Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
chipjolie schreef: Ahh wat een lieffie! En zo knap ookDaar kan ik me wel in vinden ja! Ik ga inderdaad beginnen met een basiscursus.
Kan je wel op kortere termijn starten met de basis cursus dan? Dan zou ik dat nl doen, noet om de oefeningen perse (al helpt het wel mee dat ie zich niet verveeld) maar je zal zien dat de concentratie op vreemd terrein tussen andere drukke niet oplettende hondjes een stuk moeilijker is en hoe sneller je begint met dat te trainen hoe beter het uiteindelijk word
Hope schreef: Daar kan ik me wel in vinden ja! Ik ga inderdaad beginnen met een basiscursus.Door te gaan kijken, dan zie je inderdaad dat soort dingen en dan weet je 'dat nooit'...
Nu alleen nog even de vraag: hoe vind je een goede hondenschool. Was gisteren bij een school gaan kijken, die gaven een puppycursus. 20 hondjes tegelijk op een groot veld en 1 begeleider. Dat gaat hem niet worden dus.
Fenixjuh schreef: Door te gaan kijken, dan zie je inderdaad dat soort dingen en dan weet je 'dat nooit'...Nee precies! Er liepen hondjes van 8 weken aan een slipketting. En dan geen Duitse Dog pups, maar teckels, boomertjes en labradors
Hope schreef: Daar kan ik me wel in vinden ja! Ik ga inderdaad beginnen met een basiscursus.Ik zat met 6 in de basiscursus, en bij de vervolgcursus zelfs met 4. 8)
Nu alleen nog even de vraag: hoe vind je een goede hondenschool. Was gisteren bij een school gaan kijken, die gaven een puppycursus. 20 hondjes tegelijk op een groot veld en 1 begeleider. Dat gaat hem niet worden dus.
chipjolie schreef: Vreselijk vind ik dat standaard een slipketting en dan nog bij die hondjes als je een keer blaast ze in de lucht vliegen waarom heb je in godsnaam een ketting nodig?Tja ik vind dat dus ook. Zo'n beest snapt toch al niet dat hij bij druk op de riem geen tegendruk moet geven, gaat hangen en hangt zich dan nog bijna op ook. Ik maak me dan meteen zorgen over halswervels en negatieve ervaringen, maar goed. Voor Nelson geen slipketting.
Idd bij veel scholen even gaan kijken, kijk welke manier het beste bij je past, wil je met clicker zonder clicker, een hondenshool die heel erg met z'n tijd meegaat of juist niet?
Waar woon je?