Moderator: Lizzy
zurca schreef: Zijn er verschillende merken van de Weilenting? En zoja welk verschil zit er tussen de verschillende entingen?Oh ja, er zijn vele merken! Nobivac, Vanguard, Merial maakt een vaccine en ga zo maar door. Bij mijn weten heeft alleen Nobivac een geldigheidsduur/bescherming van 1 jaar geregistreerd staan. De rest niet. Het kan dus best zijn dat de andere entingen ook 1 jaar bescherming bieden, maar dat dat hebben de fabrikanten niet laten onderzoeken.
Lizzy schreef: Nou ja, terecht dat je je twijfels hebt! Ik heb ze ook. Maar nou wil het geval dat ik vernomen heb uit zeer betrouwbare bron dat het in Zoetermeer (in de parken) stikt van de ratten. En tja, wat doe je dan in zo'n geval....En wat dan nog Liz, dat het stikt van de ratten, Bunny van mij eet muizen . Zomers zullen er ook zat mensen (vissers bv) daar in de parken langs de kanten liggen , waar ze weil kunnen oplopen, hoevaak heb je gehoord van weil besmettingen bij jullie in zoetermeer?Er is ook waterrecratie in het westerpark, die mensen zijn ook niet geent.
Maar goed, toch klopt er iets niet.... Lepto is een bacterie en geen virus. Dat de honden dus geen virus uitscheiden via de urine is dus logisch.....
Bieke schreef: Lizzy, je hebt helemaal gelijk over het uitscheiden van virus in de urine. Dat moet natuurlijk bacterie zijn. maar zo staat het wel in het boekje. Ik had het letterlijk overgetypt. Punt voor jou. VBGNou ja, eerder een negatieve punt voor Nobivac... SLORDIG van hen zeg! Op zich wel leuk om hen daar eens mee te confronteren!
Lizzy schreef: Nou ja, eerder een negatieve punt voor Nobivac... SLORDIG van hen zeg! Op zich wel leuk om hen daar eens mee te confronteren!Ik ging vroeger altijd zomers in de ijssel zwemmen (de ijssel bij Capelle a/d ijssel) s' avonds als het heel warm was gingen we met vrienden ook wel s' avonds heel laat, alleen dan moest je eerst door de dan wakkere ratten heen worstelen
Maar ook al bedoelen ze bacterie: ik heb toch op heel veel sites (niet de minste) gelezen dat het vaccin niet beschermt tegen het uitscheiden van de bacterie....?
En Syl.... ik weet het gewoon niet... ik loop alsmaar te twijfelen..... Word er niet goed van eerlijk gezegd. Weil schijnt overigens boven de rivier (Randstad) vaker voor te komen als elders in NL......
sylvia schreef: Ik ging vroeger altijd zomers in de ijssel zwemmen (de ijssel bij Capelle a/d ijssel) s' avonds als het heel warm was gingen we met vrienden ook wel s' avonds heel laat, alleen dan moest je eerst door de dan wakkere ratten heen worstelenGatverdamme Sylik ben nooit geent tegen weil