Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door nova
Suzanne schreef: Ik zal wel weer vervelend gevonden worden maar moet dat nou, dat gefraudeer?
Als je een hond hebt (of meer) en je woont in een gemeente waar hondenbelasting moet worden betaald, dan vind ik dat je dat dan ook gewoon moet betalen.

Ik snap dat het grof geld is maarja, ik heb ook een bloedhekel aan het ontduiken van dat soort dingen en vind het dus (dan weet je dat alvast  ::)  volkomen terecht als je daar een keer op betrapt wordt, alsnog moet betalen EN een forse boete eroverheen.

Suzanne
Dat ik de  controleurs  tot nog toe steeds ontweken heb, betekent niet dat ik geen hondenbelasting betaal  ::)
Door Boor
Geweldig die controleurs.. Turbo was een maand of 6 toen ze kwamen controleren,  de penning zat aan het tuig, deze lag bij de voordeur. Mevr. Pakt het tuig op, waarop turbo de mevr in haar hand ( zachtjes) bijt. Zegt mevr. Hij bijt.. Waarop ik antwoord, moet u maar niet zomaar aan zijn spullen zitten.. Moest er in inwendig vreselijk om lachen, Turbo doet nl geen vlieg kwaad..
Door koekje
Ik had vorige week ook ineens zo'n nazi controleur aan de deur.
Het was nog vroeg; ik kwam vers uit bed voor de deurbel en ik dacht in eerste instantie dat het een jehova was, dus zette al mn chagrijnige hoofd op. Aangezien ik nog duf was, kwam er als antwoord op de vraag of ik een hond zou hebben alleen een 'nee ik heb 2 katten en die houden helemaal niet van hond!'
Door eelke
koekje schreef: Ik had vorige week ook ineens zo'n nazi controleur aan de deur.
Het was nog vroeg; ik kwam vers uit bed voor de deurbel en ik dacht in eerste instantie dat het een jehova was, dus zette al mn chagrijnige hoofd op. Aangezien ik nog duf was, kwam er als antwoord op de vraag of ik een hond zou hebben alleen een 'nee ik heb 2 katten en die houden helemaal niet van hond!'
Sindsdien ben ik ook heus nog steeds niet zenuwachtig als de bel gaat  ::)
Door Martine-Tom
eelke schreef: Sindsdien ben ik ook heus nog steeds niet zenuwachtig als de bel gaat  ::)
Ohhh heb jij illegale honden??  :biggrin2:

Hier hemel zij dank geen hondenbelasting (al heb ik vrijstelling ivm hulphond) blij toe aangezien ze er toch niks mee doen voor de honden zou het voor mij wat zinloos aanvoelen.
Door eelke
Martine-Tom schreef: Ohhh heb jij illegale honden??  :biggrin2:

Hier hemel zij dank geen hondenbelasting (al heb ik vrijstelling ivm hulphond) blij toe aangezien ze er toch niks mee doen voor de honden zou het voor mij wat zinloos aanvoelen.
Neeee hoor  ::) maar ik zit vaak ook hele dagen in pyjama tot ik een keer de deur uit moet ;)
Door Martine-Tom
eelke schreef: Neeee hoor  ::) maar ik zit vaak ook hele dagen in pyjama tot ik een keer de deur uit moet ;)
;D ;D
Door charmed
In mijn vorige woonplaats hadden ze gewoon domme hondenbelastingambtenaren. Kreeg ik een rekening van de hondenbelasting, daar stond 1 hond op, terwijl ik elk jaar weer naar het gemeente loket ging om dit te veranderen naar 5. Maar dat schijnt heel erg moeilijk te zijn om te snappen dat ikkes 5 honden had i.p.v. 1. Kreeg ik meteen daarop een aanmaning, dat ik niet betaald had. Dus weer naar dat loket. etc. We hebben het een jaar of wat gedaan totdat we meteen voor de rekening aan al een aanmaning kregen.

