaan kijken, kijk welke manier het beste bij je past, wil je met clicker zonder clicker, een hondenshool die heel erg met z'n tijd meegaat of juist niet?
Waar woon je?
Tja ik vind dat dus ook. Zo'n beest snapt toch al niet dat hij bij druk op de riem geen tegendruk moet geven, gaat hangen en hangt zich dan nog bijna op ook. Ik maak me dan meteen zorgen over halswervels en negatieve ervaringen, maar goed. Voor Nelson geen slipketting.

Met clicker werken vind ik fijn en lastig tegelijk. Bij paarden werk ik ook nooit met clicker. Dan sta je daar met handschoenen, touw, brokje, clicker en een derde hand voor het geven van een signaal. Ik kom dus altijd een hand te kort  :biggrin2:
Het maakt je timing natuurlijk nog scherper, dus ik zou het best willen leren.

Ik woon in Neerkant.
Martin Gaus spreekt me op zich wel aan, zit wel best een eindje weg.
En terwijl ik dit schrijf vraag ik me af waarom ik wel elke dag naar de paarden kan in Best, en niet naar Eindhoven met Nelson  ::)
Ik ga toch maar eens kijken.
Door *Dorothea*
Ik heb de clicker met een elastiekje om m'n pols hangen, dan kan ik hem meteen pakken als ik hem nodig heb.
In het begin liep ik eigenlijk zo'n beetje de hele dag met een clicker om m'n pols, zodat ik op ieder moment voor iets kon belonen.
Door chipjolie
Ik vond het eerder ook onhandig maar ze reageren er zo super goed op! Nu ben ik er wel handig in :D maar gebruik ook gewoon nog beloningswoord
Ja wat is ver :p op de ene school van bisou rij ik maar een kwartier op, haar andere hondenschool waar ik impuls control doe, dik een uur naar Almere en met Jolie elke week maar de school dat is 40 min rijden
Door Lil
Met een hond van een ruime 50 kilo die erg reactief kan zijn, gebruik ik dus geen clicker maar een clickwoord.

Nadeel hiervan is dat een clicker emotieloos is en je stem kan veraden of je heel blij bent of juist geïrriteerd etc. Maar voor mij de uitkomst, want en een hond aan de lijn en een clicker en een voertje. Ik vind de kans dat de lijn uit handen glipt als meneer even debiel gaat doen veel te groot. Zelfs als hij het gewoon leuk lollig bedoeld, als hij met ruim 50 kg al speels bovenop de bij ons trainende JR spring, vrees ik dat het voor de JR enkele reis da is. Hij wilt alleen maar spelen is een beetje een dooddoener als je hondje ernstig letsel (hernia of zo) heeft door een reus.
Door Hope
Vandaag bij verschillende scholen gaan kijken. De basiscursus van MG lijkt mij het beste bij ons passen.
Ze werken op een fijne, positieve manier en zijn duidelijk naar de honden. Ook hoeven ze niet in een kennel maar mogen ze in de auto blijven (wat we thuis dus wel even gaan oefenen de komende tijd).

Nu hoor ik dat hij kan starten met 14 weken. Kan ik mooi beginnen in de periode waar ik door jullie voor gewaarschuwd ben!
;D
Door Kinnie
Fijn dat je een goede school hebt gevonden!
Veel plezier, Nelson is leuk!  :D

Oh en moest ff lachen. Trucjes tussen de benen door gaat m hier niet worden ;D Ik ben 1.51m en Jip is inmiddels al 62cm, (schofthoogte dus excl hoofd  8) )
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door