Toen kregen we controle, die belastingcontroleur kwam aan de deur. Mevrouw, ik hoor meerdere honden blaffen. Ik: "Yep, dat hebt u goed gehoord." Maar hier op papier staat dat u maar 1 hond hebt. Ja dat klopt, maar ik heb al een jaar of 4 aangegeven dat ik er meer heb, maar de belastingdienst in deze woonplaats wil dat maar niet snappen en aangezien wij nu de aanmaning krijgen voordat we de rekening krijgen. Of dat we gelijk een aanmaning krijgen, nadat ik doorgegeven heb dat ik 5 honden heb. Ben ik er mee gestopt om door te geven dat ik 5 honden heb. IK ga niet elke keer een boete betalen, omdat ik van goede wil ben. Als de gemeente wil dat ik 1 hond heb, vind ik het best. Die meneer zegt; "Zullen we dat nu maar in orde maken dan?" Ik zeg dat is ok. Zo gezegd zo gedaan, vanaf dat moment hebben we kennelbelasting betaald.
Door Lizzy
charmed schreef: In mijn vorige woonplaats hadden ze gewoon domme hondenbelastingambtenaren. Kreeg ik een rekening van de hondenbelasting, daar stond 1 hond op, terwijl ik elk jaar weer naar het gemeente loket ging om dit te veranderen naar 5. Maar dat schijnt heel erg moeilijk te zijn om te snappen dat ikkes 5 honden had i.p.v. 1. Kreeg ik meteen daarop een aanmaning, dat ik niet betaald had. Dus weer naar dat loket. etc. We hebben het een jaar of wat gedaan totdat we meteen voor de rekening aan al een aanmaning kregen.

Toen kregen we controle, die belastingcontroleur kwam aan de deur. Mevrouw, ik hoor meerdere honden blaffen. Ik: "Yep, dat hebt u goed gehoord." Maar hier op papier staat dat u maar 1 hond hebt. Ja dat klopt, maar ik heb al een jaar of 4 aangegeven dat ik er meer heb, maar de belastingdienst in deze woonplaats wil dat maar niet snappen en aangezien wij nu de aanmaning krijgen voordat we de rekening krijgen. Of dat we gelijk een aanmaning krijgen, nadat ik doorgegeven heb dat ik 5 honden heb. Ben ik er mee gestopt om door te geven dat ik 5 honden heb. IK ga niet elke keer een boete betalen, omdat ik van goede wil ben. Als de gemeente wil dat ik 1 hond heb, vind ik het best. Die meneer zegt; "Zullen we dat nu maar in orde maken dan?" Ik zeg dat is ok. Zo gezegd zo gedaan, vanaf dat moment hebben we kennelbelasting betaald.
Voor kennelbelasting moet je wel kunnen aantonen dat je officieel een kennel geregistreerd hebt.
Door *Dorothea*
Lizzy schreef: Voor kennelbelasting moet je wel kunnen aantonen dat je officieel een kennel geregistreerd hebt.
O echt, dus als ik 6 honden heb voor de leut dan telt dat niet? 
Door Lizzy
*Dorothea* schreef: O echt, dus als ik 6 honden heb voor de leut dan telt dat niet?
Nee, je moet echt aantonen dat je geregistreerd staat als kennel bij de RvB. Tenminste.......... In Zoetermeer is dat zo...........
Laatst gewijzigd door Lizzy op di 29 okt 2013, 19:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Door *Dorothea*
Lizzy schreef: Nee, je moet echt aantonen dat je geregistreerd staat als kennel bij de RvB. Tenminste.......... In Zoetermeer is dat zo...........
Bij ons houdt het tarief op met 3 honden, daarna betaal je kenneltarief. Maar ik weet niet of dat dan betekent dat je alleen 4 honden mag houden als je een kennel hebt?
Door Lizzy
*Dorothea* schreef: Bij ons houdt het tarief op met 3 honden, daarna betaal je kenneltarief. Maar ik weet niet of dat dan betekent dat je alleen 4 honden mag houden als je een kennel hebt?
Het is in Nederland vast weer per gemeente geregeld ::)
Door *Dorothea*
Lizzy schreef: Het is in Nederland vast weer per gemeente geregeld ::)
ja dat zal zeker, aangezien je in sommige gemeentes niet eens hondenbelasting hoeft te betalen.
Maar we mogen niet zaiken of frauderen, gewoon verhuizen of netjes betalen.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door